Search

Ovo je pet trendova koji nemaju veze s odjećom ali će vladati modnom industrijom

Ovo je pet trendova koji nemaju veze s odjećom ali će vladati modnom industrijom

Tekst: BURO.


Cijeli svijet je u svom vrtlogu predviđanja. Nalazimo se na nepoznatom terenu i različite vrste anketa, ispitivanja korisnika, kao i upošljavanja umjetne inteligencije služe kao smjernice tvrtkama koje predviđaju trendove, a čija važnost je značajno narasla u posljednjih desetak godina. I dok je pandemija svakako ubrzala neke procese, ono što se događa je zapravo daleko od neočekivanog ako imamo u vidu da je održivost na primjer, jedna od najvažnijih stavki koju ispitanici navode kao bitnu u svim industrijama.

ZA POČETAK, POTPUNO JE JASNO DA ĆE SE VIŠE INZISTIRATI NA MNOGIM STVARIMA KOJE SU NAM BILE PRED NOSOM ALI IM NISMO DAVALI DOVOLJNO NA VAŽNOSTI

U ovo spada činjenica da je modnih sezona zapravo previše i da nemaju baš sve smisla, da moda zagađuje planetu i eksploatira one zajednice koje se ne mogu braniti od ekonomskog ropstva, kao i sveprisutne razne vrste diskriminacija ali, ma koliko ovo zvučalo ispravno i dalje je poprilično uopćeno. Konkretne odgovore koje možemo primijeniti odmah je malo teže pronaći ali novo istraživanje koje je sprovela platforma Dazed, stiže prilično blizu, pogotovo kad u obzir uzmemo podatak da su njihovi čitatelji mladi i da će se svijet tek krojiti njihovom ukusu (i principima). Pa, što smo naučili iz ove ankete sprovedene na 3.500 ispitanika?

STAV KOJI ZAUZIMA JEST ONO ŠTO NEKI BREND ČINI UTJECAJNIM

70% sudionika smatra da su vrijednosti koje zastupa neki brend ono što mu daje moć (u usporedbi sa svega 14% koji smatraju da je proizvod taj koji je presudan). Ova 2020. godina nam je, ako ništa drugo, pokazala i koliko je za brendove važno da budu uključeni u sve kulturološke fenomene kojima se društvo bavi i da svoj utjecaj koriste za pokretanje promjena tamo gdje su potrebne. Ovo se odnosi na sve, od Black Lives Matter protesta pa do financiranja umjetničkih projekata sada kada su budžeti namijenjeni kulturi smanjeni u cijelom svijetu.

KULTUROLOŠKA RAZMJENA NA SVIM NIVOIMA JE PUT BUDUĆNOSTI

Od korejske kozmetike i K-popa pa do uspona zvijezda kao što je Rosalía, jasno je da za današnju pop kulturu ne postoje zemljopisne granice. Donedavno je na ovom polju definitivno dominirao Zapad ali danas to više nije tako. Društvene mreže su postale kanal kojim se s bilo koje točke na planeti može stići do mainstreama što kulturu budućnosti čini zaista globalnom. Posljedično, ovo se odnosi i na sve što popularnu kulturu prati, a u ovom slučaju na modnu i kozmetičku industriju.

LUKSUZ JE ISKUSTVO, A NE PREDMET

63% ljudi ne smatra da je luksuzna roba važnija od iskustva. Iako se u Kini, koja je trenutno jedina na putu oporavka kada je tržište luksuzne robe u pitanju, skupa odjeća i dalje kotira poprilično visoko (oko 60% ispitanika tamo je smatra potrebom) veliki luksuzni konglomerati morat će se prilagoditi globalnim tendencijama konzumiranja i tome kako se mijenjaju.

MODA ĆE BITI MANJE OKRENUTA TRENDU

Ovo je jedan od glavnih razloga zbog kojih je minimalizam zavladao - a luksuz se manifestira suptilnije nego prije nekoliko godina. Potvrda tome su upravo najpopularniji brendovi današnjice, recimo, Bottega Veneta. Ma koliko neki komadi s njihovim potpisom bili prepoznatljivi pojedinačno je sve samo ne poznat po svom logotipu. Isto vrijedi i za nezavisne brendove čija je popularnost u porastu poput Khaite, Tibi, Totême i drugih. U vrijeme globalne krize, neukusno je hvaliti se.

UMORILI SMO SE OD KOLABORACIJA

Bar od onih u high/low stilu poput Ikee i Virgila Abloha. Izgleda da su ultra-hype suradnje doživjele svoj vrhunac s obzirom na to da se većini ispitanika čini da je moda isuviše ogrezla u nepotrebnost da bismo imali snage i uzbuđenja za još jednu ograničenu seriju nečeg što će koštati neusporedivo više od običnog i što nam, realno, uopće ne treba. Disruption ove vrste elitističkog modnog pejzaža je obavila svoje i vrijeme je da ode na pauzu (ako ne i u baš potpunu mirovinu).

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više