Traži

Uspon i pad Victoria's Secreta: Izdvojili smo deset najzanimljivijih trenutaka iz povijesti carstva donjeg rublja

Uspon i pad Victoria's Secreta: Izdvojili smo deset najzanimljivijih trenutaka iz povijesti carstva donjeg rublja

Nekad obožavani brend pravi je primjer što se događa onima koji se odbijaju prilagoditi vremenu

Tekst: Tina Lončar


Fotografija: Getty Images

Nakon mjeseci i mjeseci spekuliranja, šuškanja po kuloarima i žučnih rasprava na društvenim mrežama, ali i kritičkih osvrta koji su isticali kako se pojam seksepila stubokom promijenio, a onome kakav je propagirao najmoćniji svjetski brend donjeg rublja odavno je prošao rok trajanja, stigla je i službena vijest: Victoria's Secret show, po prvi puta nakon 24 godine, neće se održati!

Anđelice u backstageu

Victoria's Secret show godinama je bio modni Super Bowl. Napucani spektakl koji je odisao ekstravagancijom i raskoši, u čiju bi se produkciju utisnula financijska injekcija od 12 milijuna dolara, održavao bi se svake godine u studenom i prikazivao na TV ekranima u prosincu, a u najboljim ga je danima pobožno pratilo više od deset milijuna gledatelja diljem planeta. S dramatičnim krilima na leđima i koketnim osmijehom uz poneko zavodljivo namigivanje publici, pistom Victoria's Secret showa prpošno su koračali najrazvikaniji svjetski modeli praćeni performansima najvećih imena glazbene industrije. Tko će se pridružiti anđeoskoj postavi, a tko možda ispasti iz najsjajnije plejade modela pratilo se pomnije od izvlačenja lutrije, o koškanju i rivalstvima u backstageu pričalo se kao o hit sapunici, modeli su nadugačko i naširoko raspredali o spartanskim režimima dijeta i tjelovježbe, a generacije djevojčica odrastale su izrezujući fotografije sa showa iz novina i lijepeći ih na zidove poput postera. Baš sve vezano za Victoria's Secret show, i to mjesecima prije nego što se imao održati, bilo je drama. O niti jednoj modnoj reviji nije se govorilo toliko koliko se pričalo o showu Victoria's Secreta. No, onda se svijet promijenio, a donedavno najpopularniji brend donjeg rublja nastavio je gurati po starom receptu koji mu je nekoć osiguravao slavu, pozornost i enormne prihode.

Nakon Londona, Pariza i Šangaja, Victoria's Secret show prošle se godine vratio u New York. No, unatoč megalomanskoj produkciji, modelima s A-liste i performansima glazbenika kao što su Bebe Rexha, Rita Ora, Shawn Mendes, Leela James i The Struts - show je podbacio. Godine 2018. Victoria's Secret show pogledalo je samo 3.3 milijuna ljudi što je četiri puta manje gledatelja usporedimo li gledanost s najboljim danima, samo pokoju godinu ranije.

Shawn Mendes

No, što je kumovalo tom naoko iznenadnom padu popularnosti? Najvažniji razlog definitivno je prespora prilagodba brenda novoj društvenoj klimi. Plavokosi modeli savršeno isklesanih tijela publici su prestali biti zanimljivi, a brend se često nalazio pod paljbom kritika zbog manjka inkluzivnosti na pistama, proklamiranja nedostižnih ideala ljepote i činjenice da ženama prodaje mušku viziju seksepila. I dok su se drugi brendovi iz niše počeli prilagođavati potrebama osviještenog tržišta, Victoria's Secret je čekao. Premda je prošlogodišnji show imao najraznolikiju postavu do sada, brend je izbacio kampanju s plus-size modelom i angažirao transrodnu manekenku Valentinu Sampaio, čini se kako su promjene ipak stigle prekasno. Situacija je kulminirala nakon što je direktor marketinga Ed Razek u intervjuu za Vogue izjavio kako "show ne treba transrodne i plus-size modele jer je njegova uloga da prikaže fantaziju, a ne stvarnost". Nakon niza kritika, Razek je podnio ostavku no šteta je već bila učinjena. No, ono što je dokrajčilo ugled Victoria's Secreta je - Rihanna faktor. Tri mjeseca prije Victoria's Secret showa, Rihanna je udarila kontru sa svojim Savage x Fenty showom. Bio je to spektakl sa zvjezdanom postavom, no bio je sve ono što Victoria's Secret show nije. Rihanna je publici poklonila neku novu viziju seksepila, namijenjenu ženama, a ne muškarcima, slaveći raznolikost, samopouzdanje i žensku snagu, nipošto ne propagirajući jedan kalup koji bismo trebali smatrati "savršenim". Trijumfirala je upravo tamo gdje je Victoria's Secret zakazao. Otkazivanje showa ne označava kraj brenda, ali svakako stavlja pečat na kraj jedne modne ere. I upravo zbog toga, odlučili smo se prisjetiti najzanimljivijih crtica iz njegove duge i očito vrlo burne povijesti.

Osnivač Victoria's Secreta Roy Raymond otvorio je vlastitu trgovinu sa ženskim donjim rubljem potaknut vlastitim neugodnim iskustvom. "Svaki puta kada bih poželio kupiti svojoj supruzi donje rublje nailazio sam na grozne ogrtače i ružne plastične spavaćice s cvjetnim uzorkom. Osim toga, praćen pogledima prodavačica, uvijek sam se osjećao poput uljeza, jezivog tipa među ženskim gaćicama", objašnjavao je Raymond koji je svoju prvu Victoria's Secret trgovinu (s prijateljskim stavom prema muškim kupcima) otvorio u kalifornijskom gradu Palo Alto 1977. godine.

Lanac trgovina Victoria's Secret 1982. godine od Raymonda je za milijun dolara otkupio Leslie "Les" Wexner. Wexner je, naime, self-made milijarder nesklon pojavljivanju u medijima, pokretač tvrtke The Limited koja je unijela pravu revoluciju u retail industriju. Wexner je svoje bogatstvo stekao upravo prodajući cjenovno prihvatljivu odjeću poput basic majica u ogromnim količinama, a zbog svojih poslovnih pothvata danas je težak 7 milijardi dolara i najbogatija je osoba u saveznoj državi Ohio. Wexner je prodao The Limited, no L Brands čiji je izvršni direktor i dalje drži Victoria's Secret.

Jedna od najpoznatijih Viktorijinih Anđelica, Gisele Bündchen, svoj profesionalni uspjeh uvelike može pripisati upravo tom angažmanu (2006.)

Prije nego što je postao globalnim fenomenom, Victoria's Secret show započeo je s mnogo skromnijom produkcijom. Prva revija donjeg rublja održana je u njujorškom Plaza Hotelu, program je vodio supermodel Stephanie Seymour, a pistom su u zavodljivim opravicama šetale manekenke Veronica Webb, Beverly Peele i Frederique van der Wal, između ostalih. No, show nije niti malo podsjećao na ekstravagantno osjetilno preopterećenje napucano seksepilom kakvim ga danas poznajemo. Pistom su koračali modeli u senzualnom i zavodljivom donjem rublju, no bez krila, elaboriranog make-upa i frizura, divljih kostima i grudnjaka vrijednih milijune dolara.

No, era ekstravagantnih grudnjaka započela je već godinu kasnije. Prvi u nizu Fantasy Bra (kako je Victoria's Secret nazivao svoje raskošne kristalne i dijamantne grudnjake) nosila je već 1996. godine Claudia Schiffer, vrijedio je ravno milijun dolara i imao prikladno ime - "The Million Dollar Miracle Bra". Nakon 1996. barem je jedan Fantasy Bra krasio Victoria's Secret show, a Anđelica koja bi dobila čast nositi najskuplji komad u kolekciji time bi potvrdila svoj "vrhovni status". Najskuplji Fantasy Bra nosila je 2000. godine Gisele Bundchen. Njezin “Red Hot Fantasy Bra” bio je ukrašen s 1.300 dijamanata i rubina, vrijedio je 15 milijuna dolara i upisao je u Guinnessovu knjigu rekorda kao najskuplji komad donjeg rublja u povijesti. Osim basnoslovno skupih grudnjaka, veliku ulogu zauzimala su i "anđeoska" krila koja su se izrađivala mjesecima prije revije, a najteža u povijesti showa nosila je Ambrosio 2011. godine. Navodno su težila više od 30 kilograma.

Heidi Klum na fittingu svog 11 milijuna dolara vrijednog grudnjaka Fantasy Bra (2003.)

Victoria's Secret show poznat je po astronomskih ciframa uloženima u produkciju, no najskuplji, onaj održan u Parizu 2016. godine, koštao je, sudeći po napisima New York Posta, suludih 26.4 milijuna dolara! Na pisti je debitirala Gigi Hadid, Jasmine Tookes nosila je Fantasy Bra vrijedan 3 milijuna dolara, Lady Gaga, Bruno Mars i the Weeknd bili su među glavnim izvođačima, a show je promijenio 83 outfita u nekoliko tematskih cjelina.

Lady Gaga bila je jedan od izvođača na najskupljem Victoria's Secret showu održanom 2016. u Parizu

Victoria's Secret lansirao je u zvjezdanu orbitu mnogo manekenskih karijera. Gotovo da ne postoji ime s A-liste modela, a da barem jednom nije šetalo najekstravagantnijom modnom pistom. U posljednje 24 godine showom je prošetalo stotine modela i to s baš svih kontinenata (osim Antarktike, jasno). I dok su se neke pojavile svega jedanput, neke su pistom Victoria's Secreta koračale više od desetljeća. Naomi Campbell pojavila se na pisti 6 puta, Eva Herzigová 3, a Claudia Schiffer samo jedanput. Adriana Lima na pisti je zablistala 18 puta, Alessandra Ambrosio 17, Heidi Klum 11, Izabel Goulart 12, a Behati Prinsloo 10.

Adriana Lima drži rekord po broju izlazaka na pistu

Karlie Kloss istupila je iz anđeoske postave objasnivši kako je odluka da prestane raditi za  Victoria's Secret došla zbog nepodudarnosti između njezinih životnih principa i onoga što promovira tvrtka. "Ne slažem se s porukom koju modni gigant šalje mladim ženama. Nisam željela da se moj lik i moje ime povezuje s vrijednostima koje sama ne zastupam", objasnila je Kloss.

Karlie Kloss na svojoj posljednjoj reviji, 2017.

Victoria's Secret bio je jedan od prvih brendova koji su u svom dizajnu pomirili modu i tehnologiju. "Incredible by Victoria’s Secret" je, naime, sportski grudnjak koji mjeri otkucaje srca, a prodaje se u trgovinama brenda po cijeni od 70 dolara. No, ono što su mu mnogi zamjerili jest da je opremljen samo senzorima, ali ne i monitorom. "Uz naš grudnjak dodajte bilo koji monitor vodećih brendova", stoji u opisu.

Godine 2017. Victoria’s Secret po prvi je puta surađivao s nekih high-fashion brendom. Riječ je o modnoj kući Balmain koja je ekskluzivno za show kreirala nekoliko lookova. Naredne godine, brend je surađivao s miljenicom londonske modne scene Mary Katrantzou.

Gigi Hadid na Victoria's Secret reviji 2018., održanoj u njujorškom Pier 94

Svake godine prije showa mnogi modni insideri, urednici, stilisti i svjetske zvijezde dobiju ekskluzivnu pozivnicu za event. No, ako nekim slučajem niste među "odabranima"; ulaznicu za modni spektakl godine možete kupiti. Cijena je, doduše, paprena za sve one koji se žele osjećati kao zvijezde - ni manje ni više nego $18.000. Ove godine ih, doduše, mogu uložiti negdje drugdje.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar