Search

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti

Tekst: Tina Lončar


Kada izgledaš lijepo i kada ti nešto dobro stoji u Dalmaciji će ti reći da "figuraš". Upravo na temelju tog izraza, ali i kao poveznica s linijom tijela iliti figurom, nastao je naziv FIGURAI, ime novog brenda na domaćem modnom nebu. Iza njega, naime, stoji Nives Dravinec, mlada Zagrepčanka koja se, nakon tri godine studija poslovne ekonomije u Dubrovniku i višeg stručnog studija za modu i dizajn u Zagrebu, zbog ljubavi preselila u Dubrovnik. Pokrenut tek početkom ove godine, FIGURAI iza sebe ima jednu, ljetnu kolekciju koja se sastoji od malog broja komada namijenjenih muškarcima i ženama, baziranu na prozračnom, bijelom lanu i bezvremenskoj kvaliteti i estetici. Da je broj odjevnih predmeta i modela limitiran, kvaliteta na prvom mjestu, a estetika pomno razrađena kako bi nadišla sezonsko mijenjanje trendova, nimalo ne čudi uzmemo li u obzir da je Nives posve predana održivosti poslovanja. Za kreiranje prve kolekcije odabran je dugovječni lan koji garantira udobnost, ali i trajnost, estetika ne robuje prolaznim trendovima već igra na kartu klasike koja se lako uklapa u različite stilove, pakiranja proizvoda izrađena su od recikliranog kartona, a niti ostaci materijala se ne bacaju, velika se pažnja usmjerava na to da se ne proizvode nepotrebni viškovi koji bi punili skladišta, a čak su i šavovi posebno promišljeni kako bi odjeću učinili što kvalitetnijom i trajnijom.

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 1)

Figurai je posve novi modni brend na domaćem tržištu. Kako je nastao? I koja je bila misao vodilja pri njegovom kreiranju?

Još od završnog rada u srednjoj školi znala sam da želim pokrenuti vlastiti posao. Uvijek me žalostila činjenica da je mojim vršnjacima jednostavnije otići iz Hrvatske negdje gdje je već uređeno i bolje plaćeno. Meni je upravo ta činjenica predstavljala i još uvijek predstavlja izazov, inspiraciju i volju za stvaranjem i podizanjem nečega iz ničega. Obožavam svoju zemlju i ne bih ju mijenjala ni zašto na svijetu, smatram da smo vrlo sposoban narod i da s malo volje možemo biti jedna od najprestižnijih zemalja u bilo kojem aspektu. Za vrijeme studija ekonomije sam prikupljala znanja koja sam smatrala da će mi biti nužna za moje poduzetničke pothvate, a istovremeno sam razmišljala, koji će to biti moj prvi korak, kako ću i kroz koji posao ću uspjeti istaknuti sve svoje vještine i sposobnosti. Pored svega, velika sam ljubiteljica prirode i jako se dugo informiram o štetnim utjecajima našeg kapitalističkog društva na naš jedini dom.

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 2)

Za mene je pravo 3. generacije - pravo da moja djeca i njihova djeca žive na jednakom planetu na kojem sam i ja živjela - jedna od glavnih vodilja u mojoj želji za promjenom i utjecajem s mojim poslovanjem. Modna industrija jedan je od najvećih zagađivača, a naše navike i fast fashion hrane i održavaju na životu tu istu industriju. Za modu sam se odlučila jer znam da ključ u rješavanju velikih problema počinje u promjeni navika nas malih ljudi. Ulazak na modno tržište za mene predstavlja spoj kreativnosti, snalažljivosti i izazova, a stvaranjem vlastitog modnog brenda želim informirati, educirati i pružiti rješenje problemu.

Ljubav prema Dubrovniku, jeziku i načinu života izravno je utjecala na odabir imena brenda. FIGURAI je izvedenica riječi “figuraj” koju ćete čuti u Dalmaciji i južnom Jadranu kada lijepo izgledate ili vam nešto divno stoji - "Baš ti figura ova košulja / kako figuraš u toj vesti". Pri stvaranju svakog FIGURAI komada vodila me misao o jednostavnosti, nosivosti i kvaliteti što je rezultiralo bezvremenskim odjevnim komadima koji mogu biti trajno prisutni u ormaru. Predana sam stvaranju visokokvalitetnih i pristupačnih luksuznih odjevnih predmeta koje klijenti mogu nositi i prosljeđivati (primjerice majka kćeri).

Slogan brenda je "wear the change you want to see", a jedna od osnovnih premisa je održivost.

