Search

Ovo su koraci koje mali modni brendovi trebaju poduzeti kako bi preživjeli (i napredovali)

Ovo su koraci koje mali modni brendovi trebaju poduzeti kako bi preživjeli (i napredovali)

Tekst: BURO.


Već i vrapci znaju da je svijet u krizi koja je veća i od one izazvane recesijom 2008. godine, što se naravno odnosi i na modnu industriju. Ti isti vrapci znaju i da je ovo posebno teško za neovisne brendove, jer se čak i oni uspješniji ne mogu mjeriti s velikim konglomeratima koji će, uz relativne gubitke, ipak izaći iz svega s glavom iznad vode. Ovo je posebno uznemirujuća činjenica zato što se upravo ti nezavisni brendovi bore za mnoge principe na kojima se zasniva moda koja je održivija, etički ispravna i ekološki manje štetna.

Što sad?

Realno, postoji nekoliko koraka koje će svi oni morati poduzeti ako žele preživjeti. A prva osobina na listi koja će im za to biti neophodna je svakako prilagodljivost.

Ovo su koraci koje mali modni brendovi trebaju poduzeti kako bi preživjeli (i napredovali) (фото 1)

1. SMANJENJE TROŠKOVA I DIGITALIZACIJA

Ovo je najbolji i prvi način da se koliko toliko pobjedi neizvjesnost.

Jedan dio jest razvijanje online prisustva i pružanje svih usluga upravo na ovaj način. U to spadaju konzultacije, virtualni alati za isprobavanje i slično, ali ne ograničava se samo na tzv. online customer service. Ono na što se cio koncept svodi jest “izrađuj manje, ali kvalitetnije, ne troši gdje nije neophodno”. Dakle, ne samo smanjenje troškova u smislu prodajnog prostora već i toga da se, na primjer, naručivanje materijala radi tek nakon što su primljene narudžbe od velikih preprodavača. Tako se smanjuje količina potencijalno neprodane robe. Isto tako, brendovi trebaju razviti online alate preko kojih i individualni kupci trebaju imati mogućnost personalizacije komada (kao što na srpskom tržištu odnedavno radi brend Mihano Momosa) što direktno utječe na smanjenje povrata robe.



Ovo su koraci koje mali modni brendovi trebaju poduzeti kako bi preživjeli (i napredovali) (фото 2)

2. UPCYCLING

Ovo je svakako najbolji način rješavanje problema preostalog ili suvišnog inventara od prethodnih sezona: napraviti od njega nešto novo i/ili ga zadržati u asortimanu kao klasik. Nažalost, relativno velike količine neprodane robe su jasan podsjetnik na to koliko je moda “rasipne” prirode.

Upcycling koncept zahtjeva poseban pristup dizajnu pa dizajneri moraju blisko surađivati i s onima koji su odgovorni za pronalaženje materijala i s proizvodnjom. Iako zahtjeva određeno prilagođavanje, dugoročno je izuzetno isplativo i ekonomično.

Ovo su koraci koje mali modni brendovi trebaju poduzeti kako bi preživjeli (i napredovali) (фото 3)

3. POZNAVATI SVOJE KUPCE I PRUŽITI IM ONO ŠTO ŽELE

Ovo je jedini način da se prodaja trenutno održi na pristojnom nivou. U smislu estetike i baze kupaca koje brend već ima - njih treba njegovati, a ne priređivati im šokove. Pored toga, udruživanje s buticima, online ili fizičkim, s kojima brend ima kompatibilne vrijednosti i klijentelu svima je na korist. Razvijanje kružnih schema po principu “staro za novo”, garancije ili besplatne popravke su također put koji vrijedi ispitati.

Ovo su koraci koje mali modni brendovi trebaju poduzeti kako bi preživjeli (i napredovali) (фото 4)

4. POVEZIVANJE S KOMPATIBILNIM BRENDOVIMA U PROIZVODNJI I DISTRIBUCIJI

Suradnja s drugim brendovima ne treba biti ograničena samo na eventualno udruživanje u prodaji ili reklami već i u proizvodnji i usluzi koja se pruža kupcima. Upravo je ovaj segment izuzetno važan i često problematičan za male biznise iz jednostavnog razloga što je za nekog tko je neovisan gotovo nemoguće sve izvesti samostalno “in house”. Ovo se ne odnosi striktno i samo na same komade koji se proizvode već i za mnoge usluge koje su potrebne kako bi posao napredovao - ili se spasio od propadanja - od organiziranja marketinških akcija preko načina isporuke pa sve do eventualne reciklaže.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više