Search

Povratak u budućnost: Kako će Metaverse utjecati na modnu industriju?

Povratak u budućnost: Kako će Metaverse utjecati na modnu industriju?

Tekst: BURO.

Kratak odgovor na ovo pitanje glasi: na sve moguće načine koje možemo zamisliti, a uskoro i na načine koje još uvijek nismo u stanju zamisliti. Uz što, logično, slijedi i dodatak "i to ne samo na modnu industriju". Kada pričamo o Metaversu, izgleda da je industrija naučila lekciju 2000-ih kada su mnogi zauzeli stav da im društvene mreže i prisustvo na njima neće biti potrebno (pa iste ostavljali u rukama stažista koji su ih kasnije “pojeli za doručak”): brendovi 2020-ih shvaćaju da će se na neki način morati uključiti u trku koju predstavlja era Web 3.0.

Još nitko ne zna što to točno Metaverse podrazumijeva u praksi no kako god se mi osjećali zbog toga - riječ je o sljedećem koraku internet evolucije, konvergencija fizičke, augmentirane i virtualne realnosti u zajedničkom online prostoru. Možda ga je najlakše zamisliti kao internet unutar kojeg se nalazite i sami, umjesto interneta koji promatrate.

Jasno je da će potrebe korisnika ovog prostora u velikoj mjeri ostati iste kao i u samoj fizičkoj stvarnosti, a isto tako je jasno da se modni brendovi spremaju te potrebe ispuniti i zaraditi.

Jedan od najslikovitijih primjera je Gucci / Roblox suradnja s kraja svibnja prošle godine: u vrijeme kada je predstavljen House’s Gucci Garden Archetypes – imerzivni multimedijalni projekt u Firenci koji istražuje i slavi viziju kreativnog direktora kuće i samog brenda - virtualni Gucci Garden bio je dostupan na Robloxu u trajanju od dva tjedna. U okviru njega Gucci je izbacio i ograničenu seriju virtualnih torbi u okviru igrice čija cijena je iznosila $4,115 (350.000 Robuxa, valute koja se koristi u igrici), što je više od cijene u regularnoj prodaji koja je iznosila $3,400. Trebamo li napominjati da su planule? Ovaj mini eksperiment je sve samo ne usamljen, a vjerujem i da njegovi rezultati nisu nimalo iznenadili one koji su na njemu radili.

Ipak, biste li kupili odjeću koja ne postoji? I koliko biste bili spremni za nju platiti?

Ako je vaš odgovor na prvo pitanje “ne”, vjerojatno će vas iznenaditi činjenica da se u prodaji virtualnih dobara poput virtualne odjeće i asesoara već vrte milijuni i milijuni dolara. Kupci? Oni koji predstavljaju budućnost. Shodno tome, oni koji te kupce targetiraju ne traže inspiraciju u modi i/ili povijesti već u gamingu, animeu, znanstvenoj fantastici. Imajte na umu da mnoga djeca već danas žive u Metaversu iako ga tako ne zovu (ni oni, ni vi): škola im je online, interakcije s prijateljima također (i to na nekoliko platformi istovremeno), zabava isto tako. Na kraju krajeva, ljudske emocije su iste, osjetili ih mi za vrijeme nekog iskustva koje se odvija u stvarnosti ili na internetu. Svatko tko se iznervirao na Twitteru vrlo dobro zna da Twitter svađa zna izbaciti iz takta isto koliko i svađa u redu na pošti.

Kad smo već kod riječi “stvarnost”, prvi korak prodaje ili uopće ulaska u Metaverse, bit će razumijevanje toga da će ovo spajanje fizičkog i digitalnog svijeta promijeniti način na koji definiramo što je to “stvarno”. Kako se internet bude širio u treću dimenziju tako će se mijenjati i naši životi (i da, stvarnost) će postati digitalizirani na nov način. Ako uzmemo u obzir do koje mjere se u današnjem svijetu izražavamo odjećom, jasno je da ovo neće proći bez modne industrije.

odijevanje avatara je već unosan posao, a nalazimo se tek na početku. U ovom vrlom novom svijetu, screen wear je već postao novi street wear, a rodio se i novi trend koji sve više uzma maha: upariti ono što se nosi u stvarnom životu s onim što nosi vaš avatar.

Dizajneri igrica odavno prave tribute komade svojih omiljenih dizajnera, u virtualnim prostorima se održavaju revije, a otvaraju se i virtualne robne kuće: Metaverse je game changer i, ne, nemamo pojma dokle bi nas sve mogao odvesti. Ono što znamo jest koji način uključivanja u njega najbolje funkcionira kada su veliki modni brendovi u pitanju: paralelne kolekcije fizičke i virtualne odjeće pošto, za sada, još uvijek ne postoji dovoljno razvijen virtualni prostor u kojem bi masovno zaživjeli isključivo virtualni luksuzni komadi i kolekcije. Jednostavnije rečeno, potrebno nam je mjesto na kojem će moda nesmetano živjeti i cvjetati u tom virtualnom svijetu prije nego što zapravo zagrizemo mamac (iako ne sumnjam da će biti tu brže nego što očekujemo).

Related articles

Buro 24/7 Selection

više