Search

Što danas kupuju žene koje kuže modu?

Što danas kupuju žene koje kuže modu?

I isplati li se kupovati dizajnersku odjeću?

Tekst: Ana Pavić


"Nije mi jasno zašto žene bacaju novac na ove Gucci torbe i Vetements čizme koje ne stoje nikom tko nije visok i vitak" - kazala mi je ovo ljeto prijateljica dok smo na plaži listale jedan modni magazin

Znate li zašto? Jer živimo u eri obijesti gdje se ljudi razbacuju stvarima na Instagramu, kupuju ono što im se nužno ne sviđa samo kako bi to imali prije neke "prijateljice", nabacuju se brendovima i komadima s kojih i dalje vrišti najveći logotip na svijetu. Postoji jedna određena skupina žena toliko opsjednutih brendovima da se ponekad zapitam jesmo li uopće napredovali kao društvo i liječe li ljudi još uvijek komplekse Chanelom? Vjerojatno ste na Instagramu naletjeli na neku od tih vrsta žena. Religiozno objavljuju stajlinge u kojem je samo torba dizajnerska (ta torba je naravno prisutna u svim stajlinzima uz ono što ide i ne ide), a ostatak kombinacije je high street. I onda ispod fotografije taggiraju isključivo Chloe jer Zara & H&M ne daju dovoljnu težinu tome svemu i netko bi mogao pomisliti da se "nema".

Ima tu i žena koje ne mogu kliknuti na Net-a-Porter, a da Instagram nije obaviješten o svakoj kutiji koja je stigla u kuću Pa onda kreće video u kojem se kutija prvo malo mazi, pa se otvara, pa se šuška papirom i tek onda se otkriva veličanstvo koje se okreće u svim smjerovima. Kao neki modni snuff u kojem je žrtva torba ili cipela. U ljudskoj je prirodi da se volimo pokazati na neki način, dobiti odobrenje i divljenje okoline, ali ono što se danas često događa na Instagramu s odjećom i modnim dodacima već polako prelazi u negledljivu parodiju i nema nikakve veze s modom. To je čista demonstracija sile i platežne moći koja za rezultat ima izazvati zavist kod ciljanih skupina žena, famoznih (ne)prijateljica.

Zanimljivo je da u toj igri ne sudjeluju "kužerice" o kojima pišemo danas Te žene ne plaćaju sumanute cifre za Gucci trenirke i trendovske stvari jer dobro znaju da se radi o prolaznoj histeriji i da takvi komadi nisu vrijedni ulaganju od nekoliko tisuća eura. Te žene ne pokazuju kutije na Instagramu. Kupuju ciljano i pametno.

U više navrata smo pisali i o uniformiranosti. Štoviše nedavno sam naletjela na jedan zanimljiv grafit koji kaže nešto u stilu: "svi želite biti drugačiji, a svi se isti". Iako autor sigurno nije na umu imao modnu industriju, nigdje se ta tvrdnja danas ne može primijeniti kao u slučaju mode i trendova. Samo, jedna je stvar kad nešto platite 600 kuna pa se onda vi i kolegica u uredu pojavite isto odjevene, a sasvim je druga kad iskeširate 12.000 kuna i nakon tri dana shvatite da je taj određeni komad "udavio" na Instagramu i u medijima. U roku od mjesec dana je izgubio vrijednost, a ormar vam je bogatiji za stvar koju vjerojatno nećete više nositi jer je vizualno isprostituirana do te mjere da vas bude sram.

Kad gledam ponudu na poznatim shopping stranicama i sve što nam danas prodaju, zapitam se tko to kupuje? Isplati li se uopće kupovati te stvari kada znate da će ih high street kuće izbaciti za koji tjedan i da ćete izgledati isto kao sve žene koje šetaju gradom, ali siromašnija za kakvih 2 tisuće eura? Za komentar sam upitala našu Mirelu Forić Srnu, koja je po meni jedna od najbolje odjevenih žena u Hrvatskoj, upravo iz razloga jer ne robuje trendovima. U ormaru ima dva tri komada koja nose onaj famozni "it" predznak, ali odjeću kupuje tako da se uklapa u njen stil, a ne jer je Vogue napisao tako: "Ako kupujem, odvojit ću novac za dobar kaput, cipele ili torbu. Majice, traperice, kašmir i ove dnevne stvari kupujem u Zari i H&M-u ili Topshopu. Trendovske stvari ne kupujem jer ne vidim smisao u plaćanju nekoliko stotina eura za čizme od lurexa koje su pritom neudobne, ali nose dizajnersko ime. To je čisti apsurd. Demna Gvasalia se izruguje kompletnom modnom sistemu, konzumerizmu i toj potrebi da se nosi sve što je "in". Velik broj ljudi i dalje sudjeluje u tom njegovom performansu kupujući majice s kapuljačom za tisuću eura i DHL majice za 500 eura. " - kaže Mirela. Mirela smatra da će taj balon trendova uzrokovan maničnom proizvodnjom odjeće i dodataka uskoro eksplodirati i da će se žene vratiti jednostavnom i pragmatičnom načinu promišljanja o kupovini.

Mirela Forić Srna

U ovom globalnom kaosu trendova tako se stvorio jedan sloj žena koje su na vrijeme shvatile da moda postaje farsa za mase te svoj novac ostavljaju isključivo kućama čiji je dizajn investicija . O kojim se brendovima radi?

Chanel

Jeste li znali da je Chanel, uz Hermes, jedini brend na svijetu čija vrijednost raste iz godine u godinu? Ako ste prije deset godina kupili njihovu klasičnu torbicu na preklop, danas taj komad možete prodati i zaraditi do tisuću eura više od iznosa koji ste platili. Dakako ovdje govorimo o Chanelovim klasičnim modelima koji vrijede godinama, a ne o torbici u obliku tetrapaka za mlijeko koju su predstavili u jednoj kolekciji. Tu torbicu možete napuniti mlijekom za koju godinu. To će joj biti realno ispunjenje svrhe. U Chanelu kupuju i klasične jakne koje i danas važe za komad koji se prenosi generacijama.

Chanel

Hermès

Sasvim logično Hermès ne gubi na vrijednosti. Njihove torbe su realna investicija što žene s pozamašnim shopping budžetima dobro znaju. Hermès torba je kolekcionarski primjerak koji će za 20 godina biti jednako poželjan i isplativ.

Céline

Dizajn Phoebe Philo je bezvremenski. Kaput koji kupite u Céline možete nositi godinama upravo iz razloga jer Philo ne radi trendovske stvari već izrađuje odjeću za žene koje znaju što kupuju. Možemo li isto kazati za Balmain? Ne.

Alaïa

Ako govorimo o koktel haljinama Alaïa je i dalje broj 1. Žene ga smatraju Bogom siluete i čuvaju kupljene primjerke godinama. Ključ je u tome što njegov dizajn uvijek izgleda suvremeno i ne gubi na vrijednosti. Haljina koju ste kupili prije pet godina i danas će biti "zvijezda partyja" .

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više