Traži

Zašto će nam nedostajati Raf Simons u Calvin Kleinu?

Zašto će nam nedostajati Raf Simons u Calvin Kleinu?

Vijest koja je u modnom svijetu odjeknula poput bombe

Tekst: D.D.


Fotografija: Buro247.ru,
Buro247.ua,
Getty Images

Samo dvije godine nakon njegova imenovanja glavnim kreativnim direktorom američkog brenda Calvin Klein, Raf Simons napustio je tu kuću. Razlog je sličan onome o kojem čitamo kad su u pitanju razvodi holivudskih zvijezda - nepomirljive razlike, odnosno "obje strane odlučile su se za razlaz u prijateljskom ozračju nakon što je Calvin Klein Inc. odabrao novi smjer za brend koji se razlikuje od Simonsove kreativne vizije", kako stoji u izjavi koju je prenio Business of Fashion. Glasnogovornici genijalnog Belgijca nisu se oglasili, a modna revija koja je bila na rasporedu njujorškog Tjedna mode u veljači otkazana je. Ova je vijest svakako bombastična, s obzirom na to da je Simonsu preostalo još osam mjeseci do kraja ugovora, ali nije neočekivana. Naime, prije mjesec dana CEO kompanije PVH Corp., koja je vlasnik američke modne kuće, Emanuel Chirico javno je i veoma eksplicitno iskritizirao Simonsov rad prozvavši high-fashion liniju te ponovno lansiranu jeans liniju - modnim promašajem. Izjavio je kako "bez obzira na to što se niz kategorija proizvoda dobro prodaje, kompanija je nezadovoljna povratom investicije u Calvin Klein 205W39NYC liniju te smatramo da su neki od ponovno lansiranih Calvin Klein Jeans proizvoda previše profinjeni te se ne prodaju u planiranim količinama". Pad prodaje definitivno je nešto što bi trebalo zabrinuti, ali kada jednom kreativcu koji je dosad radio u Jil Sanderu i Dioru gdje nije imao toliko široke ovlasti dajete moć ne samo da dizajnira, već i da zalazi u sferu biznisa i marketinga koliko god je to kreativno moguće, nije nam jasno što su točno očekivali. Simonsove ovlasti nedavno su doduše smanjene zapošljavanjem nove direktorice marketinga Marie Gulin-Merle, ali su do tada odnosi već očito bili toliko narušeni da povratka nije bilo.

Zašto će nam nedostajati Raf Simons u Calvin Kleinu? (фото 1)

Prekomplicirano i "previše fashion" za široke mase nešto je što čelnici megakompanije Calvin Klein ne mogu prigovoriti Rafu Simonsu, već samo sebi, jer su znali koga su zapošljavali. Koliko god je genijalan dizajner Simonsa nikako ne možemo smjestiti u koš s dizajnom za široke mase što je Calvin Klein oduvijek bio. No, bez obzira na sve ostalo je toliko dobrih stvari čak i u ovom kratkom razdoblju u kojem je obnašao svoju poziciju da će nam Raf Simons jako nedostajati. Prvo što ćemo osjetiti je rupa u rasporedu Tjedna mode u New Yorku u kojem je Calvin Klein 205W39NYC posljednjih sezona bila jedna od najzanimljivijih, ako ne i najzanimljivija revija (mnogi su ga prozivali spasiteljem njujorškog Tjedna mode).

Zašto će nam nedostajati Raf Simons u Calvin Kleinu? (фото 2)

Njegove kreacije iz haute couture linije brenda Calvin Klein by Appointment, prve takve u povijesti kuće, bile su nošene na crvenim tepisima Golden Globesa, Oscara i Grammyja, a nedostatak kreacija ovog dizajnera na ovogodišnjim dodjelama nagrada svakako će ih učiniti modno nešto dosadnijima. Claire Foy, Nicole Kidman, Rihanna, Saoirse Ronan i Millie Bobby Brown bile su samo neke od sljedbenica Simonsa, a samim time i klijentica brenda, a mladu glumačku zvijezdu Brown, kreativni je direktor angažirao je i kao ambasadoricu brenda. Birao je i zvijezde koje su sjedile u prvim redovima njegove revije, kao i one koje su krasile kampanje - primjerice, za kampanje donjeg rublja #MyCalvins angažirao je sestre klana Kardashian-Jenner te repera A$AP Rockyja i njegov A$AP Mob.

Zašto će nam nedostajati Raf Simons u Calvin Kleinu? (фото 3)

Zaslužan je i za iznimno vizualno zanimljive kampanje donjeg rublja i traperica snimljene ispred djela Andyja Warhola i Rubyja Sterlinga, a s Warholovom fundacijom ostvario je i suradnju: umjetnička djela tog kreativca korištena su ne samo na komadima za revije i donjem rublju, već i u sklopu revitalizirane jeans kolekcije, koja je prema riječima biznismena ostala neshvaćena. No, ono što nije bilo neshvaćeno su definitivno kreacije koje je slao pistom. Putem njegovih revija učili smo puno o američkoj kulturi - u kolekcijama su se izmjenjivali motivi američkih kućanica, Divljeg zapada, razuzdanih studenata i navijačica te mode s Wall Streeta, ali i djelići američke kinematografije posebice iz filmova "Carrie", "Diplomac" i "Ralje". Valja naglasiti kako je upravo Simons zaslužan za trend americane, odnosno inspiracijom američkim Midwestom i kaubojima koji je vladao čitavom ovom godinom. Za svoje je kreacije koristio i brojne zanimljive materijale inspirirane radničkom odjećom koje je uspio učiniti toliko privlačnima da su se u njima prešetavale zvijezde na brojnim eventima.

Zašto će nam nedostajati Raf Simons u Calvin Kleinu? (фото 4)

Zbog svega toga zadužio je američku industriju, a da ne spominjemo da je osvojio kritiku - doma je odnio čak dvije nagrade američkog modnog vijeća CFDA. Novi "stari" logo također je njegova ideja, no čini se kako svi ti kreativni zahvati nisu bili dovoljni za obrtaj novca kakav se očekivao od Simonsa (iako, nama se čini, pomalo bez pokrića). Ako su kući poput Calvin Kleina u fokusu donje rublje i traperice te minimalistička estetika, angažman dizajnera kalibra kakav je Simons apsolutno je nepotreban (i to po multimilijunskom iznosu), ali moramo naglasiti kako nam je drago da se dogodio, bez obzira na to koliko kratko trajao. Nakon ovakve kreativne moći teško je da će Simons pristati na "manji zalogaj", ali s obzirom na brojne sljedbenike koje ima i kritiku koja ga obožava, nadamo se da će ovo biti pokretač za lansiranje vlastitog brenda. 

Napišite komentar

više