Search

Telfar torbe i problematika dropa: Što se događa kada botovi pokupuju gotovo cijelu željno iščekivanu isporuku?

Telfar torbe i problematika dropa: Što se događa kada botovi pokupuju gotovo cijelu željno iščekivanu isporuku?

Tekst: BURO.


Image: BURO.

Za one koji ne znaju, Telfar Clemens je američki modni dizajner čiji su roditelji porijeklom iz Liberije. Odrastao je u Queensu i još kao gay tinejdžer iskovao za sebe određenu reputaciju kao dizajner i DJ. Svoj brend Telfar osnovao je 2005. godine. Čemu ovakav uvod? Da ne bi bilo zablude što tridesetpetogodišnji Telfar predstavlja i za što se zalaže, a to je inkluzivnost ne samo na papiru ili "pod moranje" već ona autohtona, kao jedini način funkcioniranja. Isto tako ovih nekoliko rečenica bi trebalo eliminirati eventualne ideje o tome kako je odrastao sa srebrnom zličom u ustima, što mjesto do kojeg je stigao čini još višim nego što se to na prvi pogled čini.

Telfar torbe i problematika dropa: Što se događa kada botovi pokupuju gotovo cijelu željno iščekivanu isporuku? (фото 1)

"Želim biti Michael Kors, ali svjesno i namjerno", izjavio je jednom prilikom. Uvijek ga je interesiralo što nose svi, a ne samo poneki usamljeni slučajevi. 2017. godine Clemens je osvojio C.F.D.A./Vogue Fashion Fund nagradu, najveće priznanje koje je do sada dobio. Novčani iznos uložio je u razvoj i proizvodnju jednog modela torbe Telfar Shopping bag koja se proizvodi u tri veličine, a napravljena je u dimenzijama po uzoru na vrećice iz legendarne robne kuće Bloomingdale’s. Ovo se ispostavilo kao odličan izbor jer je torba u kratkom roku dostigla kultni status i dobila nadimak Bushwick Birkin (po dijelu Brooklyna u kojem Telfar radi). Za ovom torbom su poludjeli svi, pogotovo ljudi na ulicama, ljudi kao vi i mi. Cijena joj je od početka ista i kreće se od 150 do 257 dolara, a brend je u prodaju pušta po principu dropa, svakog prvog petka u mjesecu tako da "ljudi ne moraju da brinuti o stanarini idućih dvadeset i pet dana".

Od kada torba postoji u prodaji, postala je toliko tražena da je inspirirala čitav niz memova, a dropovi se željno iščekuju. Nažalost, globalna pandemija umiješala je prste u poslovanje brenda - osim što mu je otkazana suradnja s brendom Gap, a i projekti u Parizu ostali su pod upitnikom, Telfar torba također je kasnila, a kada se konačno pojavila na stranici prošlog petka - rasprodala se u roku od nekoliko sekundi!

Telfar torbe i problematika dropa: Što se događa kada botovi pokupuju gotovo cijelu željno iščekivanu isporuku? (фото 2)

Zvuči dobro, zar ne? Pa, ne.

Ubrzo se ispostavilo da više od polovice torbi nisu kupili "obični" kupci već preprodavatelji, točnije online platforma koji se bavi preprodajom pod imenom Hypernova Group (i ne, namjerno ih ovdje neću linkati). Kako ovo znamo? Hvalili su se sami, jasno i glasno, na Twitteru.

Ovo je izazvalo, malo je reći, burne reakcije.

Većina komentara odnosi se na to da je ovakav postupak direktno u sukobu s vrijednostima brenda Telfar koji se diči time da proizvodi komade dostupne širokoj publici. Sam dizajner se oglasio vrlo brzo: "Telfar je za ljude, ne za botove. Dućan ne radi dok ne otkrijemo i uklonimo (…) To što ovi botovi rade je u direktnoj suprotnosti s onim za što se zalažemo. Mi ne pokušavamo napraviti hype tako što ne damo da roba uđe u prodaju - jednostavno imamo stvarno ludu potražnju".

Sami preprodavatelji kažu da ih nije briga jer postoje i "gori načini da se zaradi nego to što oni rade".

Telfar torbe i problematika dropa: Što se događa kada botovi pokupuju gotovo cijelu željno iščekivanu isporuku? (фото 3)

Epilog još uvijek ne znamo. Trenutačno je poslovična lopta bačena u dvorište samim kupcima, ne čak ni brendu. Ovo će biti veoma stvaran test onoga što svi govorimo da je globalan trend i princip po kojem funkcionira generacija Z, a to je identifikacija s vrijednostima koje neki brend zastupa. Hoće li i dalje željeti komade koji se prodaju na način koji te iste vrijednosti omalovažava? Naime, jedna od bitnih stavki poslovanje brenda Telfar je direct-to-consumer pristup, dakle odsustvo posrednika i preprodavatelja. Hoće li prevladati glad za it komadom ili smo evoluirali? Iskreno, zaista me zanima kako će se ova konkretna utakmica završiti.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više