Search

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia?

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia?

Tekst: BURO.


Brend Pangaia je kreirao kolekciju koja je napravljena od zagađenog zraka! Da, dobro ste pročitali i ne, ne pokušavamo vas obmanuti: brend Pangaia je doslovno počeo prodavati zagađenje.

Zvuči potpuno nevjerojatno, ali posljednja capsule kolekcija brenda sadrži odjeću i modne dodatke s logom za čiju je crnu boju korištena crna tinta koje se dobiva od toksičnih čestica. Upravo te čestice bi, da nisu završile u ovoj hi tech tinti, doprinosile zagađenju, globalnom zagrijavanju i ugrožavale ljudsko zdravlje. Ali Pangaia je, u suradnji s Graviky Labs, start-upom koji je izrastao iz MIT projekta, počeo ove čestice izvlačiti iz atmosfere i pretvarati ih u tintu za tisak. Doduše, ovo je prvi put da se ova tinta koristi za tisak na tkanini.

Capsule kolekciju dizajnirali su Pangaia i kreativni direktor Jenke Ahmed Tailly, a za njenu izradu korištena je AIR-INK® tehnologija kojom je otisnut crni logo, kao i slova na hoodicama, majicama i trenirkama od recikliranog pamuka. Zaštitno lice kolekcije je legendarna Naomi Campbell koja se pojavljuje zajedno s Keziah Jones, u filmu koji potpisuje Ahmed Tailly.

Tim povodom razgovarali smo s Mirelom Forić Srnom, osnivačicom portala BURO. Hrvatska i sadašnjom partnericom Miroslave Dume u projektu Pangaia.

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia? (фото 1)

Vi ste ikona stila koju svi poznajemo. Ipak, odlučili ste se investirati energiju i vrijeme u brend koji ima daleko veću misiju od one da jednostavno izgleda dobro, a sve to i prije nego što je održivost postala trend svjetskih razmjera. Kada se rodila ideja o brendu Pangaia?

Brend Pangaia potekao je iz fonda Future Tech Lab koji je osnovala Mira Duma, osnivačica projekta Buro 24/7. Za to je zaslužna njena vizionarska ideja. Kao insajder, ona je još za vrijeme svoje aktivne uloge u Buro projektu, puno prije većine ostalih u modnoj industriji shvatila da je cijeli sustav zapravo neodrživ ali i štetan za planet, ili laički rečeno, potpuno u jednom dijelu devastiran i količinski nepotreban. Kroz investicije preko FTL-a došla je u doticaj s tehnologijama koje su bile u stanju značajno promijeniti način na koji se proizvodi i plasira proizvod u modnoj industriji. Iako je prvotna ideja bila zapravo povezivanje tih tehnologija i postojećih modnih kuća, na kraju je donesena po meni vrlo ispravna odluka da se stvori novi brend koji će zapravo kroz takozvanu uniformu - vrlo jednostavnih proizvoda namijenjenih svakodnevnoj upotrebi - prezentirati nove tehnologije široj publici, ali i ostalim proizvođačima.

Ja osobno s Mirom poslovno surađujem već punih 10 godina pa sam kroz naše već blisko prijateljstvo bila upoznata s cijelim procesom od prvog dana i svakako me zaintrigiralo, ali sam bila potpuno posvećena projektu Buro 24/7. S našim preseljenjem u Englesku se nekako poklopilo osnivanje Pangaia brenda i otvaranjem ureda u Londonu, te se sve nekako spontano i prirodno posložilo samo od sebe, kao u ostalom i sve bitne stvari u životu. Izgleda da je Miri i meni partnerstvo u životu suđeno! S godinama svakako dođe i određena zrelost pa se spektar interesa mijenja, tako je valjda i kod mene došlo do određenog zasićenja modom, trendovima... Počela se javljati sve glasnija potreba za nekim drugim znanjima i razumijevanjem naspram izazova s kojima se susrećemo u ovom ludom vremenu u kojem živimo i kojem svjedočimo. Jedan od najvećih, svakako je održivost života na Zemlji i mislim da nismo ni svjesni potpuno u kolikom smo problemu. Svako odgovorno ponašanje pojedinca je neosporno potrebno da barem pokušamo ispraviti štetu koju smo napravili konzumerizmom i, usudila bih se reći, obiješću.

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia? (фото 2)

Pangaia je timski projekt u najboljem mogućem smislu. Pored Miroslave Dume koja je svakako trailblazer modne ali i tech industrije, Tko se još sve nalazi na vodećim mJestima brenda i kako funkcionIRA njegova struktura?

Pangaia je obitelj vrhunskih stručnjaka, znanstvenika, poslovnih profesionalaca, vizionara. Da bi se u tako kratkom vremenu postigao takav uspjeh svakako je bio potreban vrhunski tim. Od samo 10 ljudi u toku godine dana, Pangaia je narasla na broj 170. Imamo vrhunske timove znanstvenika na čelu s Amandom Parks, trudimo se okupiti vrhunske profesionalce ali pritom i ljude koji podržavaju viziju i istinski vjeruju u ostvarenje cilja - a to su prvenstveno rješenja za probleme industrije i smanjenje štete koju ona na kraju dana neminovno nanosi svakome od nas. Svakako bih naglasila i dobrotvorni fond koji je vrlo važan, Pangaia donira udio od svih sredstava za pošumljavanje, za očuvanje života pčela i mnoge druge.

