Traži

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati

Novi i s dugom tradicijom

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Instagram,
Annie Berner,
Rains,
All Blues

Kad je dizajn u pitanju, vjerujemo Skandinavcima. IKEA, H&M, Bang & Olufsen, Marlene Birger - lista zvučnih imena koja potječu iz Danske, Švedske ili Norveške podugačka je, a mi vam predstavljamo još 7 koje vrijedi pratiti...

Za takav značaj skandi brendova, pogotovo u svijetu mode, zaslužne su i skandinavske it djevojke poput Pernille Teisbaek koje ponosno nose nacionalni i regionalni dizajn. Influencerice i dizajneri tog podneblja očito imaju oko, a da ne pričamo kako su tehnološki napredniji od ostataka Europe te samim time su plodno tlo za inovacije u području mode i produkt dizajna. Drže i do prirode te načinom proizvodnje mijenjaju modnu industriju (koja je najveći zagađivač) malo po malo. Njihovi su komadi jednostavni, moderni, funkcionalni i estetski neodoljivi, a upravo ih zato i volimo.

Blanche

Ekološku modnu marku Blanche osnovale su Mette Fredin i Melissa Bech, koje su danas u ulozi kreativne, odnosno komercijalne direktorice, jer nisu mogle pronaći dizajnerske traperice pri čijoj se proizvodnji ne zagađuje okoliš. A kad nešto ne možeš pronaći, a imaš iskustva u svijetu mode, onda to napraviš! Iako za prvu kolekciju, koja se sastoji od traperica i pamučnih komada, u potpunosti nisu mogle ostvariti svoje ciljeve, brend Blanche će s vremenom postajati sve održiviji, a sasvim time osvajati još više kupaca koju mu vjeruju. Materijali koje koriste mogu se reciklirati i organski su, a za traperice koje se mogu nositi u svim prilikama najčešće koriste ostatke trapera od velikih proizvođača. Sva se proizvodnja obavlja u Kopenhagenu, a u planu su četiri ready-to-wear kolekcije godišnje te dvije kolekcije traperica. Njihov brend počiva na bezvremenskom dizajnu te na odjeći odlične kvalitete koja se može nositi dugi niz godina. Kreirale su i liniju Blanche Atelier koja prati suvremene trendove, ali to ne znači da će dizajn, kroj ili boja nakon dvije sezone biti out, već počiva na istim temeljima kao i denim linija. Moderan pristup dizajnu koji traje vječnu vidljiv je i u rafiniranim komadima od kašmira, kože i merino vune, a samo pokoji komadi izgledom odskaču od drugih.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 1)

Fjällräven

U jeku ljetne turističke sezone u Hrvatskoj sigurno ste primijetili ruksake u jarkim bojama koje krasi motiv lisice. Riječ je o modelu švedskog brenda Fjällräven koji su zapravo pravi vintage ulov: naime, u ovakvom obliku postoje već 40 godina. Njihova popularnost je neosporna, Kanken je najprodavaniji ruksak na svijetu, a kao što to obično biva kad se radi o skandinavskom dizajnu sve počiva na jednostavnosti i funkcionalnosti. Ni svevremenski dizajn nije za baciti, pa je ruksak čak završio na popisu zaštićenih dijela suvremene umjetnosti u Švedskoj. Kako su se vremena i načini proizvodnje mijenjali tako se ruksaci danas izrađuju recikliranjem plastičnih boca, a boje se SpinDye tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja vode, energije i kemikalija. Koliko je uhodanoj švedskoj kompaniji stalo do prirode govori i činjenica da imaju svoje vlastito stado ovaca na holistički vođenoj farmi Brättslandgarden. Vune ima dovoljno za izradu 120 pulovera, pa se samo toliko pulovera godišnje i proizvede. Ne treba se ni naglasiti da mekani uniseks puloveri jednostavnog kroja planu čim se pojave na web stranici brenda. Koristi se kvalitetna vuna kojoj se zna porijeklo i godinama se može nositi, a kupci to cijene. Iako je brend specijaliziran za izradu sportske opreme, prethodno spomenuta dva proizvoda dokaz su da i kad je o modi riječ, inovativni Šveđani imaju što za reći.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 2)

