Traži

Put uspjeha Roksande Ilinčić: ekskluzivan intervju s poznatom dizajnericom za hrvatski BURO.

Put uspjeha Roksande Ilinčić: ekskluzivan intervju s poznatom dizajnericom za hrvatski BURO.

Ekskluzivan intervju s poznatom dizajnericom

Tekst: BURO.


Fotografija: Getty/Guliver

Srbija trenutno ima puno uspješnih ljudi čija imena u svijetu izazivaju poštovanje branše u kojoj rade. Novak Đoković je simbol uspjeha u tenisu, u umjetnosti je to Marina Abramović, a u svijetu mode najbolji srpski izvozni proizvod je Roksanda Ilinčić. Roksandu mnogi smatraju britanskom dizajnericom jer u ovoj zemlji živi i radi još od 1999. godine kada je stigla iz Beograda sa željom da upiše prestižni Central St. Martins. U nakani je naravno uspjela i od 2005. godine se uključila u službeni raspored londonskog Tjedna mode. Danas njen dizajn nose članice kraljevske obitelji, glumice, pop zvijezde, ali i mnoge druge žene koje nisu nužno poznate javnosti, a kojima se Roksanda divi zbog načina na koji žive život i profesija koje su odabrale. Iako je u velikoj gužvi i priprema nekoliko novih projekata koje će završiti u ovoj godini, našla je malo vremena za nas i odgovorila nam na neka pitanja o aktualnim temama u modnoj industriji i o vlastitom brendu.

Kad se vratiš na početak priče, koliko ti je bilo teško uspostaviti brend na tako konkurentnom tržištu kakvo je britansko?

Imala sam tu priliku da završim St. Martins koledž pod paskom nevjerojatne Louise Wilson i to mi je uvelike pomoglo u pokretanju vlastitog brenda. Jednom kad napustite fakultet potrebni su sati mukotrpnog rada i truda da bi se vaš glas čuo. Moj savjet za sve one koji pokreću brend u Velikoj Britaniji je da slušaju svoj unutarnji glas, vjeruju u poruku koju žele komunicirati, i najvažnije, da potraže savjet iskusnijih ljudi.

Misliš li da je mladim dizajnerima s našeg područja danas lakše progurati taj svoj glas u svijet? S obzirom na Instagram i internet?

Instagram i internet su olakšali stvar i smatram ih nevjerojatnim sredstvima komunikacije i da, smatram da se puno brže može uspjeti. Danas postoje brendovi koji cijeli svoj rast temelje na društvenim mrežama. S tim na umu kazat ću da, iako postoje pozitivne naznake, danas imamo situaciju da je tržište prezasićeno i sav naglasak nekog brenda mora biti na originalnim idejama i zadržavanju vlastitog identiteta.

Roksanda Ilinčić

Studirala si na fakultetu primijenjenih umetnosti u Beogradu da bi se potom odlučila za ugledni Central St. Martins. Sjećaš li se trenutka kada si odlučila da će se tvoja profesionalna karijera razvijati u smjeru modnog dizajna?

Ne bih rekla da je bio određeni trenutak u pitanju. Oduvijek sam bila fascinirana modom jer je moja majka imala zavidnu kolekciju odjeće. Kupovala sam sve modne magazine iz Velike Britanije, poput Voguea, i-D-a, Harper'sa i u jednom od njih sam pročitala tekst o Louis Wilson. Mora da je to bio taj trenutak kada sam pomislila, ovdje želim studirati. Ostalo je povijest..

Smatraš li da je moda danas jako trendovski orijentirana? Čini se da velik broj etabliranih brendova skreću sa svoje originalne estetike kako bi ponudili nešto vrijedno hypea novoj generaciji kupaca? Misliš li da će se taj balon uskoro rasprsnuti?

Danas više no ikad postoji ta potreba da se kupcu ponudi nešto inovativno i funkcionalno, ali ne pod cijenu vlastite kreativnosti i nekog kompromisa koji biste morali napraviti. Funkcionalnost je ključna za moj dizajn jer moj kupac dobro poznaje modu, ali isto tako treba funkcionalne komade u kojima će provesti dan. Mišljenja sam da čak nije stvar u mijenjaju estetike već u svjesnosti potreba kupca. Mijenjanje estetike sukladno trendu je priča koja ima kratak rok trajanja. Imati jak DNK, imati identitet i ostati vjeran sebi je ključno za kreiranje lojalne baze kupaca.

Dizajneri su pod velikim pritiskom stalnog stvaranja. Kako se nosiš s tom stresnom atmosferom u kojoj stalno moraš biti prisutna na sceni s nečim novim jer kupci stalno nešto očekuju?

Brzina mode se naglo povećala u posljednjih nekoliko godina i smatram da je sama industrija stavila taj pritisak na dizajnera ne toliko kupac. Upravo radimo na određenim promjenama unutar brenda, a one se tiču načina prezentacije kolekcija. Sada lansiramo četiri kolekcije godišnje što je kreativni izazov jednako koliko je izazov za kupca da ih sve doživi s obzirom na količinu predstavljenog materijala. Ideja nam je da se vratimo na sistem prikazivanja dvije sezonske kolekcije godišnje, a u međuvremenu radimo po sistemu dropa kako bismo osvježili ponudu u dućanima. Za nas to znači više vremena da razmišljamo o dizajnu, da ih prezentiramo na pravi način i da se koncertiramo na širenje poslovanja u neka druga područja. U ovoj situaciji imam tako malo vremena za putovanja koja su od ključne važnosti za rast brenda na različitim tržištima. Nova strategija će biti od koristi brendu i kupcu jednako.

Ne koristiš influencere kao ambasadore već je tvoj pristup PR-u više rafiniran. Prilaze li ti influenceri s ponudama za suradnju? Kako gledaš na taj fenomen?

Moja ideja influencera je vjerojatno znatno drugačija od onoga što taj termin predstavlja javnosti. Za razliku od nekoga tko ima velik broj pratitelja meni je influencer osoba koja oko sebe ima vjeran community. To su žene koje nose moju odjeću i kroz nju pričaju neku svoju priču. Imamo nevjerojatnu skupinu klijentica svih zanimanja od arhitektica, umjetnica, plesačica, koreografkinja, pa sve do poslovnih žena i jako sam počašćena da žene iz tih branši kojima se divim vole odjeću koju stvaram.

Roksanda Ilinčić

Održivost je jedno od gorućih pitanja u modnoj industriji. Dosta se razgovara o utjecaju industrije na zemlju. Kakav je tvoj stav po tom pitanju?

Održivost i razmišljanje o eco friendly opcijama postaje sve važnije za naš brend. Nedavno smo ostvarili suradnju s e-commerce platformom The Outnet koja je bila usmjerena ka toj eco filozofiji. Koristili smo materijale iz moje arhive kako bismo kreirali novu kolekciju za fondaciju Malaika. Postotak prodaje od te kolekcije ide za obrazovanje djevojaka u državi Kongo. Od iznimne je važnosti razmišljati unaprijed i poduzimati korake kako bi svi postali svjesniji situacije.

Što je sljedeće za Roksandu? Možeš li podijeliti s nama neke planove?

Imamo nekoliko uzbudljivih suradnji i projekata u realizaciji i jako sam uzbuđena zbog toga. Ne mogu vam otkriti sve, ali pratite me!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više