Search

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ?

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ?

Tekst: Tina Lončar


Image: Chanel

Budimo realni, svijet pamti i bolje dane. Pandemija se protegnula do biblijskih razmjera prijeteći da svojim trajanjem ugrozi i duljinu emitiranja Santa Barbare, a opetovana zatvaranja gurnula su veći dio planeta u nemilosrdni stisak ekonomske krize smanjivši broj radnih mjesta i kupovnu moć učinivši da nam se svakodnevni život doima nepodnošljivo skupim. No, kao što smo već nekoliko puta dokučili, dinamika "svakodnevnog" života u vremenima krize ne poklapa se s dinamikom tržišta luksuznih dobara. Za nišu statusnih simbola, koji su velikoj većini tek puki san, ne vrijede ista pravila kao kod "prosječne potrošačke košarice" u koju danas možemo nagurati mnogo manje stvari nego prije dvije godine. U tu nišu statusnih simbola spadaju, jasno, i luksuzne torbice renomiranih modnih kuća.

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 1)

Datum 1. srpnja gotovo svima na planetu znači tek početak novog mjeseca, no za pasionirane kolekcionare i ljubitelje luksuznih asesoara 1. srpnja 2021. je dan kada Chanel, drugi puta ove godine, povisuje cijene svojih torbica. Premda na prvu zvuči posve nelogično da cijene u krizi rastu jer, tko će pobogu danas kupovati skupe torbe, izgleda da je francuska modna kuća ozbiljno zajahala val dizanja cijena svojih komada. Otkako je pandemije i lockdowna, Chanel je povisio cijene svojih torbica čak tri puta. Prošle godine u svibnju cijene određenih modela podignuo je za 5 do 17% zbog "fluktuacije tečajeva" i "rasta cijena sirovog materijala". Istu stvar učinio je i drugi put, Chanel je povisio cijene i u siječnju, doduše "tek" za 4 do 7%, a prije dva tjedna, nakon mnogo šuškanja u kuloarima, učinio je to i treći put povisivši cijene određenih modela za 9 do 15%. Kako bismo doznali zašto se to događa u tolikoj mjeri i što izaziva toliki porast cijena u domeni luksuza porazgovarali smo s Nikom Bijelić, jedinom domaćom personal shoppericom s dugogodišnjim iskustvom na luksuznom tržištu i konzultanticom na polju brand imidža i modnih investicija.

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 2)
Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 3)

"Chanel, baš kao i ostali najluksuzniji svjetski brendovi povisuju cijene jednom, do dva puta godišnje, pod različitim izlikama- od inflacije, poskupljenja materijala, hladnog pogona i slično, ali zapravo je jedini pravi i iskreni razlog to što ''igraju'' na kartu prestiža i teže dostupnosti", objašnjava Nika te dodaje: "Javna je tajna da Chanel cjenovno želi doći na level Hermèsa, što po poznavateljima brendova i tržišta nema previše smisla, obzirom da Hermès godinama drži status brenda "nedostižnih torbica" ne samo s cjenovne već i s tehničke strane jer Hermèsove klasike kao što su Kelly i Birkin ne možete kupiti tek tako što ćete ušetati u butik već za njih postoje liste čekanja, dok Chanel ima liste samo za svoje ''unicorne'' odnosno klasike koje izlaze u posebnijim bojama ili s posebnim hardwareom (presijavajuće odnosno iridescent kože, kao i presijavajući hardwarei ili all black ili mat hardwarei su ono što Chanel klasicima osigurava status unicorna odnosno teško dobavljivih torba)."

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 4)

Na tom tragu, čini se da ekonomska kriza tržište luksuza uopće ne dodiruje. Dapače, porast cijena čini neke predmete još nedostižnijima učvršćujući tako njihovu titulu statusnih simbola. "Torbe su već godinama, baš kao i satovi i auti, statusni simboli, a u današnjem svijetu ta polugodišnja poskupljenja (od 10, 12, 15% ili u eurima konkretno 500-800-1000 eura), čine te komade samo još zanimljivijima i poželjnijima. Kako sam na dnevnoj bazi u kontaktu s desetcima klijentica, uglavnom iz Hrvatske, ali također i onima iz ostatka ex Yu, ali i doduše u nešto manjem postotku s klijenticama iz Amerike i Azije, mogu reći da se baš kao i u svakoj niši trgovine klijenti dijele na one kojima je 3, 4, 5, 6+ tisuća eura za torbu ''big deal'', i godinama su štedjele za njih i odlučile su se ''počastiti'' i pametno uložiti u THE torbu za cijeli život ili bar sljedeću godinu/desetljeće iz svetog grala svih torbi Chanel (ili Hermès), dok s druge strane imam klijentice najviše platežne moći koje se redovito opskrbljuju Chanel torbama i drugim torbama tog ranga", govori Nika koja je dugogodišnjim iskustvom rada na tržištu luksuza postala prava mala riznica insajderskih informacija.

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 5)
Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 6)

"Ovo nedavno poskupljenje u Chanelu koje je s novim cijenama nastupilo od 1. srpnja, najavljeno je u kuloarima desetak dana ranije, i suradnica iz Chanela mi je prijavila apsolutni kaos u butiku (koji sam i sama osjetila) - tko god je ušao u butik nije izašao bez nove torbe. Kako Chanel i slični brendovi nemaju sniženja, dogodio se paradoks u kojem su Chanel kupci najavljeno poskupljenje doživjele kao priliku da torbe do 1.7. kupe ''na popustu'' (ženski mozak je čudo :)). I dok su prodavači u Chanelu bili pred burn outom, kao i uvijek dva puta godišnje pred poskupljenje, police su opustošene do dana kad je stupilo poskupljenje. Interni razgovor/zafrkancija izmelju mene i suradnice je bio da će od 1.7. makar odmoriti, jer su po brojnim modnim forumima i grupama kao i uvijek mnoge njihove klijentice najavljivale bojkot (kojim bi dale do znanja Chanelu da su poskupljenja u toj mjeri krajnje nefer i bezobrazna), no ni na sami 1.7., kao ni u ovom trenu, gužve u Chanel buticima se nisu smanjile jer je došla nova kolekcija i poskupljenje je preko noći zaboravljeno," otkriva Nika zaključujući sa savjetom koji zlata vrijedi: "Kao što sam već ranije pisala u jednom od svojih članaka, istraživanja su pokazala da se više isplati kupiti Chanel klasičnu torbu nego nekretninu (!!!) ili zlato. Godine 1955. cijena Chanel classic flapa u srednjoj veličini bila je 255 dolara, 1990. 1150 dolara, 2010. 2850 dolara, a trenutna cijena je 7800 dolara (6800 eura), pa ako razmišljate o pametnom ulaganju, a ne razumijete se u kriptovalute ili burzu, predlažem ulaganje u Chanel torbe, jer cijene sigurno u niti jednom trenu neće padati. Šuška se da novo poskupljenje dolazi već sredinom devetog mjeseca, a uz nekoliko dana kukanja ne vjerujem da će ozbiljnije utjecati na prodaju."

Unatoč krizi, Chanel nastavlja podizati cijene svojih torbica - o čemu je riječ? (фото 7)

Ako vam ideja da uskoro uložite u dizajnersku torbicu nije tek puki san, a glavom vam se već dugo vrzma misao da biste trebali negdje pametno investirati, potražite Niku na njezinom Instagram profilu @personalshoppingcroatia kako bi vas konzultirala oko kupnje Chanel ili neke druge dizajnerske torbe. Sudeći po tome u kojem se smjeru svijet kreće, i činjenice da se cijene ovih predmeta ne spuštaju niti u vremenima najveće krize, bilo bi OK odbaciti misao o torbama samo kao o modnim asesoarima kojima se kitimo kako bismo "začinili svoje outfite". Razmišljajte o njima kao o poprilično pametnom i promišljenom ulaganju. Ako zagusti, uvijek ih možete prodati.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više