Traži

Upoznajte mladu hrvatsku dizajnericu čije je radove prepoznao i Vogue

Upoznajte mladu hrvatsku dizajnericu čije je radove prepoznao i Vogue

Razgovarali smo s Nikom Čuić


Fotografija: Tea Gabud,
privatni album dizajnerice

Nika Čuić je mlada hrvatska dizajnerica čiji su radovi objavljeni u britanskom Vogueu, a koja će uskoro nastupiti na Fashionclash Festivalu u Nizozemskoj gdje će se još jednom predstaviti internacionalnoj publici

Iako je diplomirala ekonomiju, 26-godišnja dizajnerica Nika Čuić, već je puno puta istaknula kako je od samog početka znala da to nije put kojim želi ići. Zbog toga je odmah upisala učilište Profokus na kojem završila modni dizajn i kostimografiju i tako započela graditi put prema vlastitom brendu. S brendom koji je uskoro osnovala i nazvala ga NIKA TOM, predstavila se na zagrebačkom Fashion Weeku, ali se vrlo brzo okrenula internacionalnim natjecanjima i Tjednima mode. "Prošla sam mnogo revija, a malo relevantnija je bila prošle godine na Berlin Alternative Fashion Weeku," otkriva Nika koja je tada prvi put dobila priliku uživo se predstaviti internacionalnoj publici.

Svega nekoliko mjeseci nakon toga, u svom svibanjskom izdanju za 2017. godinu, Nikin je brend objavio i britanski Vogue. Veliko je to priznanje za mladog dizajnera, no ona je unatoč tome ostala vrlo prizemljena i nastavila marljivo raditi na svom brendu. "Drago mi je da se trud i rad prepoznaje i da su ovakve situacije dokaz da kreativnost nije ograničena na vrijeme, mjesto ili um. Svaka povratna informacija na moj rad, bila ona u poimanju velika ili mala, za mene je poticaj za daljnje stvaralaštvo," rekla je Nika za Büro 24/7.

Upoznajte mladu hrvatsku dizajnericu čije je radove prepoznao i Vogue (фото 1)

To ju je dovelo do sljedećeg koraka, a to je prijava na Fashionclash Festivalu u Maastrichtu gdje smo prošle godine gledali i Mariju Kulušić. Nika će tako ove subote uz još 32 dizajnera iz cijelog svijeta, predstaviti svoju novu kolekciju na tom prestižnom interdisciplinarnom modnom događaju orijentiranom prema novoj generaciji dizajnera. Njezina nova kolekcija nosi naziv περιπέτειες / peripeteies, a nastala je propitkivanjem definicije realnosti te granice između nje i realnosti stvorene našim umom. "Što je realnost i kako je opisati pitanje je na koje se rijetko kad može odgovoriti. Je li stvaran svijet, odnosno onaj koji nas okružuje, samo potvrda naših uvjerenja i očekivanja?" kaže Nika o kolekciji. "S druge strane, naš um živi svoj svijet stvoren međusobnom povezanošću sebe i proživljenog iskustva. On je bijeg između konačnog i beskonačnog. Dopuštajući umu ispreplitanje sa stvarnošću omogućuje nam stvaranje svoje stvarnosti koja je teško opisiva riječima i razumljiva samo nama. Cilj kolekcije bio je izbalansirati ta dva svijeta na komadu odjeće i dopustiti im da neometano funkcioniraju u svojoj kontradiktornosti.

Upoznajte mladu hrvatsku dizajnericu čije je radove prepoznao i Vogue (фото 2)

Kampanja nove kolekcije čije fotografije prate ovaj tekst, snimljena je u Galeriji Kranjčar u suradnji s fotografkinjom Teom Gabud. Za makeup je bila zaslužna Kristina Atletić, za frizuru Nikolina Špiljak, Ana Šolić za grafičku obradu, dok se u ulozi modela našla Lucija Mandekić.

Na pitanje kako to da se odlučila okrenuti inozemnom tržištu umjesto onom hrvatskom, Nika kaže da je to jednostavno stvar izbora, a ne manjih ili većih mogućnosti. "Hrvatsko tržište je manje pa je automatski teže, no postoji niz primjera dizajnera koji upravo ovdje uspijevaju. Nitko ne garantira uspjeh na inozemnom tržištu, a ostatak ovisi o tvojim ambicijama, ciljevima i, na kraju krajeva, samoispunjenju."

Upoznajte mladu hrvatsku dizajnericu čije je radove prepoznao i Vogue (фото 3)

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor