Search

Zašto cijela modna industrija želi da Amerikanci glasaju na izborima?

Zašto cijela modna industrija želi da Amerikanci glasaju na izborima?

Tekst: BURO.


Michael Kors želi da Amerikanci glasaju. Štoviše, brend to želi toliko da u prodaji imaju džemper od kašmira koji košta 850 dolara, a na kojem je ispisana riječ vote.

Lista je beskrajna: Levi’s, Studs, Stuart Weitzman, American Eagle, MM La Fleur, & Other Stories, Brother Vellies, La Ligne, Tory Burch, Clare V., Prabal Gurung, Urban Outfitters, Madewell, Fabletics, Gap, Foot Locker. Brend Pyer Moss je ponovo napravio majicu sa sloganom “Vote or Die” koja je tiskana prije predsjedničkih izbora 2004. godine. Christian Siriano je dizajnirao haljine, maske i šešire s natpisom vote.

Zašto cijela modna industrija želi da Amerikanci glasaju na izborima? (фото 1)

@CSIRIANO

Dosad smo navikli da se poznati zalažu za izlazak na izbore. Navikli smo i na to da javno podržavaju favorite, sudjeluju u kampanjama i kite se bedževima i majicama, ali u svemu navedenom nisu sudjelovali modni brendovi, pogotovo ne en masse. U ovom krugu kao da se cijeli svijet uključio u utrku te poruke sličnog sadržaja stižu sa svih strana.

Danas se u društveno političkoj klimi koja vlada ne samo u SAD-u, već i u cijelom svijetu preokrenulo ono što je u komercijalnom smislu smatrano velikim rizikom, potencijalnom nuklearnom bombom u smislu prodaje. Nekada nije bilo dobro miješati se, a danas ste prozvani ako stojite po strani. Nove generacije su počele očekivati promociju određenih vrijednosti od svih od kojih nešto kupuju, a modni i beauty brendovi su uvijek na udaru kao simbol konzumerizma. U svijetu u kojem je neophodno prvo stvoriti kontekst i svijet koji predstavljate pa tek onda prodavati odjeću, ovo nije za čuditi se. Ako na sve napisano dodamo i činjenicu da bi još četiri godine pod Trumpovom vladavinom ostavile ozbiljne posljedice i na globalnom nivou, nije čudno da su u ove izbore umiješani ljudi diljem svijeta.

Politika se duboko uvukla u američku svakodnevicu i brendovi koriste ovu priliku da stvore vezu kako sa starim tako i s novim kupcima. Ipak, koliko ovo sve premašuje marketing?

Neki brendovi, poput Tory Burch, otvoreno su dizajnirali promotivnu odjeću za Bidenovu kampanju. O pomalo bizarnom fenomenu Biden Beauty ne vrijedi raspravljati, ali većina brendova danas ostaje na nekom neutralnom terenu pozivanja da se izađe na izbore, bez jasnog podržavanja ijedne strane.

Zašto cijela modna industrija želi da Amerikanci glasaju na izborima? (фото 4)

@CSIRIANO

Vjerujem li da je ovo samo zbog urođene ljubavi prema demokraciji? Ne baš. Određena doza zdravog patriotizma svakako ima ulogu, ali u klimi #cancel kulture danas je jako opasno izigravati neutralnu Švicarsku. Pozivanjem na izlazak na izbore podržali ste same izbore, ali ne i kandidata. Jednom riječju – dali ste svoje mišljenje, ali nekako do pola.

Brendovi koje potrošači smatraju nezainteresiranima za važne teme suočit će se s jako neizvjesnom budućnosti

Promoviranje demokracije je najsigurnija opcija i nemojte misliti da pričamo o brendovima koji izrađuju odjeću ili kozmetiku. U utrku su se uključile i robne kuće kao što su Nordstrom i Saks Fifth Avenue (također brendovi sami za sebe) koje svojim kupcima daju mogućnost da se upišu na biračke popise online ili u fizičkim trgovinama.

Zamislite da odete u Zaru i registrirate se za glasanje

Ovdje se radi o zdravim, iako pomalo očajnim, poslovnim odlukama. Robne kuće su teško pogođene pandemijom i ovo je jedan od načina da privuku kupce u svoj fizički prostor.

Neke modne tvrtke su otišle korak dalje. Election Day je inače radni dan, ali je proglašen jednodnevnim praznikom. Ralph Lauren je svojim zaposlenicima koji odluče raditi na taj dan ponudio platiti dnevnicu i dati im vrijeme u kojem mogu glasati.

Zašto cijela modna industrija želi da Amerikanci glasaju na izborima? (фото 5)

@JOESJEANS

Oko ovih izbora se digla tolika prašina da u njima sudjeluju mnogi koji nisu u SAD-u. Velik dio poznatih osoba koje nisu iz SAD-a podržavaju Bidena ili se jasno izjašnjavaju protiv Trumpa.

Što će se dogoditi s izborima, vidjet ćemo uskoro. Njihova vodeća sila bit će sigurno generacija Z koja je ove godine po broju službeno prestigla milenijalce sa svim pitanjima koja su im važna - od očuvanja životne sredine pa sve do rodne, spolne i LGBTQ+ jednakosti. Ostaje za vidjeti hoće li i brendovi koji su se uključili u utrku iz nje izaći kao materijalni pobjednici.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više