Traži

Što će sljedeće sezone nositi muškarci?

Što će sljedeće sezone nositi muškarci?

Grgo Zečić vas vodi kroz najbolje od muške mode


Upravo završen tjedan muške mode koji prikazuje kolekcije za jesen/zimu 2013./2014. snažnije je nego ikad demonstrirao kako se u svemiru muškog stila trenutno vodi "rat" na tri fronte. London je nakon duge uspavanke uskrsnuo iz mirnog sna te na svoj teren izbacio cijelu diviziju mladih i relativno anonimnih dizajnera koji propagiraju izuzetno neobične, ali sasvim koncentrirane ideje. Dakle, u Londonu vladaju snažni eksperimenti koje predvodi JW Anderson sa svojim kontroverznim kolekcijama koje nisu ni muške ni ženske. Andersenov minimalizam je glasan i ekstreman. Uz njega se ističu posve novi brendovi kao što su MAN te Agi & Sam.

J.W.Anderson

J.W.Anderson

Modne piste ove prijestolnice ispunjene su specifičnim, čudnim modelima kakve je u orbitu prije više od desetljeća lansirala Miuccia Prada. Londonski modeli nisu niti dječaci niti muškarci već mladi junaci koji osciliraju na toj granici.

Milano, s druge strane propagira muškarce jasno definiranih mišića i muževnih ramena. Kao potpunu suprotnost gore navedenih kolekcija, u talijanskoj metropoli vladaju dečki koji hodaju za Calvin Klein, Versace i Dolce & Gabbanu.

Calvin Klein

Calvin Klein Collection

Sve kolekcije su "patrijarhalne" na svoj način. Dok Klein zastupa look tipičnog, simetričnog i mišičavog muškarca, dvojac Dolce & Gabbana nastavlja "ljubiti" snažne talijanske, odnosno, mediteranske modele.

Versace

Versace

Versace pak ne odustaje od isto tako mišičavih seks simbola koji su uvijek spremni za provokaciju. S modnog aspekta kod Kleina vlada vojnički militarizam izuzetno čistih silueta prepunih samouvjerenih kaputa, dok Domenico i Stefano trijumfiraju u kolekciji inspiriranoj "malim talijanskim prinčevima". Donatella voli seksi, polugole muškarce u sakoima, ali ove sezone u super uskim gaćicama na kojima gradi Versace verziju "rodeo hlača".

Dolce&Gabbana

Dolce&Gabbana

Na koncu dolazi Pariz koji je uvijek bio poznat po castingu najmršavijih modela koji kao da su pronađeni na raznim ulicama Europe jer američki modeli nemaju puno sreće među francuskim muškim dizajnerima. Nitko nije opsjednut toliko androginim i mršavim modelima kao Pariz. Ono što se traži nije samo niska kilaža, već individualan izgled karizmatične osobnosti. U toj ideji ove sezone prednjače Lanvin, Haider Ackermann i Saint Laurent kao najsnažnije modne izjave sezone. Haiderova druga muška kolekcija po redu obara a nogu poetičnom slojevitošću u sivim tonovima koja obavija mlade rockere i skejtere. Lanvin je prikazao jednu od svojih najsnažnijih kolekcija u posljednje vrijeme, kojom dominira sofisticirana ulična atmosfera čiji se futurizam bez problema adaptira na sadašnjost. Fenomenalni su Lucasovi kaputi naglašenog struka, ali i jakne hibridi čvrstog pamuka i krzna.

Lanvin, Ackermann

Lanvin, Haider Ackermann

Na kraju dolazi Hedi koji drugu sezonu za redom slavi duh 80-ih u stilu svoje vječne inspiracije - Davida Bowieja. Saint Laurent dečki su mlade glazbene zvijezde koje miješaju rock s pažljivom dozom glam utjecaja. Tu je karirani uzorak, kaputi podignutih ramena, nezaobilazni leopard uzorak na kožnim jaknama. Hedijeva izjava je specifična i unikatna pojava u modi. Koliko god javnost brujala o tvrdoglavo "mršavim modelima" i super malim konfekcijskim brojevima - činjenice kažu da je Saint Laurent trenutno najvrući modni brend na svijetu.

Hedi Slimane

Saint Laurent

Nitko poput Slimanea nije u stanju reinterpretirati mušku modnu prošlost u izdanju koje izaziva opsesivno divljenje. I to su te tri fronte stila koje se prije svega manifestiraju putem castinga modela koji bivaju glasnogovornici samih dizajnera. Muška moda nije ujedinjena fronta već široka paleta koja sukobljava sasvim oprečne tipove muškaraca.

Prada

Prada

Kao najbolje kolekcije sezone svakako treba izdvojiti neospornu modnu kraljicu Miucciu Pradu koja je tradicionalno zbunila modnu kritiku. Njena muška kolekcija pojavila se u sasvim kompleksnom kontekstu jer ne pripada niti jednoj jasnoj referenci. Najbolji su njeni gotovo militantni modeli koji kao da su inspirirani vojnim padobrancima i pustinjskim ekspedicijama.

Prada

Prada

Pradina genijalnost i dalje leži u kriptičnosti njenih ideja. Junya Watanabe oduševio je kolekcijom koja slavi one legendarne londonske dane kada su vladali "teddy boysi". Traperice su ispunjene kolažima raznih materijala, a dugi džemperi su maestralno rašireni i poželjni. Watanabe miješa sve: od "teddy boysa" do punka pa sve do grunge i viktorijanskih jakni.

Junya Watanabe

Junya Watanabe, Yohji Yamamoto

Muške kolekcije Yohjija Yamamota postale su senzacija. Kralj crne boje potpuno je napustio svoj tradicionalni potpis dekonstrukcije tipične samo za japanske dizajnere. Njegova nova crna su ekscentrični printevi te besprijekorna slojevitost koju samo Yamamoto može proizvesti. Poput Watanabea, kod Yamamota ne postoje reference već snažne ideje za muškarce koji ne biraju nužno praktičnu, već izvanrednu odjeću.

Dries Van Noten, Raf Simons

Dries Van Noten, Raf Simons

Dries Van Noten je nakon dugo vremena izbjegao svoje briljantne printeve te se posvetio sasvim neobičnoj inspiraciji za inače romantičnog belgijskog dizajnera: rave kulturi. Ali ideja je izvedena na "Van Notenovski" način. Hlače su izbijeljene, komadi parka jakni sljubljeni su sa bijelim krznom. Dries dugo nije prikazao toliko "uličnu, mladenačku" kolekciju. Kad smo već kod ulične mode treba spomenuti trijumf kralja underground ulične mode: Rafa Simonsa. Za novu kolekciju ujedinio se s umjetnikom Sterlingom Rubyem kako bi prikazali tipičnu Rafovu siluetu ispunjenu hektičnim Sterlingovim idejama. Krajnji rezultat je neopisivo moćan. Buntovni Rafov potpis koji uvijek slavi adolescentske pripadnike raznih subkultura, dodatno je podignut Sterlingovim šifriranim detaljima.

Muška moda već dugo nije bila toliko upečatljiva i fokusirana kao sada. Granice se još jednom pomiču, baš kao što su dizajneri to činili prije zloglasne 2008. Čini se kako svi samouvjereno podižu svoje glave i sve radikalnije istražuju granice svojih konzumenata.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar