Traži

Što je Gucci zapravo htio postići svojim memeovima?

Što je Gucci zapravo htio postići svojim memeovima?

Inovativan način privlačenja mladih korisnika


Fotografija: Gucci

Prije nekoliko dana Gucci je izbacio kampanju modnih dodataka u formatu popularnih memeova. Taj neobičan pristup s jedne je strane naišao na oduševljenje, dok je s druge strane kritiziran kao besmislen. Je li doista besmislen ili je Gucci na tragu nove marketinške revolucije?

Memeovi su jedan od sastavnih dijelova kulture mladih danas. Zapravo, toliko su uključeni u naše svakodnevno djelovanje da je i-D u veljači ove godine pisao o tome kako memeovi mogu pomoći millennialsima kod adresiranja problema s mentalnim zdravljem. Razlog tomu je, tvrdi i-D, činjenica da memeovi obuhvaćaju dvije ključne stvari koje olakšavaju razgovor o teškim temama - humor i distancu. No, kako je to primjenjivo na konzumerizam i poticanje na kupnju?

Na prvi pogled je jasno da je Gucci  predstavio ranije spomenutu kampanju s memeovima kako bi privukao mlade kupce. Kampanju su nazvali #TFWGucci i angažirali niz popularnih internacionalnih autora memeova (tako je, dobro ste pročitali, autor memeova je u 2017. stvarno zanimanje) kako bi za njih osmislili niz fotografija s duhovitim natpisima koji će promovirati njihovu posljednju kolekciju satova. No, hoće li doista mladi štovatelji kulture memeova izdvojiti gotovo 900 dolara za jedan Gucci sat?

Što je Gucci zapravo htio postići svojim memeovima? (фото 1)

Jako teško. Zato Gucci treba naći balans između privlačenja novih mladih kupaca i zadržavanja onih starih. Teško je da će netko od njihovih vjernih kupaca koji vole i kupuju Gucci satove imati razumijevanja za izraze poput "Gucci starter pack" ili "bae" na kutijama svojih skupocjenih modnih dodataka. Stoga je možda i najvažnije pitanje žele li ljudi koji imaju novac nositi i takav imidž uz modne dodatke koje nose?

U svakom slučaju kampanja izgleda neobično i bit će zanimljivo čitati financijska izvješća o njenom učinku za nekoliko mjeseci, no još je nesigurno je li ona doista trebala Gucciju. "Gucci, već si cool. Ne trebaš se boriti sa cool klincima kroz hrpetinu memeova motiviranih profitom u pokušaju da postaneš viralan," napisala je novinarka Fashioniste, Maria Bobila, u svom tekstu o uzaludnosti ove kampanje. I možda je u pravu, no činjenica je da već tjedan dana svi pričaju o ovoj kampanji. I to je jedino važno jer na kraju, svi dobro znamo da ne postoji loš publicitet.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor