Traži

Vogue nije običan modni časopis

Vogue nije običan modni časopis

Što je za Büro 24/7 izjavila glavna urednica britanskog Voguea?


Fotografija: buro247.com/me

Glavna urednica britanskog izdanja časopisa Vogue ekskluzivno za Büro 24/7 iznijela je svoje viđenje modne industrije i otkrila kako u budućnosti vidi britanski Vogue...

Glavna urednica britanskog Voguea, Alexandra Shulman, ove je godine do grla u poslu. Očekuje je Vogue Festival, ali i zanimljivi intervjui sa slavnim osobama iz svijeta mode poput Johna Galliana, Kate Upton i Bobbi Brown. Uskoro izlazi i njezina nova knjiga "The Parrots", a povrh svega ove će godine britanski Vogue proslaviti svoj 100. rođendan. Zbog svega navedenog mi smo i više no zahvalni na vremenu koje nam je ustupila ova svestrana i iznimno sposobna dama...

Dočekala nas je u prostranom uredu sjedišta britanskog Voguea u centru Londona, čije zidove krase brojne naslovnice svjetskih izdanja časopisa Vogue. "Žao mi je što ne stignem pročitati sva izdanja. Mogu samo odokativno na temelju vizuala ocijeniti broj, ali sadržaj ne uspijevam pročitati", objašnjava Shulman. Na pitanje sviđaju li joj se naslovnice, Shulman odgovara: "Kad pogledate ove primjerke zamjećujete da svaka naslovnica snažno odražava kulturu iz koje dolazi. Imamo Indiju, Japan i tako dalje. Primjerice, ja nikako ne bih mogla na naslovnicu staviti slike leptira, ali takvo što je sasvim moguće u ruskom izdanju jer oni jednostavno vole tu teatralnost." Upitali smo je može li se zamisliti na mjestu urednice u nekoj drugoj zemlji, na što je spremno odgovorila: "Vjerojatno ne. Ovdje sam uspješna upravo zato što razumijem britansku kulturu."

Shulman posjeduje jedan čvrst i samopouzdan glas, a prilikom razgovora s njom zamijetili smo naušnicu na kojoj piše "Sam", posvećenu 19-godišnjem sinu ove modne ikone, kojeg često viđamo na fotografijama koje Shulman objavljuje na svojem Instagram profilu. "Nema ih u onoj mjeri u kojoj bih željela, budući da mi rijetko dopušta da ih objavim", objašnjava kroz smijeh Alexandra. 

Njezin je radni kutak dekoriran mnoštvom osobnih predmeta koji nimalo ne stvaraju dojam zatrpanosti. Ovdje ćete pronaći arhivske brojeve Voguea iz 1992. (godine kad je započela raditi na mjestu urednice) pa sve do najnovijih brojeva. To je ustvari uredno sačuvana kronika britanske mode u periodu koji pokriva 23 godine.

Vogue nije običan modni časopis (фото 1)

U čemu je, po vašem mišljenju, tajna Vaše uistinu impresivne dugovječnosti u britanskom Vogueu?

Razumijevanje istinske srži Voguea i sposobnost percipiranja svega što se događa oko vas te djelovanje u skladu s time. Samo zato što se netko pojavio na svim naslovnicama svijeta ne znači da ih i ja želim na naslovnici svojeg časopisa. Ključno je neprestano uočavati i prepoznavati u okolini ono što bi se ljudima moglo svidjeti i pratiti na koji način javnost interagira sa sadržajem. Tiskani medij je još uvijek moja strast, ali ne mogu poreći da me privlače i brojni drugi vidovi medija. 

Mislim da ključ uspjeha časopisa Vogue leži u činjenici da on nije obični modni časopis kakav možete kupiti na svakom kiosku. Ljudi ga pobožno čuvaju. Rijetko ćete doživjeti da ga neka osoba kupi, neobavezno prolista u vlaku i nakon toga baci. 

Koliko ste angažirani oko digitalne verzije časopisa?

Budući da sam glavna urednica, moj je posao nadgledati i digitalno izdanje. Lucy Hutchings je njegova urednica koja svakodnevno uređuje sadržaj. Ona uređuje i internetsku stranicu, a tu je i Vogue mobilna aplikacija, treba spomenuti i da se sve više orijentiramo i na video. 

Alexandra izrazito optimistično gleda na budućnost Vogue časopisa u tiskanom izdanju, a sudeći prema podacima o prodaji iz prošle godine, ima i razloga za optimizam. Bez obzira na to što se tržište tiskanih medija svakodnevno smanjuje, tržišna pozicija Voguea je u posljednjih šest godina pala za samo 5 %. A to je mnogo manje od ostalih časopisa značajno veće tiraže, od kojih je prodaja nekih pala i za 60 %:

"Velik broj ljudi prati online verziju Voguea, većinom zato što je besplatan, ali isto tako postoji i velik broj onih koji kupuju tiskanu verziju, koju će kasnije sačuvati i još dugo vremena uživati u čitanju i listanju. Pogledate li podatke vezane uz iPad prodaju, one su relativno male. Ljudi žele časopis u fizičkom obliku. Mislim da ključ uspjeha časopisa Vogue leži u činjenici da on nije obični modni časopis kakav možete kupiti na svakom kiosku. Ljudi ga pobožno čuvaju. Rijetko ćete doživjeti da ga neka osoba kupi, neobavezno prolista i vlaku i nakon toga baci."

Na trenutke zvučite poput poslovne žene, a ne modne urednice. Smatrate li se poslovnom ženom?

Ja sam prvenstveno novinarka, ali posjedujem i neke osobine poslovnih žena. Štoviše, ne smatram se isključivo modnom kritičarkom.  

Tko po Vašem mišljenju danas diktira modne trendove? Modni kritičari ili celebrityji?

Danas svjedočimo jednoj bogatoj kompoziciji glasova koji utječu na trendove i to u znatno većoj mjeri nego što je to bio slučaj prije 20-ak godina. Ne bih čak rekla da celebrityji diktiraju trendove, već reakcija publike na njih.  Međutim, to ne znači da ako Kim Kardashian odjene nešto, to postaje trendi, već odjeća govori sama za sebe i postaje trendom neovisno o tome tko je nosi. Smatram da modu još uvijek stvaraju dizajneri, modni časopisi, fotografi i njihova scenografija. 

Da, a Kim Kardashian se pojavila na naslovnici Voguea.

Američki Vogue...

Da! To se dogodilo u trenutku njezine najveće slave kad je jednostavno niste mogli ignorirati. Znači li to da Vogue nastoji pratiti mainstream, a ne stvarati trendove?

Ne znam. Ja ne stojim iza te naslovnice. 

Postoji li mogućnost da se Kim Kardashian pojavi i na naslovnici britanskog Voguea?

Nismo o tome razmišljali. 

Vogue nije običan modni časopis (фото 2)

Ja sam prvenstveno novinarka, ali posjedujem i neke osobine poslovnih žena. Štoviše, ne smatram se isključivo modnom kritičarkom.

Što mislite o fenomenu street stylea?

Street style je oduvijek bio zanimljiv, osobito u Velikoj Britaniji, i on je zapravo vrlo utjecajan. Ovdje govorim o istinskom street styleu. Onaj street style cirkus koji prati razne modne revije i općenito koncept da se netko odijeva samo radi fotografiranja me uopće ne fascinira. Baš se pitam gdje završavaju sve te silne fotografije raznih djevojaka odjevenih u odjeću jarkih boja...

One završavaju na internetu. Baš sam nedavno čitao blog o najbolje odjevenim ženama i Sarah Harris iz Vaše redakcije se našla na popisu!

Bit će oduševljena kad joj to priopćim!

Što mislite o crvenom tepihu? Neki ga kritičari smatraju previše dosadnim i bez doze odvažnosti...

Iskreno, mislim da je crveni tepih samo dio svečanosti. Ne vidim zašto bi on trebao ujedno biti i modna revija. Mislim da žene češće izgledaju bolje kad igraju na sigurno, nego kad se odluče za nekakvu nesvakidašnju kombinaciju, koja može biti fantastična kao koncept kreativnosti i kombiniranja, ali često im ne pristaje jednako dobro.

Mislite li da je moda u cjelini postala manje odvažnom?

Ne mislim da je manje odvažna – sjetite se samo što rade Comme de Garcons ili Givenchy, ili pak McQueen. Uvijek postoji moda koja je iznimno kreativna i konceptualna i koja naposljetku traje, ali danas postoji i sve veći broj brendova i ljudi koji nepromišljeno konzumiraju modu i sve što uz nju ide. 

Je li moda biznis ili umjetnost?

Moda može biti i umjetnosti i biznis. Samo morate odlučiti što od nje želite. 

Koje je Vaše osobno stajalište o tom pitanju?

Ja sam vjerojatno sklonija percipirati modu kao biznis. Sviđa mi se ideja da ljudi ustvari kupuju modu.

Vogue nije običan modni časopis (фото 3)

Sljedeće godine izlazi broj u čast 100. obljetnice. Bit će to veliki izazov – godina velikog slavlja.

Shulman je počela svoju karijeru u Conde Nastu 1982. u časopisu Tatler. Godine 1990. postala je glavnom urednicom britanskog GQ-a prije nego je na istu poziciju došla u Vogueu. Stoga ne čudi da je ljudi često uspoređuju s njezinom sunarodnjakinjom koja također radi za tvrtku Conde Nast – glavnom urednicom američkog Voguea, Annom Wintour. Na pitanje koja je od njih dvije stroža, Shulman je odgovorila s oklijevanjem: "Doista ne znam. Mi smo različite osobe i kreiramo različite časopise. Ne znam je li ovdje uopće važno pitanje tko je stroži, a tko blaži. Ne uspoređujem se s njom." 

Koje aspekte još uvijek smatrate osobnim izazovom kao urednica Voguea?

Sve. Jako puno vremena provodim ovdje, čitam ili pišem sve naslove, sve opise fotografija na svakoj stranici, prolazim kroz sve vizuale i odlučujem koja će se fotografija naći u broju. I nikad ne pomislim: "E, ovaj smo broj zaista dobro napravili!" 

Ali zasigurno postoje neki brojevi na koje ste posebno ponosni?

Dobar mi je bio Milenijski broj u prosincu 1999. Bio je odličan i jako se dobro prodao. Usput, sljedeće godine izlazi broj u čast 100. obljetnice. Bit će to veliki izazov – godina velikog slavlja.

Što sve pripremate?

Organizirat ćemo veliku izložbu i National Portrait Galleryju, ali još nismo počeli razmišljati o tome kako će izgledati jubilarni broj, tek smišljam ideje kako bismo to mogli obilježiti...

100 godina je puno za jedan časopis, to je ogroman uspjeh...

Doista je, a sve je počelo 1916. pa brojni suradnici više nisu među nama. Međutim, ne želimo slaviti obljetnicu orijentirajući se isključivo na prošlost, želimo gledati prema naprijed. Osim toga, u prvih 30 godina postojanja nije bilo previše fotografija, većinom su to bile ilustracije.

U filmu "Vrag nosi Pradu" posao u Vogue opisuje se kao posao "za koji bi milijun žena ubilo." Kako se uopće dobiva posao u britanskom Vogueu, a da pritom isključite opciju ubojstva?

Imamo puno ljudi koji su počeli raditi za nas zahvaljujući programima zapošljavanja. Naravno, najprije se morate prijaviti i proći intervju, ali uglavnom uvijek zapošljavam ljude prema tome svide li mi se ili ne, a manje na temelju njihovih kvalifikacija. 

Kako se svidjeti Alexandri Shulman?

(Smijeh) Napišite izvrsno motivacijsko pismo u kojem ćete mi navesti dovoljan razlog da vas  pozovem na intervju...

Jeste li ikad razmišljali o odlasku iz Voguea?

Jesam.

Koji je bio razlog?

Ne znam, možda sam se probudila loše volje... Svatko razmišlja o tome što još može učiniti sa svojim životom, a ja puno razmišljam o tome. 

Do kojih ste zaključaka došli?

Jedino što sam zaključila je da ako napustim Vogue, zasigurno ću se okrenuti nečem potpuno drugačijem. 

Na koji način Vogue privlači nove generacije čitatelja?

Putem Vogue Festivala na koji ljudi dolaze poslušati predavanja, pogledati prezentacije i sudjelovati u stylinzima. Ove godine na festivalu gostuju Galliano i Gaultier, a predavanja će održati i Christian Louboutin i Alexa Chung. U cijenu ulaznice uključen je i izazov stiliziranja i pokoji modni savjet. Dolazi nam vrlo mlada publika, a primjećujem da mladi danas jako vole Vogue časopis. Nema nikakvih problema s privlačenjem mlade populacije. To je vjerojatno zbog modernih načina komunikacije, pa zato imamo puno širu publiku. 

Spomenuli ste da svoju dugotrajnu karijeru u Vogueu možete zahvaliti dobrom razumijevanju koncepta Voguea. Što je Vogue u 2015. godini?

On je gotovo isti kao što je bio i 1916. god. Vogue predstavlja kroniku mode i modernog stila koji stvaraju najveći talenti modne industrije. 

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor