Traži

Najbolje high street suradnje

Najbolje high street suradnje

Target, H&M, Uniqlo, Topshop...

Ana Pavić


Prisjećamo se najboljih high street suradnji kojima smo svjedočili tijekom godina

Švedski modni gigant H&M najavio je novu uzbudljivu suradnju s najvrućim licem modne scene - Alexanderom Wangom. Bilo je samo pitanje vremena kada će se cool aura kojom mladi Wang zrači prenijeti i na high street tržište koje je još uvijek žedno dizajnerskih krpica po prihvatljivim cijenama. Tijekom godina modni stručnjaci su vodili verbalne bitke oko teme high street kolaboracija. Komercijalno geslo "prêt-à-porter za sve", kako su suptilno predstavljane ove suradnje, tada se nije omilila brojnim damama koje su za sličan komad koji danas možete pronaći u H&M-u, plaćale cijene od nekoliko tisuća eura kako bi bile jedinstvene i uostalom pokazale platežnu moć i status. Danas su granice gotovo nepostojeće jer high street kuće vjerno reproduciraju trendove s piste te je potpis nekog dizajnera na high street komadu odjeće tek pečat vjerodostojnosti, potvrda da je nešto "original". Jedna Mary Katrantzou ima opciju da stavi svoje ime na high street suradnju i na svoj račun prebaci nekoliko nula viška ili da sjedi i nemoćno gleda kako se  dizajn sličan njenom prodaje po high street cijenama, a ona od toga nema ni jednu lipu

Pored dizajnerskih, usporedo su se razvijale i "celebrity" kolekcije, noćna mora svakog dizajnera. Prije nekih desetak godina započeo je val pjevačica, glumica i starleta koje su "same" dizajnirale svoje kolekcije i prodavale ih u velikim trgovačkim centrima po high street cijenama, točnije, godinama prije nego su otkrile parfeme i laku zaradu bez puno muke. Jedna od rijetkih linija koja je polučila nevjerojatan uspjeh, ona je Kate Moss za Topshop. Dok je modni svijet s prezirom gledao zvijezde poput  Jennifer Lopez koja je čak predstavljala kolekciju na njujorškom Tjednu mode, svi su otvorenih ruku dočekali  kolekciju notorne Moss koja se poslužila komadima iz svog  bogatog ormara i isporučila kolekciju koja se razgrabila u rekordnom roku. Danas je prezir modne zajednice upućen ka klanu Kardashian i njihovim mnogobrojnim odjevnim linijama koje stvaraju za Selfridges i za vlastiti butik Dash. Znakovito je da ćete moćne sestre rijetko kada vidjeti u odjeći s vlastitim potpisom, tek na promociji ili za potrebe komercijalnog snimanja. Kardashian klan, na čelu s Kim i novim zetom Kanyeom, nosi samo birane komade s potpisom Toma Forda, Azzedinea Alaïje, Calvina Kleina i drugih. Tijekom godina kupci su se doista nagledali svega i svačega uz parolu "ovo MORATE imati" ili uvijek popularan termin "must have". U moru kolaboracija kojima smo svjedočili izdvojili smo neke koje su nam ostale u dobrom sjećanju.

Kate Moss za Topshop

Kate Moss

Kraljica britanske ulične mode opet se bacila na posao i dizajnirala 42 komada za proljetnu Topshop kolekciju. Njezina prva kolekcija obilovala je boho komadima inspiriranim brojnim haljinama, kimonima i jaknama koje je kupila u vintage dućanima. Moss se nikada nije deklarirala kao dizajnerica već je javno rekla da je otvorila ormar, izvadila što joj se sviđa i odnijela dizajnerskom timu da napravi nešto slično.

Karl Lagerfeld za H&M

Karl Lagerfeld

Kada je 2004. godine Lagerfeld objavio suradnju s H&M-om, modni svijet je zadrhtao u nevjerici. Istina je da je Karl sebi mogao dozvoliti to rušenje high end-high street barijere jer je imao status modnog božanstva i autoritet kojem i danas rijetko tko može konkurirati.

Comme des Garçons za H&M

Comme Des Garcons

Ako je Lagerfeld srušio prvu barijeru, Rei Kawakubo je utabala put za sve dizajnere koji su surađivali s H&M-om iza nje. Žena koja je najveća enigma svjetske modne scene odjednom je odškrinula vrata avangardnog carstva i u njega pustila sve.

Jil Sander za Uniqlo

Jil Sander

Nakon niza poslovnih komplikacija koje su zadesile njezin brend, kraljica minimalizma Jil Sander odlučila je surađivati s japanskom kućom Uniqlo. Njezina prva kolekcija lansirana u jesen 2009. skrenula je svjetsku pozornost na ovog japanskog proizvođača i osigurala joj čvrstu poziciju unutar kuće koju je držala sve do 2011. godine.

Mary Katrantzou za Topshop

Mary Katrantzou

Ovih dana Mary je najavila suradnju s kućom adidas na kolekciji koja će sigurno biti hit među ženskim dijelom publike zaljubljenim u njezine bajkovite digitalne printeve. Svoju digitalnu čaroliju Mary je prenijela i na komade iz Topshop kolekcije koju je dizajnirala 2012. godine.

Jason Wu za Target

Jason Wu

Miljenik Prve dame SAD-a osigurao je dobru poziciju kod američke publike sa svojom kolekcijom za lanac Target. Prepoznatljive damske siluete brzo su nestale s polica, a mladi Wu je u međuvremenu proširio svoje carstvo te dobio angažman u kući Hugo Boss.

Lanvin za H&M

Lanvin

Teško da se išta može mjeriti s euforijom koja je nastala kada je H&M objavio suradnju s Alberom Elbazom i kućom Lanvin. U redu za haljine stajale su i one dame koje kupuju u Lanvin dućanima. Svi su željeli barem jedan komadić Elbazove sofisticirane čarolije.

Prabal Gurung za Target

Prabal Gurung

Rijetko koja žena može odoljeti prekrasnoj koktel haljini po prihvatljivoj cijeni. Upravo to je ponudio Prabal Gurung u svojoj kolekciji za Target. Komadi koje možete iznova nositi svakog proljeća doživjeli su veliki uspjeh na američkom tržištu.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više