Search

Novi Celine je više Zara od same Zare, ali zašto bi to trebalo zabrinjavati Slimanea?

Novi Celine je više Zara od same Zare, ali zašto bi to trebalo zabrinjavati Slimanea?

Tekst: Ana Pavić


U #cancel kulturi koju pasivno promatram na Instagramu i u kojoj sudjeluje svaka osoba koja misli da ima nešto za kazati, iako o temi nema znanja ni stručnosti, samo se čekaju nove žrtve. Hedi Slimane im je došao kao naručen s novom Celine kolekcijom koja je prije koji dan prikazana na Instagram profilu kuće Celine. Slimane je kolekciju predstavio u obliku videa, točnije revije koja se održala na praznom nogometnom stadionu u Monacu, a čiji je travnjak za ovu prigodu ukrašen logotipom kuće. Da nisam pogledala mjesto održavanja revije ne bih znala da je riječ o Europi. Naime kompletan dojam je bio jako američki, baš kako to Hedi voli. Hedi voli i da je mladenački te se većina žena, po pisanju kritičara, našla uvrijeđenima prikazanom estetikom. Navodno velik broj njih je očekivao nešto u čemu će se moći pronaći. Ne znam koje su to žene jer sa sigurnošću mogu tvrditi da je svaka bivša klijentica Celinea nakon odlaska Phoebe Philo odmah okrenula glavu u smjeru Bottege Venete i ostavila novi Celine u prašini. Iz tog razloga jako je čudno, da ne kažem glupo, pisati o starom Celineu i raditi usporedbe s nečim čega više nema. To je povijest, gotovo, ćao. Ne ponavlja se u ovoj režiji i neće se ponoviti. Ova kolekcija je bila i pljuska u lice svima koji su mislili da će internet kritike dotaknuti Slimanea, točnije da će ih uzeti u obzir pa će odjednom početi podilaziti publici. Šanse da se to dogodi su nikakve, i ako nekome nije bilo jasno, evo jasno mu je od prekjučer.

Što se dizajna tiče nema tu ničeg novog, ali ponavljam, govorimo o Hediju Slimaneu koji je popularizirao skinny siluetu i oversized kožnu motorističku jaknu. Ne o Cristobalu Balenciagi. Slimane dizajnira u skladu s pop kulturom i istina je da nova kolekcija izgleda kao Zara. Štoviše Zarin dizajnerski tim se vjerojatno okupio na zoomu i odahnuo jer im ovo stvarno neće biti teško „preraditi“. Red baseball jakni, army jakni, topova u stilu CK Underwear, ali s logotipom Celine, plisirane haljine a la Saint Laurent (točnije a la Hedi Slimane), trenirke, traperice, oversized sakoi, kabanice..većina toga ukrašena natpisom Celine koji će nas garantirano napadati cijelo proljeće i ljeto s Instagrama. Samo čekajte koji mjesec da vam feed preplave fotografije influencerica u širokim trapericama u stilu 90-ih i pamučnom Celine topu s natpisom i šalicom kave u ruci (they woke up like this).

Novi Celine je više Zara od same Zare, ali zašto bi to trebalo zabrinjavati Slimanea? (фото 1)

Zanimljiva je polarizacija između mlađe i starije publike. Mlađi su uglavnom oduševljeni viđenim jer kolekcija komunicira s njima kao nešto što je aktualno i što žele nositi. Stariji se u većini slučajeva zgražavaju i spominju stari Celine. Jasno je za kog Slimane radi i tko ga zanima. Uostalom mladost je njegov prepoznatljivi potpis. Otkad znamo za Slimanea oduvijek je gurao mlade talente, glazbenike, umjetnice i umjetnike, infiltrirao se u njihovu kulturu i onda pustio da njegova odjeća zaživi među tom generacijom. Kreirao je svoju publiku prema vlastitom glazbenom, vizualnom i umjetničkom ukusu.

Novi Celine je više Zara od same Zare, ali zašto bi to trebalo zabrinjavati Slimanea? (фото 2)

BOF je napravio zanimljiv i iskren osvrt u kojem su napisali: „da uklonite Celine logo s odjeće nikada ne biste prepoznali o čijoj se kolekciji radi“. Slažem se s time. Ali živimo u vremenima kada se trenirka smatra dizajnom, isto kao i šuškava oversized jakna. Ne kažem da vam se ta vremena nužno moraju sviđati i da ne smijete žaliti za nečim što je bilo, ali činjenica je da jedan Raf Simons već godinama „hoda“ od brenda do brenda, dok dizajneri koji rade stvari tipa Zara ili Supreme zarađuju velik novac modnim konglomeratima. Je li to pošteno? Nije. Ali, ponavljam, to su vremena u kojima živimo.

Novi Celine je više Zara od same Zare, ali zašto bi to trebalo zabrinjavati Slimanea? (фото 3)

Kako je Celine prošao financijski u ovoj godini ne znam. Znam da je LVMH koji je u vlasništvu brenda, prošlu godinu završio s profitom od 57 milijardi dolara, najviše zahvaljujući Louis Vuittonu i Dioru. Male su šanse da bi Bernard Arnault držao nekoga na čelu kuće i dozvolio mu totalnu slobodu, a da iza svega ne postoji dobra računica. Arnault je ovu kolekciju vidio, platio je milijune taj stadion, modele i produkciju, što znači da sigurno vjeruje u komercijalni potencijal iste,. No, sačekajmo proljeće i novi val Instagram „it“ komada. Kad zbrojimo koliko je njih s natpisom Celine, stvari će biti puno jasnije. Ja se i dalje kladim na kape i pamučne topove za Instagram generaciju. Neće koštati kao haljine (koje ionako nitko ne kupuje), a generirat će toliko pr-a da ćete u jednom trenutku čak početi razmišljati o njima kao o cool opciji za toplu sezonu. 

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više