All Blues

I iza stockholmskog brenda nakita krije je zanimljiva priča. Iako postoji od 2010. godine, kad su isključivo izrađivali muški nakit, globalnu pozornost javnosti zaokupirali su svojom prvom u nizu mikro kolekcija. Riječ je o Marianne, koja je dobila ime po baki jednog od osnivača brenda Jacoba Skraggena, koja je preminula prije nešto manje od dvije godine sa željom da se sve njezine stvari rasprše s vjetrom, a ne da završe u nekoj kutiji. Kako bi joj odao počast njezinim željama, unuk i njegov partner Frederik Nathorst su od ogrlice s 37 komada jantara koju je 1961. kupila u Tel Avivu izradili 37 naušnica, svaku s jednim kamenčićem. Ručno i lokalno rađene naušnice s pričom otputovale su diljem svijeta i bile su uvod u iduće ženske kolekcije. Njihove srebrne naušnice Egg White iz druge mikro kolekcije Ruined Omelette - čiji je dizajn nastao kad se Nathorstu jedno jutro razbilo jaje, završile su i u editorijalu francuskog Voguea. Zapazio ih je i brend Acne Studios s kojim su potom izradili kapsulnu kolekciju. Pohvalno je da osim ženskog nakita, nisu zanemarili muškarce, iako je ponuda za žene, naravno, daleko veća. Naušnice, narukvice, prstenje ogrlice i kopče za kosu od plemenitih metala, osvojili su desetke tisuća pratitelja na društvenim mrežama, ali i britansku glumicu Emmu Watson.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 3)

RAINS

Danski brend osnovan 2012. godine razbija mitove poput onog da odjeća za kišu ne može biti lijepa. Njihove kabanice spoj su tradicionalnog gumenog komada i napredne tehnologije i suvremenog izgleda. Nakon što je njihov moderan klasik osvojio svijet, posvetili su se dizajniranju i ostalih oblika odjeće za kišu, torbi i asesoara za ljubitelje mode. Inspiraciju za kreiranje kolekcija nije teško pronaći: dizajneri žive i rade u zemlji s bogatom poviješću dizajna, a nadahnjuju ih i skandinavske vremenske prilike. Moderne siluete komada koji se nikad nije smatrao što je fashionable, minimalizam, tradicionalne metode i inovativnost ono je što i ove komade koji traje više od jedne sezone čini traženima, a jedan od vlasnika Philip Lotko, suprug skandinavske influencerice Pernille Teisbaek, pohvalio se novootvorenim dućanom u srcu New Yorka.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 4)

Sara Robertsson

Linija nakita diplomirane dizajnerice odjeće nastala je 2015. godine, a zbog znanja povijesti umjetnosti metalni komadi ove Šveđanke zaista se mogu smatrati nosivim umjetničkim djelima. Njezin se dizajn razlikuje od ostalih zbog godina iskustva stečenog u modnoj industriji, odnosno u šivanju i krojenju različitih tkaninama. Na isti način kako se nekad posvećivala svili danas se posvećuje srebru, a upravo ju je mekoća tkanina i tehnika izrade inspirirala za kreiranje jedne od najpopularnijih linija Silk. Za posljednju liniju Soil inspiraciju je pronašla u prirodi, a mnogi komadi njezinog minimalističkog nakita imaju jasne rezove i geometrijske oblike. Većina voluminoznog nakita, izrađuje se po narudžbi tako da na kućnu adresu stižu u roku od 3 do 6 tjedana, a može se birati između 28 klasičnih i statement modela.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 5)

Emilie Helmstedt

Danska dizajnerica kreira neobične odjevne komade inspirirane kućnim haljinama iz 30-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća. Šarmantne haljine nose djevojke na ulicama njezina rodnog Copenhagena, a upravo je stil skandinavskih djevojaka koji je ujedno razigran i pročišćen bilo glavno nadahnuće za šarene kreacije. Voluminozni i opušteni krojevi svilenih slip haljina i hlačica mogu se nositi uvijek i stalno, iako ih sama dizajnerica smješta u kategoriju luksuznog loungeweara. No, umjesto u spavaćoj sobi češće se mogu vidjeti na ulici. Modna marka za samopouzdane žene koje se osjećaju dobro u svojoj koži osnovana je prošlog ljeta, a u pripremi je i nova kolekcija. Mantra aktualne kolekcije su boje koje potiču dobro raspoloženje, a upečatljivi printevi su ručno slikani na komade jednostavnih krojeva. Kod Dankinja je komfor na cijeni, bilo da petak navečer provode kod kuće ili u večernjem izlasku, a siluete koje kreira jednostavne su za nositi.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 6)

Annie Berner

Norveška kreativka stvorila je nakit pod vlastitim imenom s idejom održivosti. Različite materijale istraživala je tijekom školovanja, a po finalno obrazovanje potegnula je čak do Londona gdje je završila smjer modnog nakita. Nakon što je neko vrijeme dizajnirala za druge, odlučila je osnovati vlastiti brend, a tada joj je mašta počela raditi "100 na sat". Komade srebrnog sjaja ručno izrađuje Oslu te im dodaje šarenilo, a sav materijal koji ostane nakon izrade reciklira se. Ljubav prema morskom svijetu pretočila je u posljednju kolekciju naziva "Lunch" čiji su komadi već rasprodani - poput naušnica Vongole i privjeska Arielle. Iako su komadi predimenzionirani, iznimno su lagani, a kvalitetna izrada i dizajn koji je na pola puta između trendovskog i klasičnog, donijela je ovoj dizajnerici vjernu publiku nakon samo dvije kolekcije.

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati (фото 7)

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više