Pangaia je pionirski brend koji propagira high tech naturalizam, zbog čega je to pravac koji ste odabrali?

Zato jer vjerujemo u neizmjernu snagu prirode ali i tehnologije tj. znanosti. I u znanstvene inovacije koje nam neminovo omogućuju da se mijenjamo. Mislim da jedino u sinergiji tih dviju sila se može dogoditi značajan iskorak prema promjenama kojima težimo.

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia? (фото 3)

Do sada smo imali prilike upoznati tri nove tehnologije materijala koje ste patentirali, kao i umjetnu kožu napravljenu od grožđa, možete li nam reći nešto više o svakome od njih?

Koristimo puno tehnologija i stalno radimo na novima, a neke od najznačajnijih su svakako Flowerdown, jakne punjene suhim cvijećem umjesto životinjskim perjem, jednako su udobne, griju i traju, a pri proizvodnji istih nije stradala niti jedna životinja. Naše tenisice su napravljene od materijala koji se dobije od smjese grožđa nakon što se ono obradi za proizvodnju vina i pomiješa s biljnim uljem i poliuretanom. Naši proizvodi obrađeni su uljem od mente koje djeluje antibakterijski i održava tkaninu svježom i nakon nekoliko nošenja te omogućava da smanjite količinu pranja istih jer svi znamo zapravo koliko je sam proces pranja odjeće štetan za okoliš. Veliki uspjeh imali smo ove zime s recikliranim kašmirom, recikliranim pamukom, mješavinom recikliranog pamuka i morske alge... Upravo smo predstavili suradnju s Air-Inkom gdje se štetni CO2 zapravo pretvara u tintu, svi proizvodi pakirani su u vrećice koje su 100% biorazgradive u roku od 24 tjedna... Mogla bih unedogled.

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia? (фото 4)

Danas smo u prilici upoznati se s najnovijom tehnologijom AIR-INK koja “emisiju ugljika pretvara u carbon negative materijale”. O čemu se točno radi?

Anirudh Sharma, suosnivač Graviky laboratorija, porijeklom je iz Indije gdje je zagađenje veoma ozbiljan problem. Dok je prije šest godina studirao na prestižnom sveučilištu MIT počeo je razmišljati o tome kako bi se čestice zagađenja mogle pretvoriti u nekakav koristan proizvod.

S vremenom je uspio razviti proces za filtriranje čestica iz atmosfere, a zatim izoliranja karbonskih čestica kako bi postale sigurne za upotrebu. Kada ih je nakupio u dovoljnoj količini, napravila se čvrsta masa koja je podsjeća na ugljen i lako se razmazivala na papiru. Tako je počeo razvijati i različite vrsta tinte, a kada je diplomirao osnovao je Graviky Labs kako bi nastavio svoja istraživanja i komercijalizirao ovu vrstu tinte koju je nazvao Air-Ink.

Ovakva vrsta nove tehnologije je logičan partner brenda Pangaia pa se tako i rodila capsule kolekcija koja je pred vama.

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia? (фото 5)

Pored tehničkih novina, Pangaia je ovih dana otvorila i svoju prvu fizičku trgovinu, točnije pop-up store u legendarnoj robnoj kući Selfridges u Londonu, a sve u okviru njihove ovogodišnje teme Good Nature. Koliko će ovaj pop-up store biti otvoren?

Na projektu intenzivno radimo od prošle jeseni i već smo ga nekoliko puta morali odgoditi zbog situacije s COVID-om, ali uspjeli smo realizirati sve do kraja baš onako kako smo zamislili. Pop-up će biti u Selfridgesu do 2. svibnja, punih mjesec dana. Mi smo kao brend orijentirani na online i DTC prodaju te je ovo naš prvi fizički prodajni prostor gdje dolazimo u izravnu interakciju sa svojim kupcima. Prostor je interaktivan i uključuje heptagon u kojem se naši kupci mogu upoznati i educirati o našim tehnologijama te ih veliki broj zapravo tek tada shvati da Pangaia nije fashion brend ili pak Benetton 2.0, već tvrtka koja se prvenstveno bavi znanošću o održivim materijalima.

Selfridges je svakako bio vrhunski partner za naš prvi pop-up, što zbog svoje aktivne uloge u održivosti mode i svijesti za potrebama promjena, ali i činjenice da je naša centrala ipak u Londonu (iako je dio tima u Americi), pa je nekako bilo logično da krenemo odavde.

Što nam je Mirela Forić Srna otkrila o novom pothvatu brenda Pangaia? (фото 6)

Koliko su ovakve vrste mini-projekata važne za experience koji brend nudi svojim kupcima?

Vrlo su važne, ipak su direktan ljudski kontakt i energija nešto što po meni nikad neće izgubiti na važnosti, a mislim da smo kroz posljednjih godinu dana svi itekako toga postali svjesni.
Puno je lakše ljude zaintrigirati i educirati kroz direktnu interakciju, ali i dobiti koristan feedback i mišljenja od njih koji su nam svakako vrlo važni.

JE LI ovo samo prvi pop-up? Koliko SE planirate bavitI fizičkim prodajnim mJestima u budućnosti?

Za sada, do kraja godine imamo u planu 3 velika pop-up projekta u vodećim svjetskim metropolama i nadamo se da će svi biti uspješni kao ovaj prvi!

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više