Traži

Razgovarali smo čovjekom koji stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u regiji

Razgovarali smo čovjekom koji stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u regiji

Uroš Momirović direktor je modne kuća Mona

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Stanislav Cvitković,
Mona

Ako ste nedavno prošetali centrom metropole, odnosno zagrebačkom Ilicom, a ljubitelj ste mode, teško da vam za oko nije zapeo izlog novootvorenog butika srpske modne kuće Mona. Riječ je o brendu s tradicijom duljom od 30 godina, a iako su njihovi komadi otputovali po cijelom svijetu - odnedavno je, naime, dostupan i online shop - Mona je i dalje u srži ostala obiteljska kompanija. Razlog tomu je što je vodstvo, od svojih roditelja, preuzeo Uroš Momirović, Beograđanin s diplomom ekonomije, koji je funkicioniraju čitavog brenda dao i dozu suvremenosti, s fokusom na očuvanju DNA-a brenda te kvalitete koju stavlja na prvo mjesto. Što nam je sve otkrio u intervju, pročitajte u nastavku.

Modnu kuću Mona osnovali su 1989. godine vaši roditelji Nada i Đorđe. Što je najvrednije što ste naučili od svojih roditelja u poslovnom smislu?
U tijeku odrastanja, najveći dio ponašanja, razmišljanja, stavova naučimo od svojih roditelja, a da toga nismo ni svjesni. Tako sam sigurno i ja miks i odraz svojih roditelja u svakom od tih pogleda. Što se poslovnog ponašanja tiče, naučili su me da je fer odnos prema svima - kupcima, zaposlenima, konkurenciji, jedini ispravan i najvažniji za dugoročan uspjeh.

Kampanja za pre-fall kolekciju modne kuće Mona

Što se sve promijenilo u funkcioniranju Mone od tad? Je li još uvijek vlada obiteljska atmosfera s obzirom na to da je kompanija narasla?
Još uvijek vlada obiteljska atmosfera. Nismo baš toliko narasli da bismo dostigli nivo korporacije, ali se nadam da bismo i tad zadržali taj obiteljski odnos koji gajimo u kompaniji Mona. Promijenile su se mnoge stvari, pratimo trendove kako u modi tako i u poslovanju, ali već spomenuti fer i obiteljski odnosi i dalje su tu.

Pročitala sam podatak da brojite oko 800 zaposlenih, a u toj brojci se nalazi 560 žena. Moda se nekako uvijek smatrala ženskim sektorom, mogli bismo tako okarakterizirati i vašu firmu, a kako vi plivate modnim vodama?
Zapravo, 90 posto zaposlenih u kompaniji čine žene. Mislim da je to sjajno, uvijek je ljepše kada ima žena, nego kad ih nema. Istina, rijetko se miješam u odluke modnog tipa, o tome odlučuje naš dizajnerski tim, a ja sam tu samo da dam savjet ili prijedlog. Mona je ženska kompanija, a ja se kao direktor u tom okruženju odlično snalazim.

Uroš Momirović

Kako je tekao vaš put u Moni, sve do pozicije generalnog direktora?
Moj put do pozicije generalnog direktora je logičan slijed događaja i smjene generacija u obiteljskoj kompaniji. Od malena, u tijeku razvoja kompanije, sva iskustva, razmišljanja, dileme, strahove, zajedno smo prošli, naučio sam mnogo od svojih roditelja i mogu slobodno mogu reći da sam i bez dana radnog iskustva imao zaista jako puno iskustva.

Otkrijte nam, koje su prednosti i mane rada s obitelji?
Kao u svakoj obiteljskoj firmi, događanja su dosta uzbudljiva i dinamična. Kada dođe do sukoba mišljenja ili rasprave, to se sve prenosi i na atmosferu u kući. S druge strane, iskustvo o kojem sam prethodno govorio, ljubav i podrška su nešto što nema cijenu.

Razgovarali smo čovjekom koji stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u regiji (фото 1)

Kako biste opisali Monu ljudima koji možda još nisu čuli za brend?
Iskreno, mogao bih navesti mnogo stvari kojima bih opisao brend. Ipak sud bih prepustio kupcima, kako onima koji već 30 godina kupuju u Moni - što već dovoljno govori - tako i onima koje očekujemo u našim prodavaonicama.

Što vam je najvažnije u poslovanju Mone, na što stavljate najveći naglasak?
Najvažnija mi je dosljednost u kvaliteti te dugoročno zadovoljstvo naših kupaca. Važno mi je da kupci budu zadovoljni, ne samo kad izađu iz butika, već i poslije dvije, tri, pet ili 10 godina, jer naši proizvodi jesu nešto što može dugo trajati. Mona nije brend za "tri nošenja" i kvaliteta je upravo ono na čemu inzistiram.

Tko je sve zaslužan za dizajn modela modne kuće Mona koje obožavaju trendseterice diljem regije?
Zaslužan je dizajnerski tim Mone koji čine Kristina Gajić, Ana Pavlović, Marina Korać, Ana Tara Radonjić i Dunja Sabljić.  Ne mogu, a da ne spomenem i Anu Leković, koja je 17 godina bila dio kreatorskog tima, a koja je inače, dobitnik nagrade za životno djelo.

