Traži

Croatia
Više nitko ne kupuje Vetements

Više nitko ne kupuje Vetements

Tako barem tvrdi Highsnobiety

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: PR

Jedan od relevantnijih web portala kada je riječ o urbanoj kulturi i odijevanju tvrdi da je Vetements kao brend mrtav...

Bilo je pitanje vremena kada će kupci odlučiti da Vetements nije "in" i da se ne trebaju trgati za majicu koja košta 280 dolara, a na kojoj stoji natpis DHL. I dok se svijet smijao bedacima koji su kupovali pamučne majice s Leonardom i Kate Winslet i pritom ih plaćali skoro 1000 eura, modni zombiji su grizli sve ispred sebe kako bi se dočepali nekog komada na kojem piše Vetements jer ako niste nosili nešto s njihovim potpisom niste bili cool. Novinar portala Highsnobiety je napisao jako teške riječi: Vetements je mrtav! Ova izjava nije produkt nečijeg osobnog nezadovoljstva viđenom kolekcijom ili namjerom da se prikupe klikovi senzacionalističkom proklamacijom smrti. Za potrebe teksta autor je razgovarao s nekolicinom buyera, pa čak i s bivšim članovima dizajnerskog tima brenda koji su suglasni u jednom: nitko više ne kupuje Vetements.

vetements

Razloga za pad ima puno, a najveći leži u tome da je osnivač Demna Gvasalia svu energiju usmjerio u brend Balenciaga koji je pod njegovim vodstvom opet procvjetao. Istina je da je za Balenciagu stvorio jednu otmjeniju i napredniju verziju Vetementsa, nazovite ga Vetements 2.0 kako god želite. Slične siluete, ideja, printevi i općenita atmosfera kolekcija u jednom su trenutku odavali dojam da je Vetements djevojka odrasla i našla dobar posao koji joj omogućuje da u svoj izričaj doda malo "glama" i statusa. Kako kaže jedan od buyera (svi intervjuirani su željeli ostati anonimni) potražnja za Vetementsom je pala za 70% što je znak da je brend na izlasku iz svih boljih dućana. Pad potražnje objašnjava suludim cijenama i bazičnim dizajnom, točnije izostanku dizajna. Kupci su se kako kaže opametili i više ne žele davati 920 dolara za majicu s printom Snoop Dogga. Što je logično jer majicu sa Snop Doggom možete pronaći na štandu u luna parku u Zadvarju za 70 kuna. Ne morate putovati do Dover Street Marketa.

vetemsnt

Unatoč nestabilnoj budućnosti koja im se zasad ceri u lice Vetements je po mnogočemu bio brend revolucije, i oni koji su ga držali na vrhu su sami sebe smatrali dijelom iste. Ta revolucija koja je krenula 2015. kada su Gruzijci i Rusi stigli na europsku modnu scenu, za rezultat je imala novonastali prijezir prema svemu što je ispolirano, šminkersko i dizajnersko. Braća Gvasalia su imala odličan tajming i svoj su proizvod plasirali u pravo vrijeme. U to vrijeme se dogodila smjena generacija među modnim konzumentima. Instagram se etablirao kao jak medij, svi su žudjeli za nečim novim, sve je postalo dosadno, već viđeno i onda boom, odjednom se pojavljuju dva tipa koja poručuju da je moda sranje i da smo svi ovce koje ovise o zadanim trendovima modne industrije. Pobuna je bila neminovna, a dogodila se brzo. Odjednom je svaka urednica nosila asimetrične podrapane traperice koje su već u startu koštale kakvih 1500 eura. Traperice su se prodavale takvom brzinom da ni Net-a-Porter nije uspio doći k sebi od potražnje. Međutim kvaka 22 je bila u tome da su braća Gvasalia igrala na sistem manjih isporuka i limitirane proizvodnje kako bi stvorili što veći hype.

Danas je situacija znatno drugačija što govore podaci da se većina Vetements komada nalazi na sniženjima, što je prije dvije godine bilo nemogućeBivši član dizajnerskog tima je kazao da su isporuka i prodaja funkcionirale po sistemu 100%. Što god su poslali sve se rasprodalo u roku od tjedan dana. O povratku robe, a kamoli sniženju nije bilo govora. Nadodao je da su problemi nastali onog trenutka kada je Gvasalia preuzeo Balenciagu. Tada su sve bolje ideje odlazile u francuski atelje ove kuće, a Vetements je ostao s polu proizvodima, što je vidljivo iz posljednje kolekcije koja je izgledala kao DHL To Wear.

Iako danas svi mogu skakati po grobu ovog brenda i vjerujte da većina dizajnera hoće, nitko im ne može osporiti da su preokrenuli svijet naglavačke i odredili cijelu jednu generaciju klinaca koji danas isključivo nose streetwear. Demna i Guram su uvelike zaslužni za to što su mnogi streetwear brendovi izašli iz svojih okvira i prezentirali svoj rad masi. Otkako su utuvili ljudima u glavu da je pamučna majica s kapuljačom jednako pret-a-porter kao i crni sako, dogodila se takva ekspanzija streetwear mode da su djevojke s Pete Avenije čekale u redu ispred dućana Supreme. Njihova popularnost je bila tolika da su dobili i vlastiti fake brend Vetememes koji je jednako dobro kotirao među publikom kao i original.

U modi danas ništa ne traje dugo. Stvari se brzo konzumiraju i prostituiraju do te granice da ih ne možete više gledati nakon par mjeseci od lansiranja proizvoda. Priča o padu Vetementsa nije neka tugaljiva balada o kraju velikog sna. Predvodnik brenda je čelni čovjek jedne od najpopularnijih modnih kuća na svijetu, dizajnerski tim je ostvario niz poslova unutar industrije, stvari i dalje funkcioniraju samo ne pod kolektivom s kojim je sve krenulo. Da za kraj citiramo Lennyja Kravitza koji je onomad pjevao "It ain't over till it's over" ... za braću Gvasalia kraj se sigurno ne nazire.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više