Traži

#trending: ekološka moda pomaže nam da budemo bolji prema svojoj planeti

#trending: ekološka moda pomaže nam da budemo bolji prema svojoj planeti

Izvješće platforme Lyst donosi hvalevrijedne trendove

Tekst: D.D.


Fotografija: Getty Images,
Instagram

Novi val brige za okoliš itekako utječe na modne trendove - barem tako govore rezultati istraživanja online platforme za pretraživanje Lyst, čija izvješća uvijek sa zanimanjem čitamo. Putem podataka koje korisnici - i to njih čak 80 milijuna - ostavljaju na toj platformi, odnosno riječi koje upisuju u tražilicu, Lystovi stručnjaci otkrili su koji su to eco-conscious komadi bili najpopularniji u proteklih nekoliko mjeseci, ali i puno širu sliku, a ta je da stvaranje održive garderobe - bilo da je riječ o kupnji komada isključivo od eco-friendly brendova ili, pak, "recikliranja" vintage i second hand komada, nešto što nas sve više okupira, a samim time i čini odgovornijim kupcima.

Dizajnerica Stella McCartney

Iako se u kategoriji ekološke mode većinom nalaze mladi brendovi, prva tri najtraženija proizvoda dizajn su onih koji su već godinama, a i nadaleko, poznati po svojoj brizi za okoliš te kojima smo već posvetili velik broj znakova na ovom portalu. Britanska dizajnerica Stella McCartney, koju zaista smatramo pionirkom ekološke mode u svijetu luksuza, udružila je snage s njemačkim sportskim brendom adidas te kreirala svoju verziju popularnih Stan Smith tenisica - izrađenih od umjetne kože. To su najtraženije eco-friendly tenisice na platformi Lyst, a još su uvijek dostupne za kupnju putem Net-a-Portera ili u concept dućanu Maria store. Među ključnim održivim kategorijama, uz tenisice, odnosno obuću, nalaze se i traperice, a korisnici Lysta žudjeli su za zaista raznoraznih proizvodima - od jakni i ruksaka pa sve do kupaćih kostima. Drugo mjesto, sasvim zasluženo, nosi jakna jednog od naših najdražih brendova Patagonia, čiji inspirativnu priču možete pronaći u ovom tekstu.

Haljina Gavin modne marke Reformation

Na trećem mjestu nalazi se haljina još jednog veterana u području ekološke mode, omiljenog brenda Insta-djevojaka Reformation (prema ranijem Lystovom izvješću našao se na drugom mjestu najpopularnijih brendova s Instagrama). Iako stalno raste potražnja za haljinama ovog brenda, model Gavin je bio pun pogodak - zabilježen je rast od čak 4650 posto. Iduće najpopularnije tenisice nisu nikakvo iznenađenje, riječ je o modelu španjolske marke Veja, čiji je par nabavila čak i Vojvotkinja od Sussexa koja je jedan od vladajućih modnih influencerica - nakon što ih je ona isfurala potražnja za modelom V10 narasla je za 113 posto. Osim toga, to su prve tenisice izrađene prema najvišim etičkim standardima koje su završile na Lystovom popisu najhot proizvoda godine. Traperice od organskog pamuka također su nešto za čim žude milenijalci i pripadnici generacije Z, a najbolju verziju ponudila je modna marka Weekday, čiji se model nalazi na petom mjestu.

Tenisice V10 španjolskog brenda Veja

Od proizvoda koje stalno viđamo po ulicama modnih metropola ili na Instagram feedu trendseterica, na popisu onih eco-conscious našao se i ruksak Kanken skandinavskog brenda Fjällräven, odnosno njegova verzija izrađena od recikliranih plastičnih boca Re-Kanken. Iako ovaj brend iz kvartala u kvartala raste, nakon objave suradnje s modnom markom Acne Studios, zanimanje za etički švedski brend poraslo je za čak 85 posto. I dok je njima pomogla suradnja s markom koju obožavaju modni insajderi, brendu Nanushka, odnosno njihovoj pufastoj jakni izrađenoj od veganske kože u popularnosti su pomogle manekenke kao što su Gigi Hadid i Kendall Jenner koje obožavaju ovaj model. Slično je i s jednodijelnim kupaćim kostimom ukrašenim leopard printom s potpisom dizajnerice Mare Hoffman, koji od siječnja traži 139 posto više fashionistica, a sve zbog predivnih fotografija s odmora u dalekim krajevima pojedinih influencerica. Pa, koji su to ljudi koji snažno utječu na globalnu svijest o tome što nosimo?

Među ikonama eco-conscious mode nalaze se samo rijetki celebritiji, iako je to jedna od onih riječi koju u svijetu mode ove godine nećete moći izbjeći. No, broj se povećava iz dana u dan, a tome doprinose glumica Emma Watson, glazbenik Pharrell Williams, dizajneri Richard Quinn i Stella McCartney, pripadnica kraljevske obitelji Meghan Markle i drugi koji nose komade ekoloških brendova, sami ih kreiraju ili, pak, ulažu u nove tehnologije i kompanije koje pomažu modnu industriju učiniti boljom.

Kupaći kostim dizajnerice Mare Hoffman

Ključne riječi koje morate naučiti, ako kanite biti pravi stručnjak u ekološkoj modi su, među prvima, veganska koža, za kojom je pretraživanje u proteklih nekoliko mjeseci poraslo za čak 119 posto, a često povezano s torbama i cipelama, dok je termin veganska moda imao 9.3 milijuna impresija na društvenim mrežama. Za "održivom modom" zainteresiranost je narasla za čak 66 posto, a "etički brendovi" i "econyl" su riječi koji su se povezivali s tim pojmom. Raste i interes za "organskim pamukom", kao i za "održivim traperom". Upisivanjem svih tih riječi korisnici najčešće završe na stranicama nekih od već spomenutih mladih brendova, ali ono što je svakako hvalevrijedno i što je također jedan trend povezan s brigom o okolišu je i porast kupovine u vintage i second hand dućanima, po kojem smo također nedavno pisali - kupnjom već korištenih komada smanjujemo zagađenje prirode i podržavamo cirkularni model unutar sektora luksuzne mode. U prošloj godini promet korištenom luksuznom robom povećao se za čak 329 posto, a kategorije koje se najviše pretražuju su torbice te cipele i nakit.

Protekla je godina bila obilježena i važnim zbivanjima na globalnoj modnoj sceni koja u dodatno učvrstila brigu za okoliš kao jednu od glavnih tema te industrije. Osim što su modne kuće Versace, Chanel, Burberry i Victoria Beckham najavili kako prestaju koristiti krzno i/ili kožu egzotičnih životinja, puno prašine na društvenim mrežama podigao je i Copenhagen Fashion Summit, koji je svjetski lider u temi održive mode te Tjedan mode u Londonu na kojem nijedan dizajner koji je sudjelovao nije koristio krzno u kreiranju svoje kolekcije. Američki grad Los Angeles zabranio je korištenje krzna te je ugostio prvi veganski Tjedan mode na svijetu, dok je događanje The Green Carpet Fashion Awards u Milanu okupio znatan broj celebritija, dizajnera i insajdera koji su nosili održive lookove na zelenom tepihu.

Sve ove pozitivne promjene, nadamo se, samo su uvod u žestoku borbu protiv onečišćenja okoliša kojoj modna industrija, kao drugi najveći zagađivač na svijetu, znatno doprinosi. Predviđanja Lysta govore da će do 2020. godine 10 posto svih modnih kupnji putem njihove platforme biti obavljeno s mišlju o očuvanju okoliša, što je zaista ogromna brojka kada imate na umu da je na toj platformi dostupno čak pet milijuna proizvoda. Osim toga, tvrde da će kupovina sustainable modnih proizvoda postali jednostavnija i dostupnija što će nam zaista olakšati stvar i smanjiti negativan utjecaj proizvodnje odjeće na prirodu. Tržištem mode trenutno dominiraju brendovi srednje kategorije od kojih većina njih barem na neki način pokušava brinuti za prirodi - proizvodnja odjeće obavlja se po najvišim etičkim standardima, sa što manje onečišćenja i otpada te korištenja minimalnih količina vode. A upravo na takve stvari moderni kupci obraćaju veliku pažnju. Ne samo da zbog toga ne pati naš planet, već nema brige ni za dizajn, a pravi su dokaz komadi Reformation, Veja i Nanushka koji izgledaju odlično. Kad bi samo primjer tih marki u još većem obujmu počele pratiti svjetske modne kuće i high street brendovi.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više