Search

Party boy

Party boy

Profil Dereka Blasberga u novom broju Storybooka

Ana Pavić


Image: Getty/Guliver

Ako niste fan mode i svih njenih egzotičnih aktera, ime Derek Blasberg vam vjerojatno ne znači ništa. Ime ne, ali njegova fotografija zasigurno će probuditi osjećaje da ste to lice već vidjeli i to najčešće uz rame nekog supermodela, pripadnice jet seta ili poznatog dizajnera

Derek svugdje; u prvim redovima tjedana mode, na ladanju kod Brantovih ležerno zavaljen ispod Koonsove skulpture, zimi nas mami Instagram fotografijama sa sunčanog St. Barthsa, a ljeti tulumari oko Ibize na jahti arapskog producenta. On je "glitterati" u pravom smislu riječi, najbolji prijatelj moćnih i slavnih, uvijek rado viđen gost i čuvar najmračnijih tajni Manhattana. Njegova bliskost s utjecajnim damama s Pete avenije zasigurno dolazi sa strogim zavjetom šutnje. Jer novac i moć uvijek slijede intrige prema kojima sapunice izgledaju kako dječja igra.
Kako je Derek postao najizgovaranije ime u gradu i pratitelj bogatih žena koje ga drže kao kap vode na dlanu?

Jedan od mogućih odgovora dao je američki Harper's Bazaar koji u njegovu profilu kaže da je Derek sladak poput plišanog medvjedića, entuzijastičan plesač, nikakva prijetnja muževima svojih prijateljica i novinar koji uvijek piše o prekrasnim haljinama i odličnim partyjima, čak i kada to nisu. Blasberg je rođen i odgojen u St. Louisu, a odmalena je znao da ga zanima pisanje. Po završetku srednje škole spakirao je kofere i otputovao u New York na studij novinarstva i dramske književnosti. Odmah nakon diplome dobio je angažman u najvažnijem modnom magazinu na svijetu, Vogueu. Međutim, ovaj projekt nije dugo potrajao, a Blasberg i danas zna reći da bi bio najsretniji kada Wintour ne bi znala za njegovo postojanje. Naime, Annini miljenici, budući zlatni dečki američke modne scene Jack McCollough i Lazaro Hernandez, poznatiji kao Proenza Schouler, bili su u to vrijeme na pragu velikog uspjeha. Godine 2004. osvojili su CFDA Vogue Fashion Fund nagradu koja je osobna pozivnica Wintour u elitni krug onih koji kroje američku modnu scenu. Privatni i poslovni partneri trebali su biti koncentrirani na dugo željeni uspjeh, a onda se u priču umiješao Blasberg. Prema kuloarskim šuškanjima, Jack McCollough i Blasberg imali su aferu koja je okončana dramatičnim prekidom, što je uvjetovalo i Blasbergov nagli odlazak iz Voguea, začinjen mržnjom Anne Wintour koja od tada o njemu nema visoko mišljenje.

storybook

Derek je u to vrijeme upoznao novu kraljicu njujorške scene, dugonogu ljepoticu Lauren Davis, koja je bila urednica društvene rubrike Voguea, gdje je zahvaljujući društvenim vezama donosila brojne ekskluzive iz domova svojih prijateljica, mahom bogatih nasljednica. Kao jedna od najutjecajnijih "vougetteica", čije je ime otvaralo sva vrata najelitnijih klubova i partyja, Lauren je bila prava partnerica za društveni proboj. Blasberg je postao sve viđenije lice na njujorškoj sceni, a poziciju je dodatno učvrstio angažmanom na popularnoj web-stranici Style.com za koju je pokrivao najbolje partyje, uvijek ističući koja je dama nosila najbolji komad visoke mode, a koja je imala najzgodniju pratnju pored sebe. Nije potrebno naglašavati da su Lauren Santo Domingo i Fabiola Beracasa (nasljednica obitelji Hearst) uvijek bile pri vrhu liste kao glamurozni pokazatelji trendova i 'it' mjesta u gradu.

Derek Blasberg

Zahvaljujući svom blagonaklonom stilu pisanja i rijetko kada izrečenoj pravoj kritici, Blasberg je postao rado viđen gost na društvenim događanjima, a velike modne kuće nisu se libile probiti budžet i platiti avionsku kartu i vrhunski hotel za njegov dolazak. Derek je u društvenim krugovima plivao poput ribe; uvijek uglađen, s duhovitom dosjetkom koja koketira s cinizmom, vječno na usluzi prijateljicama koje su ga rado pozivale na kućna druženja, esteta koji je uvijek znao odabrati pravi Chanel u moru Chanela kojima su ispunjene walk-in garderobe, a često i rame za plakanje nakon ljubavnih brodoloma. Prilike su se kreirale same od sebe i sve je nalikovalo "Seks i grad" bajci, do trenutka kad je portal Jezebel dobio informaciju da je tražio honorar od kuće YSL za izvještavanje s njihova eventa.

