Search

Stüssy - brend koji je više cool od Supremea

Stüssy - brend koji je više cool od Supremea

Kalifornijski brend koji ove godine slavi 37 godina postojanja


Image: Stüssy

Kalifornijski brend ulične odjeće Stüssy ove će godine proslaviti 37. rođendan. Taj je brend stil skejtera i kalifornijskih surfera pretvorio u modni pokret puno prije nego što je to učinio sveprisutni Supreme, a u svojih 37 godina je došao do statusa ozbiljne modne tvrtke koja godišnje zarađuje oko 50 milijuna dolara

Stüssy je 1980. počeo smišljati Shawn Stüssy kroz dizajniranje daski za surfanje inspiriranih radom svog ujaka, apstraktnog umjetnika Jana Fredericka Stüssyja. Shawn Styüssy je jedan od mnogih koji su u osamdesetima profitirali od kalifornijskog surferskog stila, koji je tada bio veliki trend koji se proširio i među skejtere i pripadnike hip-hop subkulture. S prodajom odjeće inspirirane spomenutim stilom počeo je 1984. s poslovnim partnerom Frankom Sinatrom Jr. Krenuli su iz Kalifornije, a već do 1988. proširili su se u Europu i otvorili svoju prvu trgovinu u njujorškom Sohu. Nastavili su otvarati trgovine kroz devedesete i zarađivati 20 milijuna dolara godišnje, a do 2014. postali su globalni brend koji godišnje zarađuje oko 50 milijuna dolara.

Rani uspjeh brenda baziran je na tada vrlo popularnom surferskom stilu, no mnogo je toga utjecalo na njihovu popularnost kroz godine Stüssy je bio prvi brend koji je, kako piše Business of Fashion, na šilterice stavio logo brenda umjesto loga sportskih klubova koji su se do tada obično stavljali na tu vrstu kapa. Sam Stüssy je inspiraciju pronalazio kod stanovnika Londona, Pariza i Tokija kroz koje je putovao kako bi upoznao ljude koji slušaju istu glazbu, nose istu modu. Tako je upoznao i Jamesa Jebbiju. Osnivač Supremea još nije imao svoj brend 1991. kada je sa Stüssyjem, kako piše BoF, otvorio prvu Stüssy trgovinu u New Yorku.

Stüssy - brend koji je više cool od Supremea (фото 1)

Osim toga, Stüssy je imao svoj cool gang prije Oliviera Rousteinga i Riccarda Tiscija. Hiroshi Fujiwara, Michael Kopelman i Luca Benini predvodili su Stüssyjevu skupinu glazbenika, DJ-eva, skejtera i kreativaca iz raznih područja umjetnosti koji su nosili Stüssy. Današnji Balmain Army i Givenchy Gang mogu se sakriti pred International Stüssy Tribeom koji su predstavljali gore spomenuti akteri. Odjeća koju su nosili za njih nije bila samo odlika osobnog stila nego čitavog načina života koji su vodili.

stusy

Međutim, 1996. Stüssy odlazi iz brenda i on do danas ostaje u vlasništvu obitelji Sinatra. Njegov je osnivač otišao kad su se u brendu pojavili razni problemi. BoF navodi kako je prvi među njima bio taj da je Stüssyjev logo često mijenjan za onaj brenda Mossimo koji nije bio izbirljiv oko svojih prodajnih mjesta kao što je to bio Stüssy. Drugi je problem prema BoF-u predstavljalo napuštanje surferskog trenda i okretanje javnosti i skupina mladih čistom hip-hoperskom stilu, i ta 1996. bila je najgora godina za Stüssy.

stussy

No, Sinatra Jr. je uskoro angažirao novog mladog dizajnera Nicka Bowera koji je upravo bio završio studij na Central Saint Martincu i odradio staž u talijanskoj kući Valentino, te novog kreativnog direktora, Paula Mittlemana. Uz to, shvatio je da SAD više ne reagira jednako dobro na njegove proizvode i odlučio se okrenuti japanskom tržištu što se, kako piše BoF, pokazalo kao pun pogodak jer i dan danas Stüssy ostvaruje više prometa na globalnoj razini, a posebno u Japanu, nego na domaćem tlu, u SAD-u.

Unatoč brojnim suradnjama, smjenama kreativnih direktora i glasinama kako prodaju svoje dionice OTB grupaciji koja je vlasnik kuća kao što su Marni i Maison Margiela, Stüssy je do danas ostao neovisan brend. Funkcioniraju više kao obiteljski posao nego kao velika tvrtka, a nasljeđe Shawna Stüssyja se i dalje njeguje.

Stüssy - brend koji je više cool od Supremea (фото 2)

"Poistovjećujemo se s Nikeom, Patagonijom i drugim brendovima čiji je domet vrlo širok, a opet su vjerni onome što ih čini posebnima," rekao je Sinatra 2015. za BoF. Uz to, njihova je odjeća danas ponovno cool. Vjerni su joj njezini stari kupci i obožavatelji, ali je žele nositi i mlađe generacije. "To je okruženje u kakvom trebamo biti," dodao je Sinatra. "Ovo je doba sjajno za kulturu manjih brendova."

stussy

stussy

stussy

stussy

stussy

stussy

stussy

stussy

stussy

stussy

 

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više