Razgovarali smo čovjekom koji stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u regiji (фото 2)

Tko je idealna Mona žena?
Ona je jaka, uspješna, zadovoljna žena koja drži do sebe, voli modu i prati trendove.

Nedavno ste otvorili butik u zagrebačkoj Ilici. Kakvi su dojmovi nakon prvih mjesec dana poslovanja? Planirate li otvoriti još koju lokaciju u Hrvatskoj?
Dojmovi su bolji nego što smo očekivali. Oduševljeni smo stilom i izgledom žena u Zagrebu i Hrvatskoj uopće, kao i koliko prate modu i vode računa o sebi i svojem izgledu. Dobili smo veliku podršku od ljudi u Hrvatskoj i zbog toga smo veoma sretni i ponosni. U skorije vrijeme planiramo otvaranje butika u Splitu, Rijeci i drugim gradovima, a nadamo se i još jednoj lokaciji u Zagrebu.

Razgovarali smo čovjekom koji stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u regiji (фото 3)

Osim toga, nedavno ste predstavili i online shop. U koliko je sve zemalja Mona dostupna i gdje su sve do sad komadi Vašeg brenda otputovali? Kako to da ste se odlučili na taj korak?
Mona je sada zahvaljujući online shopu dostupna u cijelom svijetu. Već neko vrijeme imamo online shop u Srbiji, koji odlično radi. Zbog određenih birokratskih komplikacija morali smo malo pričekati s worldwide shippingom, ali je sada moguća kupovina iz baš svih dijelova svijeta.

Gdje nabavljate materijale i gdje se nalazi proizvodnja?
Materijale uvozimo iz Italije, a čitava proizvodnja odvija se u Beogradu. Bilo je savjeta i sugestija da bi trebali prebaciti proizvodnju negdje gdje je jeftinija, naprimjer u Kinu, Bangladeš, Tajland, ali nikada nisam smatrao da je to dobra ideja, baš zbog toga što bismo time poljuljali stabilnost kvalitete, a s tim se ne igramo. Nikada nismo išli na jeftinije rješenje nauštrb kvalitete.

Kožna torbica bila je prvi proizvod modne kuće. I danas imate u svojoj kolekciji veliki broj kožnate odjeće i asesoara. Otkud fascinacija kožom?
Od samog početka, ideja je bila napraviti nešto što je dugotrajno i kvalitetno. Prirodni materijali su svakako mnogo bolji od umjetnih, posebno koža koja može trajati godinama. Tako smo i došli na ideju izrade artikala od kože, što se ispostavilo kao dobra ideja, koja i dan danas, nakon 30 godina funkcionira.

Jedna od torbica iz pre-fall kolekcije brenda

Srpske ljubiteljice mode posežu za komadima Vašeg modnog brenda posebno kad je riječ o poslovnom odijevanju, no po fotografijama pre-fall kampanje čini mi se da ste napravili zaokret prema više trendovskim komadima, za razliku od klasike po kojoj ste inače poznati. Kako je došlo do toga?
Oduvijek pratimo modne trendove. Ne kopiramo ih, već ono što je aktualno prilagodimo imidžu kojeg kao brend njegujemo i čini mi se da je to dobitna kombinacija, mnogo bolja od slijepog praćenja trendova.

Što nas očekuje u jesenskoj kolekciji Mone?
Osim kolekcije koja će biti u prodaji tijekom jeseni i zime, u 11. mjesecu predstavljamo limited edition kolekciju "MONA Moonlight", koja će premijerno biti prikazana upravo u Zagrebu. To će biti ekskluzivna kolekcija za prave modne sladokusce u limitiranom izdanju, i vjerujem da će kao i prethodne dvije naići na najpozitivnije reakcije. Ako vam se nešto svidi, nemojte čekati, jer su količine ograničene i mislim da će se veoma brzo i rasprodati.

Razgovarali smo čovjekom koji stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u regiji (фото 4)

Što je s muškarcima, kupuju li i oni u Moni jednako kao i žene te koji su im omiljeni artikli?
Muškarci su potpuno drugačiji od žena, osim što manje i rijeđe kupuju, oni ne odvajaju mnogo vremena za shopping. Točno znaju što žele. "Mona Man" kolekcija je pročišćena, elegantna, moderna i kvalitetna i vjerujem da pristaje svakom modernom i poslovnom muškarcu. U ovom trenutku nemamo "Mona Man" kolekciju u prodaji u Hrvatskoj, ali će uskoro biti.

Što je u budućnosti Mone? S obzirom na to da ste "jaki" kad je koža u pitanju, je li u planu lansiranje i linije obuće?
Planiramo i kolekciju obuće. Još uvijek je sve u fazi dogovora i pregovora, jer želimo da počnemo tek onda kada se stvore uvjeti da kvaliteta te obuće bude u skladu s kvalitetom koju njegujemo kad su ostali proizvodi modne kuća Mona u pitanju.

Napišite komentar