Search

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo

Tekst: Tina Lončar


Pandemija neumornog virusa i ekonomska kriza koja joj se bezobrazno ugurala u društvo, nemilice su rastrančirale modni sustav kakav poznajemo. Modna industrija koja već dugo počiva na bespoštednom gomilanju i nemilosrdnoj potrošnji našla se u jednoj od najvećih egzistencijalnih kriza u novijoj povijesti. Sezonski trendovi koji imaju kraći životni vijek od lockdowna ustupili su tron udobnosti i praktičnosti, a svakodnevnim odijevanjem zavladale su trenirke, pidžame i kućni ogrtači. Estetika dekadentne ruske aristokracije za jesen, etno sedamdesete za proljeće i gigantski rukavi koji ne stanu u niti jedan obični kaput čine se kao diktati koje više nitko živ niti ne pokušava slijediti, a niti nametnuti.

No, moda je uvijek bila i ostala svojevrsna forma eskapizma. Stoga je posve nerealno očekivati da će vrli novi svijet paradirati samo u rastegnutim tajicama i iznošenim trenirkama. Istraživanja su, naime, pokazala kako su se shopping navike kupaca, potaknute novim životnim okolnostima, stubokom promijenile. Pandemija je ograničila društvene interakcije na nužni minimum, a kriza stanjila naše novčanike što je rezultiralo promišljenijim kupnjama i okretanjem klasici - odjeći koja ne zadovoljava samo estetske kriterije jednog kratkog vremenskog razdoblja (i koju nemamo gdje nositi) već onoj koja se može lako kombinirati, nadilazi sezone te stilom i kvalitetom isijava bezvremenskom vrijednosti. Neki su teoretičari išli toliko daleko da konstatiraju kako je stigao kraj tradicionalnom modnom sistemu. Bjesomučne će rotacije sezonskih trendova, predviđaju, zamijeniti sustav u kojem će sezone biti relikvija prošlosti, a mantra "manje je više" dominirat će našim ormarima sve dok se ponovno ne osovimo na noge i ne zaboravimo lekcije koje smo naučili u kriznim vremenima. Taylor Tomasi-Hill, kreativna direktorica modne platforme The Yes koja počiva na umjetnoj inteligenciji i kupcima predlaže stilove ovisno o njihovim preferencijama, raspolaže sa sličnim saznanjima. "Jedan od najomraženijih proizvoda na platformi su cipele s potpeticama, dok su tenisice najpopularnije. Također, ako je suditi po prodaji, najprodavaniji su jednostavni odjevni komadi bez ikakvog trendi prizvuka koji estetikom nadilaze sezone. Traperice, na primjer", objasnila je Tomasi-Hill te dodala: "Pandemija je stala na kraj impulzivnim kupnjama. Kada kupci odluče potrošiti više na neki proizvod, mnogo su oprezniji u odluci u što će uložiti svoj novac i u većoj mjeri biraju klasiku." Klasika uvijek "prolazi". Čak i ako tek za par mjeseci provirimo iz stana, s klasičnim komadima nećemo izgledati kao da smo prespavali desetljeće.

Premda je razmetljivi glamur simbol luksuzne mode, neka modna imena svoj estetski potpis baziraju na mantri "manje je više" nudeći odjeću klasičnih silueta koju je lako kombinirati i koja ne podliježe hirovitim modnim diktatima. Ovo je, čini se, njihovo vrijeme.

Khaite

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 1)
Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 2)

Premda je Catherine Holstein pokrenula Khaite 2015. godine, brend se vinuo u zvjezdane visine tek kada je prošle godine u rujnu glumica Katie Holmes izašla na ulice New Yorka u jednostavnom kašmir kardiganu koji je nonšalantno zakopčala pa je pritom provirio i grudnjak iz kompleta. Iako u paru koštaju nešto više od neskromnih 2.000 američkih dolara, kardigan i grudnjak s Khaite potpisom rasprodani su u rekordnom roku, a dizajn Catherine Holstein dobio je tisuće novih sljedbenica. No, popularnost Khaite ne duguje samo bezbrižnom looku Katie Holmes, estetika brenda zbog super finih materijala odiše luksuzom, a istovremeno je i vrlo jednostavna, primjenjiva, nosiva i nadilazi sezone.

The Row

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 3)
Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 4)

Nakon što su čitavo djetinjstvo provele pod lupom javnosti, sestre Ashley i Mary-Kate Olsen odlučile su se glumačke vode zamijeniti modnima. Godine 2006. pokrenule su The Row fokusirajući se na kvalitetne tkanine, detalje, precizne krojeve i bezvremensku estetiku. Brend je startao kao osobni projekt Ashley Olsen koja je naumila kreirati savršen T-shirt. Naoko posve jednostavan odjevni komad (koji u svojoj ponudi ima valjda svaki brend na svijetu) pokazao se kao izazov, a sestre Olsen svoj su rad u svim svojim kolekcijama posvetile eksperimentiranju estetikom jednostavnosti.

Jil Sander

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 5)

Ikona modnog minimalizma, Jil Sander je u krugovima zaljubljenika u modu odavno poznata kao "Queen of Less". Isprva je dizajnirala odjeću za poslovne žene zbog čega su njezinu estetiku prvenstveno odredile neutralne nijanse, decentni uzorci i jednostavna silueta. Snažno inspirirana rodnom Njemačkom, minimalizam je uvijek kombinirala s bezvremenskom elegancijom. Nedavno je Sander odlučila proširiti svoju ciljanu publiku, pa je kolekciju za toplu sezonu 2019. ispunila streetwear komadima kako bi se približila mlađim kupcima, no pritom nije zaboravila svoje minimalističke korijene.

Arjé

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 6)

Brend Arjé, iza kojeg stoje Bessie Afnaim i Oliver Corral, sjajno reprezentira budućnost mode. Arjé je nastao iz uvjerenja da luksuzna moda više nije praktična u svakodnevnom životu, te da bi bila nosiva mora počivati na esencijalnim odjevnim komadima. Arjé stoga ne producira odjeću po sezonama već u poglavljima u kojem se svako novo poglavlje nastavlja na prethodno, te počiva na See Now Buy Now konceptu u kojem su svi luksuzni esencijalni komadi odmah dostupni za kupnju. Naravno, svi komadi mogu se jednostavno kombinirati s ostalima što kupcima omogućuje da kreiraju capsule garderobu i filozofiju minimalizma unesu u svoje ormare.

Monographie

Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 7)
Nikada nećete pogriješiti s jednostavnom odjećom. Ovo su brendovi koje volimo (фото 8)

Kada je Aude Casteja pokrenula Monographie, na noge su se od oduševljenja odmah ustali svi ljubitelji obožavanog Célinea iz ere Phoebe Philo. To, doduše, ne čudi jer je Casteja prije osnutka vlastitog brenda radila u marketinškom odjelu Célinea. No, Monographie je ipak ponešto drugačiji, a u njegovoj ponudi možete pronaći isključivo košulje. Dizajnerica je kao osnovu uzela klasičnu siluetu košulje i rekonstruirala ju na pregršt načina kreirajući tako komade koje možete nositi iz sezone u sezonu. Premda je dizajn svake košulje jedinstven, estetika odiše jednostavnošću i čistoćom.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više