Traži

Visoka moda u doba Instagrama i zašto je važnija no ikad?

Visoka moda u doba Instagrama i zašto je važnija no ikad?

Couture kao zadnje utočište luksuza

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: imaxtree

Sati ručnog rada, znanja, strpljenja, ljudske kreativnosti i maestralnosti, utkani su u svaki centimetar skupih tkanina koje se dva puta godišnje uobliče u kreacije o kojima 99% ljudi na svijetu samo može sanjati. Couture se najbolje može opisati frazom "what dreams are made of" i kao takav je temelj svega onoga što smo o modi naučile još od vremena kada smo bile djevojčice. Kad sam bila mala, prstom sam upirala u najraskošnije haljine u modnim magazinima koje su bile couture. Nisam znala u što točno upirem prstom, ali kao djevojčica koja je počela prepoznavati princeze i sve te divno odjevene likove iz bajki/ filmova koje sam gledala, te haljine su mi se činile kao jedina vjerna replika viđenog.

Givenchy

Dok pišem ovaj tekst u Parizu je u tijeku Tjedan visoke mode, a Chanel, Dior, Valli, Valentino i Givenchy već su zadovoljili želje probrane publike. Primjetan je izostanak sveopće histerije koja vlada oko Tjedana mode. Naime, iako je cijela postava urednika trenutno u Parizu, pristup svemu je puno suptilniji i elegantniji. Kaos koji prati pret-a-porter ovdje je sveden na minimum i po prvi put mi se čini da je odjeća opet u fokusu nakon dugo vremena. Sjetit ćete se da su glavne priče oko pret-a-portera u posljednjih nekoliko sezona (točnije otkako je Instagram postao najrelevantniji medij na svijetu) postale jako žute. Više se pažnje obraća na prvi red (pogotovo ako dolaze Kardashiani koji onda kasne na reviju i stotine ljudi nestrpljivo čekaju početak revije sat i pol vremena), ili tko se kako ponašao na kojem after partyju. Nitko, osim nekih specijaliziranih medija, ne donosi smislenu recenziju kolekcija već puštaju da kritiku iznese javnost ili posjetitelji koji neumorno škljocaju svojim pametnim telefonima i instantno objavljuju viđene komade na Instagramu. Taj komad se onda promatra i komentira kao jedinka bez jasnog uvida u širu sliku, točnije ostatak kolekcije i svega onoga što su dizajner i njegov tim htjeli ispričati i pokazati. I same objave s revija su koncentrirane na slavne ličnosti više nego na odjeću. Koliko ste puta vidjeli objavu na Instagramu s neke revije čiji je caption krenuo s Kendall, Gigi, Bella ili Kaia? Celebrity i Instagram kultura su na dobrom putu da "proždru" pret-a-porter i to je istina koju većina dizajnera shvaća i osjeća na svojoj koži.

Giambattista Valli

Couture je u vrijeme ekonomske krize postao ekstreman luksuz koji su mogle priuštiti isključivo najbogatije kuće, dok su one manje nestajale s rasporeda. U jednom se trenutku raspored toliko prorijedio da ste sve revije visoke mode mogli odgledati u dva dana. Srećom, stvari su krenule na bolje i danas couture proživljava neku vrstu moderne renesanse. Naravno da će uvijek biti kritičara koji će kazati da je couture postao jako pret-a-porter nosiv, što je djelomično istina, ali i ova vještina se morala prilagoditi i rasti s vremenom u kojem živimo. Svi osnovni kodovi su i dalje prisutni. Pravila su stroga i moraju se poštovati kako bi se očuvala tradicija, ali razvoj u nekom novom smjeru je bio neminovan. Modni urednici vole ovaj Tjedan jer im na jedan način daje smisao i vraća nadu u modu kao vještinu kojom ne može ovladati baš svaka osoba - ma koliko god nas Instagram uvjerava u suprotno sa svim nišnim brendovima slip haljina ili street wear kućama koje naplaćuju majice s kapuljačom i printom 700 dolara..

Giambattista Valli

Visoka moda je zadnje utočište luksuza za sve one koji modu istinski vole i razumiju, i ne promatraju je isključivo kroz objektiv fotoaparata s pametnog telefona. Kada pogledam raskošne haljine koje je danas predstavio Pierpaolo Piccioli za Valentino, dijete u meni se opet probudi i upire prstom u prizor. Netko tamo još uvijek stvara odjeću za nove generacije "princeza", a na kraju te bajke piše "to be continued". Ima li što ljepše?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više