Vjerujem u koncept spore mode koji potiče potrošače da ulažu u kvalitetniju odjeću s manjim utjecajem na okoliš. Izvanredna kvaliteta FIGURAI proizvoda rezultat je velike pažnje koju posvećujem detaljima. Tako je prva Kolekcija 1 kompletno izrađena s francuskim šavovima koji se koriste u visokoj modi. Za njih je potrebno više vremena i više materijala, ali osiguravaju kvalitetu i trajnost proizvoda. Jednako tako, Kolekcija 1 izrađena je od visokokvalitetnog talijanskog lana, a lan je izabran upravo zato što je jedno od najkvalitetnijih vlakana na svijetu. Svi FIGURAI komadi su proizvedeni u Hrvatskoj; pomno ručno izrađeni od strane vještih krojačica u radionici Dress Code sa sjedištem u Zagrebu. Pakiranja za proizvode su od recikliranog kartona od hrvatskog proizvođača jednako kao i promidžbene kartice i zahvalnice.

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 3)
Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 4)

"Wear the change you want to see" kompletno predstavlja gore opisano. Nosi promjenu koju želiš vidjeti stoji za ulaganje u trajne, nosive proizvode koji traju više od par nošenja. Potiču klijente na kreativnost i igru s odjevnim predmetima, a ja bih voljela zamišljati kako će ti komadi imati i sentimentalno značenje i biti proslijeđeni njima bliskim osobama.

Kako ste taj aspekt implementirali u svoje poslovanje?

Figurai je robna marka s misijom premošćivanja jaza između kvalitete, dugovječnosti, održivosti, poštenih cijena, etičkih praksi i stvaranja proizvoda za današnje žene i muškarce. Osim što klijenti kupuju hrvatske proizvode i potiču hrvatsku proizvodnju, oni ulažu u trajan proizvod koji ne izlazi iz mode. Posjedovanje odjeće s FIGURAI potpisom znači ulaganje u budućnost održive odjeće s manje usredotočenosti na sadašnjost i više usredotočenosti na budućnost. Stoga je naš slogan - nosite promjenu koju želite vidjeti - wear the change you want to see.

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 5)

Figurai proizvodi stvoreni su da traju, koristeći najkvalitetnija prirodna vlakna. S ograničenim brojem odjevnih predmeta po kolekciji, odlučila sam da proizvodimo samo onu količinu za koju je zajamčeno da će biti prodana. Nakon što rasprodamo početne zalihe, svi komadi izrađuju se po narudžbi. Figurai je posvećen održivoj i svjesnoj proizvodnji, stoga ne želimo stvarati više nego što je potrebno. Kako bi smanjili negativan utjecaj na okoliš, umjesto bacanja ostataka materijala u smeće, mi izrađujemo proizvode - zovemo ih ‘darovi od srca’ koje kupci dobiju u svojim narudžbama u potpunosti besplatno. Trošak izrade pokrivam sama, a na samom daru je istaknuto da je to nusproizvod ostataka kako bi i klijenti znali zašto i kako je dar nastao - u nadi da ću pozitivno utjecati na buduće odluke svojih klijenata pri iskorištavanju ostataka drugih proizvoda.

Smatram da konačno zaslužujemo imati odjeću koja traje, pa stoga stvaram odjeću koja traje.

Smatrate li da suvremeni brendovi, ako žele biti uspješni, naprosto ne mogu zaobići održivost?

Još uvijek održivost nije toliko važna u trenucima kada kupci donose odluku o kupnji. Činjenica jest da u kapitalističkom društvu vođenom konzumerizmom nismo naučeni razmišljati o podrijetlu proizvoda na policama u blještavim dućanima, o ljudima koji stvaraju materijale, uzorke, oblike, ideje i proizvode koje imamo pružene na dlanu svakog dana kada izađemo iz kuće. Smatram da bismo se trebali malo trgnuti i shvatiti kako smo mi tu samo privremeno i kao ‘gosti’ na Zemlji trebali bi se tako i ponašati, u skladu s njenim pravilima. Nećete doći u nečiju kuću gdje vam je sve pruženo i razbiti domaćinima prozor, uništiti parket i pošarati zidove na izlasku, zar ne? Mi smo nova generacija, donosimo promjene i sigurna sam da će ta promjena biti dočekana s velikom dobrodošlicom. Sretna sam što ljudi prepoznaju svrhu iza koje Figurai stoji i čast mi je što mogu biti dio rješenja tog globalnog problema. Iskreno se nadam da ćemo kolektivno u skorijoj budućnosti biti osvješteniji o našim svakodnevnim izborima i kupovnim odlukama, a ja ću biti sretna ako ta odluka bude baš Figurai proizvod.

Većinom koristite prirodne materijale poput lana, zašto ste odabrali upravo lan?

Lan je odabran iz vrlo jednostavnog razloga - najdugovječnije je vlakno, a meni je samo to bitno. Da proizvod traje. Kvaliteta u izradi, materijalu i dizajnu stavke su na kojima ne radim kompromis. Želim stvarati kvalitetno, stoga sam odabrala najkvalitetnije. Lan je iznimno zahvalan materijal, može se nositi sva 4 godišnja doba, izdržljiv je, hipoalergen, svestran i udoban. Kao najjače prirodno vlakno na svijetu, lanena odjeća vrlo je dugotrajna. Lanena odjeća neće izgubiti oblik nakon pranja, ako ništa drugo, s vremenom će postati mekša i ugodnija za kožu. Mnoge tkanine omogućuju nakupljanje vlage, što je savršen ekosustav za razmnožavanje bakterija i mikroba, dok s lanenom tkaninom, to nije slučaj. Lan je prozračan pa omogućuje zraku slobodno kretanje i tako vrlo brzo oslobađa vlagu. Sjeme lana, od kojeg se izrađuje lan, koristi se za izradu izolacijskih proizvoda za kuće. Razlog tome je isti kao i kod odjeće: lan je prirodni izolator i može otpustiti višak vlage. Lanena odjeća zadržat će toplinu s tijela i osloboditi višak. Udobnost je vjerojatno jedna od najpoznatijih prednosti nošenja lana. Lanena odjeća obično je dizajnirana tako da pristaje labavo što je čini savršenom za ljude svih dobi, veličina i oblika pa nošenje lana nikada ne može biti loš izbor.

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 6)
Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 7)

Ono što je sjajno jest da ste podjednako zastupili i ženske i muške komade, smatrate li da na tržištu nedostaje ponude za muškarce u niši održive, luksuzne mode?

Želim pružiti vjerodostojnost i stvoriti sliku Hrvatske u svijetu kroz šarm hrvatskog zanata, stila i načina života; njegove lakoće i bezvremenske ljepote. Moja vizija je stvoriti novi pojam luksuza (održivost i život u skladu s prirodom), pružiti vrhunsku kvalitetu proizvoda koji traju i povezati svakodnevnu odjeću s održivošću. Promicati održivost kao svakodnevnicu, a ne kao nešto nedostižno. Do ostvarenja te vizije ne mogu doći stvarajući odjeću samo za jedan rod i potpuno isključiti drugi. Održivost ne poznaje rod i važna je za sve, mlađe, starije, djecu - žene i muškarce. Stoga je u mojoj prvoj kolekciji stvorena jedna košulja za nju i njega i ponešto za samo nju i samo njega. Muškarci su nekako zapostavljeni na ovom tržištu, a ne bi trebali biti. Oni donose iznimno dobre potrošačke odluke i mislim da bismo puno mogli naučiti od njih. Oni vole ulagati u svoju odjeću, paze na krojeve i pristajanje odjevnih predmeta. Stoga, da, definitivno nedostaje ponude na tržištu održive, luksuzne mode i kanim to promijeniti u budućnosti.

Nakon ljetne kolekcije, zanima me što spremate za jesen? Na čemu Figurai trenutno radi?

Figurai trenutno radi na stvaranju sljedeće kolekcije za ljeto 2022. u kojoj možete očekivati integraciju hrvatske tradicije, čiste linije, funkcionalnost i jednostavnost. S obzirom na to da nam je ovo prva godina, trebali smo ‘opipati’ tržište i vidjeti hoće li se javnosti svidjeti ono što radimo. Figurai tim je još poprilično malen, a stvaranje kvalitetnog proizvoda koji ne poznaje doba i trendove zahtijeva vremena stoga prva jesenska kolekcija dolazi 2022. i možete biti uzbuđeni zbog nje jer će biti izrađena od najfinijih organskih materijala.

Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 8)
Upoznajte FIGURAI - novi hrvatski modni brend u potpunosti posvećen održivosti (фото 9)

Ako me pitate hoće li mi dizajniranje odjeće biti dovoljno, mogu sa sigurnošću reći da neće. U budućnosti bih se voljela u potpunosti ostvariti kao hrvatska poduzetnica koja je dala sve od sebe da napravi promjenu u Hrvatskoj na bolje i pokaže drugima da se može, uz puno rada, truda, želje i volje! Pandemija me kao mladu poduzetnicu osvijestila koliko je važno okrenuti se vlastitoj proizvodnji. Ne možemo ovisiti o drugim zemljama i uvozu, moramo moći stvarati sami, a razdoblje prije rata i naši djedovi i bake su živi dokazi da je to u Hrvatskoj itekako moguće. Ne znam što budućnost donosi, ali znam da ću dati sve od sebe da FIGURAI zaživi na svjetskoj razini kao održivi brend odjeće u sljedećih 10 godina i gotovo sam sigurna da ću u sljedećih 5 godina sudjelovati u projektima za regionalni razvoj i proizvodnju, samo ću zadržati za sebe detalje jer su projekti tek u početnim fazama.

Stvaranje brenda u Hrvatskoj i općenito poduzetništvo nije nimalo lak pothvat i voljela bih kada bi se taj proces olakšao. Mogu otvoreno reći da sam uspjela započeti svoj posao uz prihode od dva posla koja radim i financijsku podršku majke i tete. Jednako tako, u svojoj prvoj godini sam upoznala divne mlade talentirane ljude pune potencijala s vrhunskim idejama i željom za stvaranjem, stoga se nadam da ću svojom pričom inspirirati barem jednu osobu da se odvaži i počne stvarati.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više