Traži

Slavni brend Roger Vivier i sve njegove muze

Slavni brend Roger Vivier i sve njegove muze

Kratka povijest modnog imena, od njegovog osnivanja do danas


Veliki reformator je titula koja se ne smije davati olako, no Roger Vivier, osnivač istoimenog brenda, u svom polju apsolutno zaslužuje ovaj naslov

Roger Vivier je bio prvi dizajner cipela koji je počeo surađivati s modnim brendovima istovremeno čuvajući svoje vlastito ime; njegova linija za Christian Dior lansirana sredinom 50-ih godina označila je novu eru u dizajnu cipela. A lista poznatih imena s kojima je Vivier surađivao u svojoj karijeri nastavlja se i dalje - Elsa Schiaparelli, Jean Patou, Madame Grès, Pierre Balmain i Yves Saint-Laurent. Njegovi uspjesi u svijetu mode mogu se usporediti s onima Louboutina i crvenog potplata jer je Vivier dizajnirao apsolutni 'must have' u garderobi svake žene - stiletto petu, još davne 1954. godine. Također je kreator tzv. 'kitten heel' i 'virgule' pete koja dolazi u obliku zareza.

Buckle

Vivier je uvijek gajio ljubav prema geometrijskim oblicima i arhitekturi te je svaki svoj dizajn pretvarao u umjetničko djelo. Geometrija je uvijek dolazila u paru s bogatim detaljima i neobičnim materijalima; koristio je prozirnu plastiku u kombinaciji s organdijem, brušenom kožom, vinilom, čipkom i perjem. No prepoznatljivost i slava su stigle s cipelom koju danas smatramo savršeno običnom - niskim modelom Buckle s četvrtastim vrhom i metalnom kopčom koju je proslavila Catherine Deneuve u filmu "Belle de jour".

Catherine Deneuve

Nakon smrti slavnog dizajnera 1998. godine, Bruno Frisoni je imenovan kreativnim direktorom brenda, a Ines de la Fressange njegovom ambasadoricom. Frisoni je nastavio razgrađivati DNK brenda i donositi pomalo ekscentrične, no uvijek zabavne cipele jer smatra da svaki par mora u sebi nositi taj pozitivan element. Zato bira neobične materijale u zanimljivim bojama koje odaju vlasnikovu strast prema cipelama. "Moja inspiracija je upravo Roger Vivier. Promatram njegove kreacije kako bi ih interpretirao, analizirao kroz prizmu njegove vizije svijeta, čuvajući duh i filozofiju brenda", komentira Frisoni.

Bruno Frisoni

Zato i rekreira sve simboličke modele te je nanovo lansirao model s petom u obliku zareza te model Boule osmišljen posebno za Marlene Dietrich 1954. godine. Boule cipele su niske, posute šljokicama i s kuglicom umjesto pete, a inspirirale su i nastanak linije torbica.

No ne smijemo zaključiti kako brend Roger Vivier vuče svoju inspiraciju samo iz povijesti. Novi modeli koji nastaju imaju neke nove muze, primjerice Carlu Bruni-Sarkozy koja je nadahnula torbicu Miss Viv ili Miroslavu Dumu koja se pojavila kao zaštitno lice brenda, dok Ines de la Fressange ostaje njegova ambasadorica već godinama kao utjelovljenje francuskog chica. "Ines nije samo muza, ona je naš partner i suradnica", opisuje Bruno Frisoni odnos s obožavanom Francuskinjom. "Volim njen entuzijazam i privlačnost. Njena pojava je srž francuskog stila, zna kako istovremeno biti ženstvena, ali zadržati dječački šarm."

Carla Bruni-Sarkozy

Ines de la Fressange

Nasljeđe Rogera Viviera do dana današnjeg inspirira i mnoge druge dizajnere te izaziva zanimanje publike. Prošle je godine u pariškom Palais de Tokyo otvorena velika retrospektiva ovog majstora, prva nakon 1987. i dizajnerovog stvaralaštva u Louvreu. Ljubiteljica njegovih cipela među suvremenim hollywoodskim divama ne nedostaje - Roger Vivier se smatra jednim od najzastupljenijih imena na crvenim tepisima. Cate Blanchett, Julia Roberts, Natalie Portman, Julianne Moore, Jessica Chastain, su samo neke glumice A-liste koje vole nositi cipele ovog francuskog brenda.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor