Search

Ova posrnula talijanska modna kuća opet je u centru pažnje. Što se događa?

Ova posrnula talijanska modna kuća opet je u centru pažnje. Što se događa?

Tekst: BURO.


Predugo sam u ovom poslu - ako računate kad sam počela manijakalno pratiti što se događa u modnom svijetu, to mu dođe skoro cio život - da bih vjerovala da se neke stvari događaju slučajno. Ma koliko me prvobitno bolio pogled na vintage Mugler haljine iz kojih su se prošle godine počele prelijevati određene gospođe koje nisu Jerry Hall, Linda ili Nadja i Estelle, brend je upravo zahvaljujući njima preživio/oživio u popularnoj kulturi. Fast fashion kopije su, ako je vjerovati dvojcu Diet Prada, samo čekale da netko prvo prošeta original pa da se nađu u prodaji i zatim obavile svoj zadatak: kolektivna svijest je osvježena, a odjeću s Mugler etiketom iako iza nje više ne stoji sam Manfred Thierry Mugler ponovo možete kupiti.

Ova posrnula talijanska modna kuća opet je u centru pažnje. Što se događa? (фото 1)

Nešto mi govori da se neka vrsta preporoda ili juriša na mlađu generaciju sprema i u Palazzo Ferragamo u Firenci. Korona ili ne, obitelj je očigledno odlučila igru vratiti na nekadašnji nivo i zato smo sada u prilici uživati u ne jednoj, nego dvije priče koje fokus stavljaju na samog Salvatorea Ferragama, osnivača brenda. Sam zaplet bazira se na arhetipu “od prosjačkog štapa do vlastite palače” koji je, realno, i istinit.

Ova posrnula talijanska modna kuća opet je u centru pažnje. Što se događa? (фото 2)

Da se razumijemo, od Salvatoreovih dana slave kada je bio doslovno najpoznatiji postolar, inovator i dizajner cipela na svijetu, brend Ferragamo nikad nije prestao postojati ili bankrotirati. Kompanija nije izgubila svoju palaču, niti spustila nivo kvalitete. Ovo nije nikakav mafijaško-Gucci scenarij s ubojstvima i crnim udovicama. Ipak, posljednjih godina, s i bez odjeće, Ferragamo se mučio da izbaci iti jedan it-komad koji će na juriš osvojiti zemlju, a svi znamo što to znači. Hoće li se obitelj Ferragamo vremenom odlučiti i za Mugler scenarij, to ćemo još vidjeti ali za sad su napravili dvije stvari: prva je bila da naprave dokumentarac o osnivaču svoje kuće. Ok, film k’o film, zar ne?

Pa… ne.

Kada režiju potpisuje Luca Guadagnino, a premijera se održi u okviru Filmskog festivala u Veneciji, onda je jasno da se ne radi o bilo kakvom dokumentarnom filmu. Naime, ovaj projekt je započet još prije nego što je film “Zovi me svojim imenom” ugledao svjetlo dana - dokaz da good taste runs in the family. U filmu se, pored članova obitelji, pojavljuju velikani dvaju industrija kojima je Salvatore vladao - modne i filmske - od Manolo Blahnika i Christiana Louboutina pa sve do Martina Scorsesea.

Ova posrnula talijanska modna kuća opet je u centru pažnje. Što se događa? (фото 3)

O Ferragamu, njegovim skromnim počecima u seocetu pored Napulja, emigraciji u SAD i osvajanju Hollywooda pa zatim i povratku u Italiju i kupovini gorespomenute palače na obali rijeke Arno u kojoj se danas nalazi i muzej, Guadagnino je sklopio otprilike dva sata materijala, a kao osnova za dokumentarac korištena je Salvatoreova autobiografija “Shoemaker of Dreams”.

E sad, biste li željeli da vam istu tu autobiografiju, na engleskom doduše, pročita Stanley Tucci? Možda Jessica Alba ili Isabella Rosselini? Ako ste odgovorili s “da”, klan Ferragamo vam izlazi u susret svojim novim podcastom. Objavljen je nekoliko dana prije premijere filma u Veneciji, a koncipiran tako da holivudske zvijezde čitaju po jedno poglavlje iz knjige "Shoemaker of Dreams". Ukupno ih ima 22, a ako vam se svide naslovi poput “Ekspert za cipele i bebe” pa poželite i fizički nabaviti knjigu, nema problema, reprint je u pripremi.

Oduvijek sam voljela Salvatore Ferragamo. Nevidljivu sandalu, platforme u duginim bojama i salonke koje su napravljene posebno za Marilyn Monroe (a jedan model možete kupiti i danas u okviru posebne kolekcije najlegendarnijih modela). Iskreno, zanima me kako će ova priča završiti i hoće li se dogoditi neki novi početak. Watch this space.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više