Search

Svjedočimo li izumiranju Tjedana muške mode?

Svjedočimo li izumiranju Tjedana muške mode?

Velike promjene u svijetu muške mode


Image: Imaxtree

U posljednjih nekoliko sezona modni su svijet prodrmale velike promjene. Na čelima najvećih modnih kuća došlo je do burnih smjena, počeo se mijenjati način poslovanja i kolekcije se više neće naručivati unaprijed već će u trgovine stizati odmah nakon prikazivanja. A sada se uz sve to pojavio i problem sjedinjavanja muških i ženskih kolekcija koji bi mogao eliminirati potrebu za Tjednima muške mode.

Prvi su novosti o spajanju svojih muških i ženskih kolekcija najavili Burberry i Bottega Venetta. Te će modne kuće već od rujna na Tjednima ženske mode u Londonu i Milanu prikazati kombinirane kolekcije. Nije trebalo puno da se na isti potez odluče i Gucci i Tommy Hilfiger koji će to početi činiti od 2017. godine. Istovremeno, s ovosezonskih muških Tjedana mode počeli su se povlačiti neki od najpoznatijih brendova. Zegna i Calvin Klein preskočili su milanski Tjedan mode zbog smjene njihovih kreativnih direktora, isto su učinili i Costume National i Ermanno Scervino, dok su u Parizu od prikazivanja kolekcija odustali Berluti i Saint Laurent. 

 Burberry

I dok su se tako rasporedi polako počeli prazniti, dva su imena ipak uspjela privući pažnju medija koji mušku modu redovito zapostavljaju. Prvi je dakako Demna Gvasalia koji je prikazao prvu mušku kolekciju u povijesti Balenciage. Jedan od osnivača trenutno najvrućeg brenda modne industrije, Vetementsa, reviju je maestralno otvorio kaputom u boji devine dlake. Radilo se o kaputu koji je prije mnogo godina za sebe počeo šivati sam Cristobal Balenciaga, no nikada ga nije uspio završiti te je Gvasalia to odlučio učiniti za njega. To je priča koja je privukla mnogo medijske pažnje, a uz takvu otvornu "rečenicu", kako i ne bi? Drugo ime zbog kojeg su novinari iz cijelog svijeta pohrlili na muški Tjedan mode, i to onaj u Firenci, Pitti Uomo, ono je Rafa Simonsa. Neprežaljeni kreativni direktor Diora, napustio je pariški Tjedan mode kako bi se vratio korijenima i onome po čemu je prije spomenute titule bio najpoznatiji - kolekcijama muške mode. Budući da modna scena još uvijek tuguje za njegovim odlaskom iz Diora, revijom u Firenci uspio je vratiti izgubljenu pažnju tamošnjem Tjednu mode. No, unatoč svemu, teško je vjerovati da će Gvasalia i Simons sami uspjeti spasiti instituciju muškog Tjedna mode. Novu bi stranicu u priči o muškoj modi mogao početi pisati Justin O’Shea.

Raf Simons

Bivši buyer online diva My Therese, i street style zvijezda, postao je kreativni direktor jedne od najpoznatijih kuća muške mode u svijetu, Brioni. Iako je sam klasičar kad je u pitanju odijevanje, u Brioni je odlučio uvesti neke promjene koje će ponovno vratiti fokus medija na muške kolekcije. Prvo je za najnoviju kampanju brenda, kao zaštitna lica, angažirao članove Metallice, a onda je svoju prvu kolekciju odlučio prikazati u Parizu i to na Tjednu visoke mode, koji je obično rezerviran za ženske kolekcije. I odjednom ga street style fotografi više nisu čekali na ulici, već su se pokušavali ušuljati u backstage kako bi ga snimili u radnom zanosu, a cijeli je modni svijet instantno počeo brujati samo o njemu.

Justin O'Shea

O’Shea će tu svakako odigrati veliku ulogu, a angažman Demne Gvasalie kao nositelja svježih ideja i težina, velikih imena poput Burberryja, nedvojbeno će mu pomoći da muškim revijama vrati njihovu staru slavu. No, spajanje muških i ženskih kolekcija i dalje je prijetnja opstanku Tjedana muške mode te je za kraj možda najbolje citirati komentar koji je legendarna novinarka Suzy Menkes o ovoj temi podijelila s publikacijom Business Of Fashion. "Iskreno mislim da je Zegna, što je pravi primjer brenda muške odjeće, potpuno drugačiji od brendova koji rade i mušku i žensku odjeću poput Guccija. Ne znam kako vi dijelite takve brendove, ali kažem da će uvijek biti prostora za istinske tvrtke koje se bave muškom odjećom - a ostale kombinirajte kako god želite."

Related articles

Buro 24/7 Selection

više