Search

Tko će doći nakon Wanga?

Tko će doći nakon Wanga?

Odabrali smo četiri potencijalna kandidata za Balenciagu


Image: Imaxtree

Bliži se prikazivanje posljednje kolekcije Alexandera Wanga za modnu kuću Balenciaga, s čime nužno dolazi pitanje: "Tko će naslijediti Wanga?". Zato smo odabrali nekoliko dizajnera koji bi mogli biti potencijalni pretendenti na Balenciagino prijestolje...

Samozatajni Francuz Julien Dossena, kreativni direktor Paco Rabannea, na čijem čelu je od sredine 2013. godine, jedini se od potencijalnih kandidata može pohvaliti kako je bio dio kreativnog tima studija Balenciaga. Godinu prije dolaska u kuću Rabanne, četiri je godine proveo kao glavni dizajner Balenciage uz Nicolasa Ghesquièrea, sve do Ghesquièreova prelaska u brend Louis Vuitton. Dossenin senzibilitet, prožet snažnim utjecajem Paca Rabannea, dizajnera također proisteklog iz Balenciagine škole, bazira se na sjaju metala i plastike, i naravno, Barbarellom inspiriranim kostimima.

j

Moderni materijali u spoju s klasičnijim krojevima i jakim sportskim crtama mogli bi biti sjajna podloga za modernu verziju kuće koju je utemeljio Cristòbal Balenciaga. Ono bi ipak, što je Dossenina prednost, mogla biti i mana. Naime, ovaj dizajner koristi iznimno oštre crte i stroge krojeve u svom dizajnu pretežito mini haljina, ne ostavljajući mašti da se poigrava volumenom, siluetom ili pak da koristi predimenzionirane volane zbog kojih smo zavoljeli Ghesquièrea. Na kraju krajeva, možda bi Dosennova mana bila baš to što je toliko vezan uz kuće te čak djeluje kao predvidljiv odabir.

j

Britanski dizajner Giles Deacon zanat je pekao u talijanskim modnim kućama Gucci i Bottega Veneta, a poziciju u modnom svijetu je zapečatio kao kreativni direktor kuće Ungaro iz koje je izašao kao samostalan dizajner. Gilesovo igranje s volumenom i jaki i divlji printovi s tamnom podlogom odlično izgledaju na snažnim ženama koje se ne boje mode, baš poput Solange Knowles, koji je ukrala show u Gilesovoj haljini na MET Gali. S obzirom da je Giles zanat pekao u talijanskoj modnoj prijestolnici, svojim bi volumiziranim dizajnom i kvalitetom izrade svakako prodrmao Balenciagu utopljenu u monotone Wangove krojeve. No, veliki bi problem jednoj velikoj francuskoj modnoj kući mogla biti činjenica da njihov dizajner voli koketirati s drugim projektima.

j

Deacon je osoba koja se pojavljuje na televiziji, povezuje se s dizajnom high street brenda New Look (poput Wanga i H&M-a), te bi sve svoje kreativne sokove mogao iscrpiti na projekte koji se ne vežu isključivo uz njegovu matičnu kuću. Uostalom, to i jest (službeni) razlog zašto je Balenciaga mirno prekinula ugovor s preokupiranim dizajnerom kojem njegovo vlastito ime i marka koju prodaje ipak stoje na prvom mjestu.

j

Još jedan Britanac, čije ime se posebno spominje po modnim kuloarima je Christopher Kane. Velika njegova prednost je činjenica kako konglomerat Kering već posjeduje više od pola dionica njegova vlastitog brenda pa bi transfer dizajnera unutar korporacije bio prilično jednostavan. Kane se odlikuje poznavanjem ženske siluete, moderne estetike i fluidnih linija, a volumizirano naslagivanje tkanine na tkaninu njegova je specijalnost. Možda bi baš dizajn ovog Škota podsjetio na nešto što je 2012. godine radio neprežaljeni Ghesquière. Kane je pak praksu stekao pod Gilesovim vodstvom, a zamijetila ga je Donatella Versace prije točno deset godina na dodjeli nagrada mladim modnim nadama, te je uskoro ovaj dizajner kreirao kapsulnu kolekciju za Donatellin podbrand Versus.

j

Kane dobiva veliku pomoć sestre Tammy, koja se osim za financijsku stranu, brine i o cjelokupnom dojmu brenda Christopher Kane. Njezinim stručnim vodstvom dizajner je došao i do slavnog Manola Blahnika, za kojeg je dizajnirao nekoliko kolekcija cipela, sa zmijskim pritom i teksturom šifona. Christopherova integriranost u Keringovu modu i poznavanje kolekcija odjeća i cipela, pretpostavljaju ga kao prvaka u utrci za Wangova nasljednika.

k

Iako su Britanci i Francuzi majstori ove vrste zanata, ne smijemo zaboraviti niti ekipu koja upravlja modom preko one strane bare. Omiljeni američki urbani brend, Proenza Schouler, i njegovi osnivači Lazaro Hernandez i Jack McCollough, globalnu su slavu stekli 2008., nakon lansiranja slavne torbe PS1. U međuvremenu su dobili nekoliko nagrada američkog dizajnerskog udruženja, i danas se mogu pohvaliti kako se njihove kolekcije prodaju u preko stotinjak konceptualnih trgovina diljem svijeta.

j

Jack i Lazaro svoju estetiku baziraju na suvremenoj umjetnosti i mladenačkoj kulturi te odjeći krojenoj po mjeri. Već su prvom kolekcijom iz 2003. pokazali u kojem će smjeru ići – metalizirane suknje, jakne krznenih ovratnika i veliki sportski gumbi utkali su inicijale PS u američko modno nebo. Veliki pak minus Proenzinom angažmanu u Balenciagi mogla bi biti činjenica kako su modni znalci unazad nekoliko godina optuživali Jacka i Lazara da su inspiraciju za svoje PS kolekcije često znali naći upravo u Ghesquièrevoj Balenciagi.

j

No, uz sve navedene dizajnere, bilo one koji su mogući, bilo one koje bismo voljeli vidjeti, modni konglomerat Kering mogao bi Balenciagi učiniti nešto slično kao i Gucciju s Alessandrom Micheleom nakon Fride Giannini. Neko sasvim novo ime koje nije toliko aktualno, čiji modni izričaj nije poznat široj javnosti, možda čak neko lice koje će vratiti Balenciagi ugled kakav je uživala u vrijeme Nicolasa Ghesquièrea ili još bolje, novu verziju Cristóbala Balenciage.

k

Related articles

Buro 24/7 Selection

više