Traži

Tko je Virgine Viard, prva žena na čelu slavne francuske kuće nakon Coco Chanel

Tko je Virgine Viard, prva žena na čelu slavne francuske kuće nakon Coco Chanel

Suradnica Karla Lagerfelda više od 30 godina

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Getty Images,
Imaxtree,
Instagram

Modni svijet oplakuje smrt Karla Lagerfelda, genijalnog dizajnera koji je obilježio svijet mode i upisao se u povijest kao najznačajniji kreator 20. i 21. stoljeća. Iza sebe je ostavio bogato naslijeđe, ali i dvije velike modne kuće bez dugogodišnjeg kreativnog direktora. Njegova karijera u Chanelu započela je 1983. godine kada je redizajnirao klasike koje je stvorila Gabrielle "Coco" Chanel, osnivačica slavne francuske kuće. Chanel kostimi, mala crna haljina, tvid, dvobojne cipele, prošivene torbe, biseri i CC logo samo su neke od stvari po kojima ćemo pamtiti karijeru ovog dizajnera u Chanelu. Vijest o njegovoj smrti odmah su popratile i spekulacije o tome tko će preuzeti njegovo mjesto - nešto što je, barem meni, u tom trenutku bilo potpuno nezamislivo, jer nisam poznavala Chanel bez Karla, slično kao što djeca rođena u današnje doba ne poznaju svijet bez pametnih telefona. Već su se i prije mediji raspisali o mogućnosti da Phoebe Philo preuzme ulogu kreativne direktorice Chanela, spominjali su se i Haider Ackermann te Alber Elbaz, a i Hedi Slimane oko čijeg se imenovanja podigla prašina još prije nekoliko godina, što je Chanel u ekskluzivnoj izjavi za WWD porekao. Ubrzo je stiglo i službeno priopćenje modne kuće u kojem je CEO Alain Wertheimer povjerio Lagerfeldovu ulogu njegovoj dugogodišnjoj suradnici Virginie Viard, koja je sve do jučer bila direktorica svih Chanelovih modnih studija. Više od 30 godina usko je surađivala s Lagerfeldom te su je mediji prozivali njegovim tajnim oružjem, a ona je uvijek bila enigma i djelovala iz sjene, prepuštajući svjetla reflektora svojem šefu.

Lagerfeld je u Chanelu proveo 36 lukrativnih godina, a Viard se kući priključila četiri godine nakon njega. Počela je kao pripravnica u odjelu za haute couture detalje, a vrlo se brzo našla na čelu tog odjela. Osim što je postala osoba od povjerenja Lagerfeldu u poslovnom smislu, postali su i bliski prijatelji, a nakon što je on preuzeo kreativne uzde kuće Chloé Viard je otišla s njim. Nakon pet godina, 1997. godine, vratila se u Chanel i postala koordinator haute couture linije. Na ready-to-wear liniji počela je raditi 2000. godine, a u međuvremenu je postala i kreativna direktorica svih Chanelovih studija te je nadgledala stvaranje osam kolekcija godišnje. Rijetko se pojavljivala u javnosti jer se ne voli isticati, kako je izjavila u jednom od rijetkih intervjua, ali to će sada postati teško s novom ulogom.

