Search

Ovo su 4 tipa ljudi koji vraćaju odjeću u dućane

Ovo su 4 tipa ljudi koji vraćaju odjeću u dućane

Tekst: BURO.


Dlanovi vam se znoje, imate napadaj anksioznosti, ne znati što kazati dok vraćate hlače koje vam ipak ne pristaju? Provjeravate imate li račun i nadate se da nitko neće biti iza vas u redu dok objašnjavate zašto vraćate artikl? Ili ste tip koji umaršira u trgovinu bez problema uz dobro znanje o pravima potrošača koje ste spremni iskoristiti u svakom trenutku?

Razgovarajući s ljudima shvatili smo da puno njih ne zna da se skoro sve stvari mogu vratiti i da je to način na koji industrija funkcionira u posljednje vrijeme kako bi vas natjerali da više kupujete. Sve više fizičkih trgovina slijede primjer online dućana i pozdravljaju vraćanje artikala, naravno ako isti nisu oštećeni. Ova politika ima smisla, ako na umu imamo činjenicu da rijetko tko vraća kompletan ulov iz shoppinga. Vrati se eventualno jedan artikl i to je to.

Ovo su 4 tipa ljudi koji vraćaju odjeću u dućane (фото 1)

 

Tu dolazimo do pitanja koliko je vraćanja stvari previše? U online svijetu veliku prodavači stalno mijenjaju pravila i nadopunjuju ih kako bi se osigurali od ljudi koji serijski vraćaju veliku količinu kupljene odjeće i asesoara. Net-a-Porter i drugi e-commerce dućani, mogu obustaviti vaš nalog za povrat ako posumnjaju da ste vratili previše stvari. Promatraju vaše shopping navike i ako im postanete sumnjivi, velike su šanse da će vam odbiti povrat.

 

 

Ovo je jako sklizak teren za dućane jer moraju odrediti koji su to kupci „serial returners“ (da, imaju i službeni naziv), a koji vraćaju odjeću jer im doista ne pristaje i nisu od toga razvili sport.

 

Ovo su 4 tipa ljudi koji vraćaju odjeću u dućane (фото 2)

 

Postoje i ljudi koji kupuju odjeću, vraćaju dosta stvari, kupuju stihijski i stvari im se ne sviđaju kada ih odjenu drugi put, ali kad ih vrate, onda kupuju nove i kupuju još više. Ova vrsta kupaca je često najodanija i mogućnost stalnog vraćanja i trošenja je ono što ih čini lojalnim nekom brendu. Ovu grupu ne svrstavamo u „Serial returners“. Nisu svi oni koji vraćaju stvari u velikim količinama prevaranti ili ljudi koji koriste pravila kako bi ih iskoristili za neku sumnjivu radnju.

U nastavku donosimo četiri tipa ljudi koji najčešće vraćaju odjeću u dućane..i to stalno..

 

 

1

Kompulzivni shoppingholičar

 

Postoje osobe koje impulzivno kupuju odjeću i modna industrija jako dobro zarađuje na njima. Kada se impulzivnost pretvori u kompulzivnost, onda dolazimo do problema jer se javlja osjećaj krivnje i vraćanje kupljene odjeće. Tu ulazimo u teritorij „Serial returners“. Oni kompulzivno kupuju velike količine garderobe i onda sve vraćaju kako bi umirili taj osjećaj grižnje savjesti..

 

2

Jedno nošenje

 

Sigurno ste u filmovima milijun puta vidjeli scenu u kojoj nekome iz odjeće viri etiketa, što je siguran slučaj da će tu istu stvar vratiti u dućan nakon nošenja. Ovu praksu puno ljudi koristi za svečane prigode kada kupuju jednu stvar za nošenje i onda je vrate nakon što prigoda prođe. Bilo da se radi o vječnaju, eventu, izlasku subotom, nije važno. Zanimljivo je da se ovo ne događa samo u sferi garderobe. Postoje slučajevi kupovine velikih tv-a zbog gledanja nekog važnog sportskog događaja u najboljem mogućem ambijentu i potom vraćanje uređaja u trgovinu sljedeći dan.

 

Ovo su 4 tipa ljudi koji vraćaju odjeću u dućane (фото 3)

3

Influenceri

 

U situaciji u kojoj se danas nalazimo svima je jasno koja su pravila igre. Influenceri na Instagramu žele što više objava kako bi dobili što veći reach. Ponavljanje odjevnih kombinacija nije opcija te pored odjeće koju su dobili u svrhu promocije, sve češće posuđuju odjeću iz dućana samo u svrhu fotografiranja. Ovo je postao veliki problem za brendove jer danas 10% od ukupne prodaje otpada na odjeću koju vraćaju, a koja je poslužila samo za Instagram.

 

4

Kupovina s predumišljajem

 

Ovo je grupa potrošača koji kupuju stvari s već unaprijed formiranom namjerom da ih vrate. Ova vrsta kupaca uzima različite veličine istog artikla, jedan džemper u više boja, isti model haljine s različitim crtama i isprobavaju te stvari u svom domu. Kada se odluče za jednu boju, stil i veličinu, ostatak vraćaju. Obično se radi o većim količinama odjeće.

 

 

Na kraju ćemo jazati da vas svakako podržavamo u iskorištavanju svih benefita shoppinga koji vam pripadaju, ali prije odlaska se informirajte, raspitajte se o pravilima vraćanja stvari i tek onda odlučite treba li vam nešto. Ovo je od posebne važnosti danas kada su pravila shoppinga postrožena zbog pandemije. Ako i pripadate u neku od gore navedenih skupina, vjerujte nam da prodavači prate vaše ponašanje. Sjetite se samo slučaja žene iz Zaragoze koja je toliko vraćala stvari u Zaru da su je na kraju uhvatili. Ne samo da su je uhvatili već je dobila 6 mjeseci zatvora. Je li dobar Instagram feed vrijedan toga? Mislimo da nije.

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više