Naime, trebao je za svoj novinarski honorar napisati osvrt o YSL partyju za Style.com, ali je izravno od klijenta tražio dodatan iznos od 2500 dolara. U medijima se podignula velika prašina oko tog slučaja, a Derek je inzistirao na priči da je PR služba YSL-a pristupila njemu zatraživši konzultacije o partyju, ali da za to, navodno, nije primio novac. Konzultantski angažmani su česti u modnom svijetu, ali stroga pravila izdavačkih kuća, a pogotovo bastiona modnog izdavaštva Condé Nasta, zabranjuju bilo kakav oblik takve suradnje. Modnim se svijetom svojedobno pronio trač kako je jedan od razloga odlaska Carine Roitfeld iz pariškog Voguea bio vezan upravo uz nedopuštene konzultantske angažmane. Priča o zahtijevanju dodatnih honorara otvorila je branu pa su se, jedan po jedan, počeli javljati svjedoci Blasbergovog visokog standarda. Za dolazak na prestižno umjetničko događanje Art Basel Miami zahtijevao je avionsku kartu prvog razreda i osobnog vozača. Kad mu je pri dolasku priopćeno da vozača nema, napravio je scenu te zaprijetio da, ako zahtjevi ne budu ispunjeni, neće ni napisati osvrt.

Derek Blasberg

Počelo se otvoreno pričati i o skupim darovima koje je potom reklamirao na Twitteru. Darovi u modnom svijetu nisu nikakva novost - urednici, zvijezde, blogeri i stilisti dobivaju male znakove pažnje od modnih i beauty kuća u nadi za što boljim pozicioniranjem u magazinima. U časopisima prednost uvijek imaju oglašivači, a Blasbergovo zaobilaženje Style.coma priskrbilo mu je titulu pohlepnika, ali i potencijalni sukob sa zakonom koji u Americi kaže da poznata lica i blogeri ne smiju reklamirati stvari putem Twittera bez jasnog upozorenja da je riječ o reklami. Situacije koje su se nanizale bile su previše za Style.com pa je Blasberg bio prisiljen otisnuti se u druge vode. Uz svesrdnu podršku svojih prijateljica, anđela čuvara s bankovnim računima, na red je došla knjiga o stilu "Classy: Exceptional Advice for the Extremely Modern Lady" sa savjetima za lifestyle mladih i uspješnih žena.

Derek Blasberg

Promocija koja je uslijedila posramila bi i najveće hollywoodske press agente. U svom raskošnom stanu Lauren Santo Domingo priredila je večeru za 40 utjecajnih ljudi s njujorške scene. Nicole Richie, Alexa Chung, Daša Žukova, Milla Jovovich, Chloë Sevigny, Emma Watson, Karlie Kloss i brojna druga imena s A-liste zdušno su promovirala knjigu koja je dospjela na bestseler listu New York Timesa. Nove Blasbergove titule nizale su se same od sebe, od "editor at large" u Harper's Bazaaru, V i V Man magazinu, do pozicije u kolekcionarskom likovnom časopisu Visionaire. Sudjelovao je i u nekoliko projekata u magazinu Interview koji su ga zbližili s podmlatkom obitelji Brant (sinovi Stephanie Seymour i Petera Branta) koji su ga počeli pozivati na obiteljska druženja u vilu na St. Barthsu.

Derek Blasberg

Od mladog i ambicioznog dečka koji je pisao o tulumima postao je glavni uzvanik na partyjima, putujući svijetom u aranžmanima velikih modnih kuća kao što su Louis Vuitton, Chanel, Gucci, a njegov Instagram profil izgleda kao osvrt na Vogueovu listu "tko je tko" u svijetu mode. Koliko je tražen, svjedoči izjava prijateljice Fabiole Beracase koja je kazala da ga se danima unaprijed treba rezervirati kao pratnju na neko društveno događanje jer Derek je poput idealnog sudara. Dizajneri ga drže kao kap vode na dlanu, dijelom radi pozicija u magazinima koje drži, a dijelom jer pod rukom uvijek ima bogate klijentice koje mu apsolutno vjeruju i u svom privatnom avionu uvijek imaju mjesto za njega.

Derek Blasberg

Zanimljivo je kako žene iz visokih krugova najčešće zakompliciraju živote mladim djevojkama koje se nogama i rukama bore da uđu u određene krugove i naprave neku tranziciju s B na A-listu. Dereku je taj put bio popločan ružama. Svi poznajemo nekog tko ima osobinu i sposobnost da se nametne i žonglira među milijunašima, umjetnicima, striptizetama i showbizz zvijezdama. Nekog tko je uvijek duša zabave, najbolji gost na tulumu i opasan igrač ako mu stanete na put. Derek je dobar novinar i nadasve pametan i snalažljiv mlad čovjek koji radi u industriji koja ne trpi kritiku. U modi doista svi žele čuti da je njihov tulum bio najbolji, da je revija bila bolja od one koju su prikazali prošle sezone, da su sve mlađi, ljepši i poželjniji te naravno u trendu. Nije ni čudo što kaže da želi pisati samo o pozitivnim stvarima. Modne kuće će cijeniti (i platiti) lijepe riječi, žene će obožavati pažljivo sročene komplimente, a svijet mode će se i dalje vrtjeti u svojoj iluziji savršenosti. Iako ga neki mediji i dalje nazivaju igračkom visokoga društva ili hibridom novinara/socialitea/party dečka, dok party traje i lijepi ljudi budu željeli čitati o tome koliko su lijepi, Derek će biti muška verzija Carrie Bradshaw. I to mu nitko ne može osporiti.

Potražite više sadržaja iz recentnog broja magazina Storybook klikom na LINK.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više