Traži

Što kupujemo i koliko daleko smo spremni \"trčati\" za trendovima?

Što kupujemo i koliko daleko smo spremni "trčati" za trendovima?

(Pre)brza moda, masovna proizvodnja i konzumerizam


Fotografija: IMaxTree,
movie theme,
buro247hr. arhiva

Fenomen brze mode je neuhvatljiv i svaki tjedan na policama high street brendova možemo pronaći nove kolekcije odjeće, koja će za dva tjedna biti "stara"

Moda se kao društvena pojava provlači kroz mnoga područja ljudskog djelovanja i razmišljanja te kao fenomen suvremenog društva znači puno više od samog čina odijevanja. Modne kuće na čelu sa svojim kreativnim direktorima i kupci visoke platežne moći (uključujući poznate osobe) imaju veliku ulogu u određivanju stope i pravca modnih promjena. Moda je na nebu i moda je na zemlji, na ulici, u baru, načinu života koji živimo i odraz onoga što se oko nas događa. Polje u kojem još uvijek dominiraju žene, ako uzmemo u obzir njihovo izlaganje prema van. Tržište je veliko i  danas je sve postalo dostupno. Sukladno razvoju tehnologija i virtualnom životu koji sve više svi živimo, modne kuće posegnule su za novim alatima kako bi svojom odjećom targetirale nove generacije koje "žive"online.

Modni blogovi bili su prvi na meti. Neke od najpoznatijih svjetskih blogerica, čije su platforme u datom trenutku bile najposjećenije, dobivale su dizajnersku odjeću kako bi ju "približile" novim ili pak mlađim generacijama i tako probiju posve novu nišu. Modna blogerica je osoba s kojom se možemo poistovjetiti nešto prije nego s fotošopiranim modelima iz modnih kampanja ili s naslovnica magazina. I tako je krenula igra koja je u početku bila zabavna, dok se "it" artikli nisu "isprostituirali" do te mjere da su nam već izlazili na uši, i dok cure nisu izgubile "identitet" koji su pažljivo gradile u svojem, a onda i našem virtualnom svijetuNeke su se dobro unovčile i postale plaćeni oglasi, dok su druge ostale dosljedne njegovanju svojeg osobnog stila. Baš tako je i s trendovima koji se iz sezone u sezonu provlače kroz modni svijet. Pobornice trendova prikupit će sve ono što je "must have" u navedenoj sezoni i pritom neće ni razmišljati je li taj artikl baš za njih, one ga jednostavno moraju imati što prije. Jer to je sada "vrući komad" o kojem svi pišu, i amen! 

Što kupujemo i koliko daleko smo spremni "trčati" za trendovima? (фото 1)

Da mediji imaju veliki utjecaj i da više ne služe isključivo za prijenos informacija, već na neki način kreiraju suvremenu realnost, to je opće poznata stvar. Danas ćete na Instagramu pronaći crvene sandale s mašnom, a sutra ćete ih vidjeti na stotinjak različitih profila. Instagram je sigurno jedan od najjačih alata današnjice za komunikaciju s potrošačima, a mi povodljivi kakvi jesmo, želimo biti dio priče i žudimo za okidanjem fotke u tim istim cipelama. Sad, odmah! I priča se vrti u krug. Jedan dan su to crvene sandale, drugi dan je to već nova torbica. Stil se putem gubi, artikli više nisu atraktivni, a već sutra će se pojaviti nešto novo. Fenomen brze mode je neuhvatljiv i svaki tjedan na policama high street brendova možemo pronaći nove kolekcije odjeće koja će za dva tjedna biti "stara". Stvara se potpuna konfuzija u modnoj industriji, teško je sve to pratiti i postajemo siti svega. Često bezglavo kupujemo sve što nam se servira, a sutradan to vraćamo u dućane.Što kupujemo i koliko daleko smo spremni "trčati" za trendovima? (фото 2)

Situacija se nepovoljno odrazila i na uličnu modu, logično. Zagušeni fotografijama ulične mode danas, posebno u vrijeme Tjedana mode, nemoguće je ne primijetiti kako većina istih izgleda predvidljivo, isfurano, a time i nezanimljivo. Spoj konzumerizma, dostupnosti najrazličitijih proizvoda, života na društvenim mrežama i borba za opstanak u društvu, doveo je do krajnje neprivlačnog rezultataAko si se pojavio u nekom običnom outfitu fotografi će te samo zaobići jer nisi vrijedan njihove pažnje koju je već zauzeo netko u puno "privlačnijem" izdanju. Iznimka su naravno Francuskinje koje će u trapericama i T-shirtu, s neobavezno prebačenom Givenchy torbom, preko ruke izluditi svih do daske.

Ako se pak pojavite u ključnim dizajnerskim komadima koji se "furaju" baš te sezone, onda ulazite u igru. Ali, tu dolazimo do još jednog problema, a taj je da su svi isto odjeveni bez obzira kako to nosili. Odjeća je ono u čemu bi se trebali osjećati dobro kao da nam je druga koža. Jedino na taj način možemo poslati poruku da a) njegujemo određeni stil koji nam pristaje b) ne robujemo bjesomučno trendovima c) imamo osobnost, a na street style-u sve manje uviđamo te momente. Čast iznimkama, ali generalno je slika nažalost takva. Servira nam nesigurne likove koji čine sve u nadi da će biti fotografirani. Dolazimo do pitanja odijevamo li se za sebe ili za druge?

Što kupujemo i koliko daleko smo spremni "trčati" za trendovima? (фото 3)

Patimo za dizajnerskim komadima koje si najčešće ne možemo priuštiti po regularnim cijenama, a kada ih pronađemo na sniženju, više nam nisu ni zanimljivi. Paradoksalno, još prije koji dan zurili smo u njihovo veličanstvo, a sada ponovno tražimo nešto novo što će nas "izbaciti" iz tračnica. Jesu li nam nedostupne stvari zanimljivije nego one koje možemo imati isti čas? Ili neke stvari jednostavno trebaju ostati luksuzne i u javnosti biti iskomunicirane s dozom dobrog ukusa? Promatramo li ih i dalje kao sveti gral, a ne kao torbicu "štancanu" u 100 jednakih komada? 

Trenutno najvrućiji francuski brend Vetements taj problem je riješio na sljedeći način. Odjeću producira u isključivo malim količinama upravo iz razloga kako se ona ne bi nikad niti našla na sniženju. Braća znaju biznis i oni žele da njihovu odjeću kupuju zaista oni kojima je stalo da nose baš taj komad. To je njihova filozofija brenda koji je ove zime pomrsio račune mnogim ženama, a bome i mnogim dizajnerskim kućama. Iskoristili su trenutak zasićenja na tržištu prepunom "već sto puta viđenih" komada i pristupili modi na najjednostavniji mogući način. Obična ulična odjeća u kakvoj smo se vucarali u djetinjstvu koja je prošla operaciju zvanu dekonstrukcija. Točka. A naplaćuju je masno.

Što kupujemo i koliko daleko smo spremni "trčati" za trendovima? (фото 4)

I što se dogodilo? Predimenzioniranim Champion majicama, običnim crnim kabanicama i žutim T-shirtom s DHL natpisom koji btw košta preko 300 američkih dolara, zaludili su sve one koji nikad na bi nosili takvu odjeću. Jučer zaklete Gucci šminkerice preko noći su postale otkačene Vetements djevojke koje uopće nije briga što nose. Do kada smo kadri slijepo slijediti trendove, ako smo već sada spremni izvaliti pola prosječne hrvatske plaće za "sponzorski" T-shirt? 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor