Traži

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati

Ovo je 7 skandi brendova za koje morate znati

Novi i s dugom tradicijom

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Instagram,
Annie Berner,
Rains,
All Blues

Kad je dizajn u pitanju, vjerujemo Skandinavcima. IKEA, H&M, Bang & Olufsen, Marlene Birger - lista zvučnih imena koja potječu iz Danske, Švedske ili Norveške podugačka je, a mi vam predstavljamo još 7 koje vrijedi pratiti. Za takav značaj skandi brendova, pogotovo u svijetu mode, zaslužne su i skandinavske it djevojke poput Pernille Teisbaek koje ponosno nose nacionalni i regionalni dizajn. Influencerice i dizajneri tog podneblja očito imaju oko, a da ne pričamo kako su tehnološki napredniji od ostataka Europe te samim time su plodno tlo za inovacije u području mode i produkt dizajna. Drže i do prirode te načinom proizvodnje mijenjaju modnu industriju (koja je najveći zagađivač) malo po malo. Njihovi su komadi jednostavni, moderni, funkcionalni i estetski neodoljivi, a upravo ih zato i volimo.

Blanche

Ekološku modnu marku Blanche osnovale su Mette Fredin i Melissa Bech, koje su danas u ulozi kreativne, odnosno komercijalne direktorice, jer nisu mogle pronaći dizajnerske traperice pri čijoj se proizvodnji ne zagađuje okoliš. A kad nešto ne možeš pronaći, a imaš iskustva u svijetu mode, onda to napraviš! Iako za prvu kolekciju, koja se sastoji od traperica i pamučnih komada, u potpunosti nisu mogle ostvariti svoje ciljeve, brend Blanche će s vremenom postajati sve održiviji, a sasvim time osvajati još više kupaca koju mu vjeruju. Materijali koje koriste mogu se reciklirati i organski su, a za traperice koje se mogu nositi u svim prilikama najčešće koriste ostatke trapera od velikih proizvođača. Sva se proizvodnja obavlja u Kopenhagenu, a u planu su četiri ready-to-wear kolekcije godišnje te dvije kolekcije traperica. Njihov brend počiva na bezvremenskom dizajnu te na odjeći odlične kvalitete koja se može nositi dugi niz godina. Kreirale su i liniju Blanche Atelier koja prati suvremene trendove, ali to ne znači da će dizajn, kroj ili boja nakon dvije sezone biti out, već počiva na istim temeljima kao i denim linija. Moderan pristup dizajnu koji traje vječnu vidljiv je i u rafiniranim komadima od kašmira, kože i merino vune, a samo pokoji komadi izgledom odskaču od drugih.

Fjällräven

U jeku ljetne turističke sezone u Hrvatskoj sigurno ste primijetili ruksake u jarkim bojama koje krasi motiv lisice. Riječ je o modelu švedskog brenda Fjällräven koji su zapravo pravi vintage ulov: naime, u ovakvom obliku postoje već 40 godina. Njihova popularnost je neosporna, Kanken je najprodavaniji ruksak na svijetu, a kao što to obično biva kad se radi o skandinavskom dizajnu sve počiva na jednostavnosti i funkcionalnosti. Ni svevremenski dizajn nije za baciti, pa je ruksak čak završio na popisu zaštićenih dijela suvremene umjetnosti u Švedskoj. Kako su se vremena i načini proizvodnje mijenjali tako se ruksaci danas izrađuju recikliranjem plastičnih boca, a boje se SpinDye tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja vode, energije i kemikalija. Koliko je uhodanoj švedskoj kompaniji stalo do prirode govori i činjenica da imaju svoje vlastito stado ovaca na holistički vođenoj farmi Brättslandgarden. Vune ima dovoljno za izradu 120 pulovera, pa se samo toliko pulovera godišnje i proizvede. Ne treba se ni naglasiti da mekani uniseks puloveri jednostavnog kroja planu čim se pojave na web stranici brenda. Koristi se kvalitetna vuna kojoj se zna porijeklo i godinama se može nositi, a kupci to cijene. Iako je brend specijaliziran za izradu sportske opreme, prethodno spomenuta dva proizvoda dokaz su da i kad je o modi riječ, inovativni Šveđani imaju što za reći.

All Blues

I iza stockholmskog brenda nakita krije je zanimljiva priča. Iako postoji od 2010. godine, kad su isključivo izrađivali muški nakit, globalnu pozornost javnosti zaokupirali su svojom prvom u nizu mikro kolekcija. Riječ je o Marianne, koja je dobila ime po baki jednog od osnivača brenda Jacoba Skraggena, koja je preminula prije nešto manje od dvije godine sa željom da se sve njezine stvari rasprše s vjetrom, a ne da završe u nekoj kutiji. Kako bi joj odao počast njezinim željama, unuk i njegov partner Frederik Nathorst su od ogrlice s 37 komada jantara koju je 1961. kupila u Tel Avivu izradili 37 naušnica, svaku s jednim kamenčićem. Ručno i lokalno rađene naušnice s pričom otputovale su diljem svijeta i bile su uvod u iduće ženske kolekcije. Njihove srebrne naušnice Egg White iz druge mikro kolekcije Ruined Omelette - čiji je dizajn nastao kad se Nathorstu jedno jutro razbilo jaje, završile su i u editorijalu francuskog Voguea. Zapazio ih je i brend Acne Studios s kojim su potom izradili kapsulnu kolekciju. Pohvalno je da osim ženskog nakita, nisu zanemarili muškarce, iako je ponuda za žene, naravno, daleko veća. Naušnice, narukvice, prstenje ogrlice i kopče za kosu od plemenitih metala, osvojili su desetke tisuća pratitelja na društvenim mrežama, ali i britansku glumicu Emmu Watson.

RAINS

Danski brend osnovan 2012. godine razbija mitove poput onog da odjeća za kišu ne može biti lijepa. Njihove kabanice spoj su tradicionalnog gumenog komada i napredne tehnologije i suvremenog izgleda. Nakon što je njihov moderan klasik osvojio svijet, posvetili su se dizajniranju i ostalih oblika odjeće za kišu, torbi i asesoara za ljubitelje mode. Inspiraciju za kreiranje kolekcija nije teško pronaći: dizajneri žive i rade u zemlji s bogatom poviješću dizajna, a nadahnjuju ih i skandinavske vremenske prilike. Moderne siluete komada koji se nikad nije smatrao što je fashionable, minimalizam, tradicionalne metode i inovativnost ono je što i ove komade koji traje više od jedne sezone čini traženima, a jedan od vlasnika Philip Lotko, suprug skandinavske influencerice Pernille Teisbaek, pohvalio se novootvorenim dućanom u srcu New Yorka.

Sara Robertsson

Linija nakita diplomirane dizajnerice odjeće nastala je 2015. godine, a zbog znanja povijesti umjetnosti metalni komadi ove Šveđanke zaista se mogu smatrati nosivim umjetničkim djelima. Njezin se dizajn razlikuje od ostalih zbog godina iskustva stečenog u modnoj industriji, odnosno u šivanju i krojenju različitih tkaninama. Na isti način kako se nekad posvećivala svili danas se posvećuje srebru, a upravo ju je mekoća tkanina i tehnika izrade inspirirala za kreiranje jedne od najpopularnijih linija Silk. Za posljednju liniju Soil inspiraciju je pronašla u prirodi, a mnogi komadi njezinog minimalističkog nakita imaju jasne rezove i geometrijske oblike. Većina voluminoznog nakita, izrađuje se po narudžbi tako da na kućnu adresu stižu u roku od 3 do 6 tjedana, a može se birati između 28 klasičnih i statement modela.

Emilie Helmstedt

Danska dizajnerica kreira neobične odjevne komade inspirirane kućnim haljinama iz 30-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća. Šarmantne haljine nose djevojke na ulicama njezina rodnog Copenhagena, a upravo je stil skandinavskih djevojaka koji je ujedno razigran i pročišćen bilo glavno nadahnuće za šarene kreacije. Voluminozni i opušteni krojevi svilenih slip haljina i hlačica mogu se nositi uvijek i stalno, iako ih sama dizajnerica smješta u kategoriju luksuznog loungeweara. No, umjesto u spavaćoj sobi češće se mogu vidjeti na ulici. Modna marka za samopouzdane žene koje se osjećaju dobro u svojoj koži osnovana je prošlog ljeta, a u pripremi je i nova kolekcija. Mantra aktualne kolekcije su boje koje potiču dobro raspoloženje, a upečatljivi printevi su ručno slikani na komade jednostavnih krojeva. Kod Dankinja je komfor na cijeni, bilo da petak navečer provode kod kuće ili u večernjem izlasku, a siluete koje kreira jednostavne su za nositi.

Annie Berner

Norveška kreativka stvorila je nakit pod vlastitim imenom s idejom održivosti. Različite materijale istraživala je tijekom školovanja, a po finalno obrazovanje potegnula je čak do Londona gdje je završila smjer modnog nakita. Nakon što je neko vrijeme dizajnirala za druge, odlučila je osnovati vlastiti brend, a tada joj je mašta počela raditi "100 na sat". Komade srebrnog sjaja ručno izrađuje Oslu te im dodaje šarenilo, a sav materijal koji ostane nakon izrade reciklira se. Ljubav prema morskom svijetu pretočila je u posljednju kolekciju naziva "Lunch" čiji su komadi već rasprodani - poput naušnica Vongole i privjeska Arielle. Iako su komadi predimenzionirani, iznimno su lagani, a kvalitetna izrada i dizajn koji je na pola puta između trendovskog i klasičnog, donijela je ovoj dizajnerici vjernu publiku nakon samo dvije kolekcije.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor