Traži

Sve manje influencera dolazi na Tjedne mode jer ne mogu financirati takav lifestyle

Sve manje influencera dolazi na Tjedne mode jer ne mogu financirati takav lifestyle

Uskoro kreće modna ludnica

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: imaxtree

Prije nekoliko godina kada je termin bloger uzeo maha i kada su se iskristalizira neka imena koja su na tom zanimanju zarađivala dobre cifre, stvorio se sasvim novi poredak u modnoj industriji. Odjednom su prve redove zauzimale obične djevojke koje su svojim stilom i načinom komunikacije uspjele doći u žižu javnosti i koje je sama publika uzdigla i napravila ih novim zvijezdama ovog showa. Modnim urednicima nije bilo drago, ali dizajneri su shvatili da se događa promjena i da moraju uskočiti na taj vlak kako god umiju te su popustili i u svoje redove doveli cure poput Chiare Ferragni, Julie Sarinane, Aimee Song i još nekoliko djevojaka koje su u to vrijeme imale zavidan broj posjeta na svojim blogovima.

Instagram je podignuo ljestvicu na sasvim novu razinu i opet preokrenuo način poslovanja. Djevojke su odjednom počele zarađivati na svojim Instagram profilima jednostavnom promocijom nekog proizvoda i to kroz najprivlačniji oblik komunikacije - savršeno namještenu fotografiju. Iako je preteča svih Instagram influencerica u stvari Kim Kardashian koja je prva shvatila i iskoristila moć ove platforme, druge poznate djevojke su se na vrijeme specijalizirale za modne brendove i osigurale virtualnu karijeru koja se razvijala brže od nekih novih online projekata u koje su uloženi milijuni dolara. Takav uspjeh koji se mnogima činio kao brzopotezan recept do novca i statusa pokrenuo je lavinu u kojoj smo do grla zatrpani danas. Svi su odjednom poželjeli biti influenceri (i svi danas to jesu) krenula je agresivna utrka za followerima i cijeli niz devijantnih ponašanja koje su ljudi počeli iskazivati na Instagramu kako bi dobili svoje mjesto pod suncem. Pisali smo u više navrata o fenomenima koje je prouzročio Instagram, poput onoga da ljudi posuđuju odjeću za fotkanje samo da bi je vratili u dućan sljedeći dan. Primjera radi, u Rusiji postoji agencija koja vam omogućuje fotografiranje u privatnom avionu koji nikada ne poleti već sjedite u njemu na pisti i fotkate se za Instagram kako bi vaši pratitelji mislili da ste na putu za neku egzotičnu destinaciju. Wannabe influenceri danas stavljaju lažne reklame ne bi li privukli druge brendove na svoj profil. Stvar je došla do te razine da neki analitičari uskoro predviđaju skori totalni slom tržišta influencera zbog zasićenosti.

influencers

Tjedni mode su nekoć bili glavna događanja u kalendaru svakog influencera. PR službe su ih pozivale na revije, dizajneri odijevali, hoteli davali velike popuste. Putovanje je organizirano kao jedna velika kompenzacija, a na svakoj fotografiji je bilo pedeset taggova sa svakom tvrtkom, osobom, sredstvom koje je influenceru omogućilo da se napokon u jednom komadu ukaže na mjestu održavanja Tjedna mode. Međutim, u posljednjih godinu dana situacija se znatno promijenila za većinu njih. Što se dogodilo? Zasićenje je uzrokovalo nestanak autentičnosti, a s time je i interes modnih kuća oslabio. U medijima se počelo nagađati o vrijednosti influencer marketinga i jesu li preplaćeni za sadržaj koji stvaraju, a koji je u većini slučajeva isti. Iste poze, isti filteri, iste rečenice i citati koji se razvlače po cijelom Instagramu. Nemojte krivo shvatiti, u tom moru "istih" ima ljudi koji su duhoviti, inteligentni, britki i znaju napisati copy ispod fotografije i prodati proizvod. Njihov feed se ne zasniva na fotkama Eiffelovog tornja, kroasana i rečenicama tipa "Paris is always a good idea". Imaju razrađenu strategiju i dobro rade svoj posao.

influencers

Problem je nastao u onima koji su nakupili ili kupili bezbroj pratitelja bez ikakvog realnog smjera i sadržaja na Instagramu, a koji se sada suočavaju s vlastitom "bitnošću". Iz njujorške PR tvrtke KCD su kazali da ih uoči Tjedna mode u New Yorku zatrpaju porukama i molbama za pozivnice, smještaj i odjeću dizajnera i to po sistemu: "Bok, ja sam influencerica, imam 10 tisuća followera, želim doći na vašu reviju". Ako im je netko od ponuđenih zanimljiv (a priznaju da većinu profila ne gledaju jer ne stignu od količine zahtjeva) pozovu ga na reviju, ali tu svaka pogodnost prestaje. Influencer mora sam platiti svoju kartu, hotel i odjeću koju će nositi na reviji. BOF je prije nekoliko mjeseci pisao da su influenceri znali potrošiti par tisuća dolara kako bi se ugurali na street style fotografiju koju će objaviti Vogue. Ako bi ta čast izostala ostali bi samo s dugom na kreditnoj kartici. Pokušavati istu stvar svake sezone je skup sport u kojem mnogi više ne mogu sudjelovati te polako odustaju od pohađanja Tjedana mode. Street style konkurencija je sve veća i stotine žena se natječu u tome koja će uhvatiti pažnju važnijih fotografa i biti objavljena na nekom važnom mediju koji kasnije može iskoristiti kao mamac za potencijalne Instagram oglase. Iz KCD-a su također naglasili da su mnogi pokušavali ući na revije pod krinkom "street style zvijezde" koja ima osobnog fotografa. U stvari se radilo samo o fotografiranju na reviji na koju uopće nisu pozvani.

influencers

Sve ovo čemu svjedočimo danas nije neko posebno iznenađenje. Štoviše, ovo je logičan slijed događaja jednog zakrčenog tržišta u kojem su se pogubili i publika i oglašivači. Neki oblik filtriranja se treba dogoditi jer ljudi generalno više ne vjeruju influencerima, nervira ih generički sadržaj i samim time neće kupiti proizvod koji im se prodaje. Vjerojatno će opstati samo oni koji su na vrijeme iskoristili svoj utjecaj i proširili neki vid poslovanja, bilo da se radi o modnom brendu, agenciji, beauty proizvodu ili slično. Ostatak novca će kuće trošiti na velike zvijezde poput sestara Hadid, Jennera, Kardashiana jer im se sve uloženo u njih isplati. Svi koji su kupovali pratitelje i prodavali maglu morat će naći posao. Reality check je gadna stvar, ali prije ili kasnije u životu stvarnost zakuca na vrata. Vrijeme je da ih neki otvore.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više