Virginie Viard rođena je u Lyonu gdje je pohađala modnu školu "Le Cours Georges" i priželjkivala karijeru kreatorice kazališnih i filmskih kostima. To je i ostvarila - radila je kao asistentica dizajneru Dominiqueu Borgu, surađivala je na brojnim filmovima i predstavama sve dok nije upoznala Lagerfelda i postala njegova i desna i lijeva ruka, kako ju je nazivao. "Virgine je najvažnija osoba, ne samo za mene, nego i za atelje, za sve. Ona je moja desna ruka i čak i kad se ne vidimo, na telefonu smo non stop" izjavio je Lagerfeld u nedavno izašlom Netflixovu dokumentarcu "7 Days Out". Njihova je suradnja funkcionirala tako da joj je Lagerfeld, ponekad čak i porukama, slao skice koje bi Viard potom oživotvorila. "Koordiniram timovima, surađujem s dobavljačima i odabirem tkanine. Potom, naravno, radim fittinge s Karlom. Čim dobijem skice, počinjemo raditi na tom modelu. Trudim se zadovoljiti ga, ali ga volim i iznenaditi." Slično su funkcionirali i kad su revije u pitanju - dan nakon jedne počeli su već kreirati za drugu, bez presinga rasporeda, jer je dovoljan stres bio stvarati toliko kolekcija godišnje - koji se, međutim, ni na jednom ni na drugom nije mogao primijetiti. "Na kraju, Karl pregledava outfite s voditeljima radiona; ja čak ni ne moram biti tamo. On uvijek ima zadnju riječ" izjavila je u intervjuu za magazin Crash te dodala da kad god je u sumnji ili ima osjećaj kao da nešto nedostaje, sve pokaže Lagerfeldu koji rješenje pronađe u tren oka.

S obzirom na to da je Viard bila esencijalna u stvaranju Chanelovih svih kolekcija posljednjih dvadesetak godina - a na nekoliko zadnjih revija, uključujući i Metiers d'Art u prosincu te kolekciju za proljeće/ljeto u listopadu, pojavila se s njim na kraju revije. U siječnju je pak, održana haute couture revija za proljeće/ljeto 2019. godine na kojoj se Lagerfeld nije pojavio zbog umora, a s Chanelovom mladenkom izašla je samo Viard. Za nekoga tko je radio poput mašine čak i s 85 godina te bio toliko vitalan, nitko usred sezone gripa i viroza nije pomislio da je loše, a sada je jasno da smo samo bili naivni jer je o sebi izgradio sliku besmrtnosti. No, čini se kako je on već tad odlučio da će upravo njegova najbliža suradnica postati njegova nasljednica. Zajedno su držali živom kreativnu viziju Coco Chanel, a sada je na Viard da nastavi graditi na naslijeđu osnivačice kuće i Karla Lagerfelda.

Ono u čemu je on bio maher je pretvaranje haute couturea i komada rezerviranih za elitu u nešto što je poželjno masama, a to se jako dobro prevodilo i u nešto jako opipljivo - novac. Naime, francuska modna kuća, koja se nalazi u privatnom vlasništvu obitelji Wertheimer, je 2017. godine zaradila 9,6 milijardi dolara. Kuća nikad nije bila "na prodaju", a teško da će se išta slično dogoditi i sa smrću Lagerfelda kojeg smo poistovjećivali s istom. CEO Chanela, naime, veoma je brzo donio odluku o Viard (ako ju je uopće donio on, a ne sam kreativni direktor) što znači da imaju potpuno povjerenje da će najuža suradnica i prijateljica pokojnog dizajnera s lakoćom modnu kuću odvesti u budućnost - zanimljiv je, naime, podatak da je prošlo čak 12 godina od smrti Coco Chanel prije nego što su Wertheimeri imenovali Lagerfelda na čelo. Viard nije bila samo uključena u njegov proces, već je s njim stvarala kolekcije koje smo toliko obožavali, što znači da će vizija Chanela ostati vrlo slična. Pred samozatajnom kreativkom razbarušene kose s gustim šiškama koja fura skinny jeans i rock chic komade - baš kao i bivši kreativni direktor, ostao je nimalo lak zadatak - stati u cipele Karla Lagerfelda. Ali, ono što je u ovoj situaciji drugačije od bilo kojeg imenovanja novog kreativnog direktora i usporedbi s bivšim (o čemu primjerice stalno slušamo u slučaju Philo - Slimane) je što čitav svijet, a i sama Virgine Viard, znaju da je Kaiser Karl nezamjenjiv.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više