Traži

Zašto vam rođak iz Amerike ne može kupiti tu Supreme majicu?

Zašto vam rođak iz Amerike ne može kupiti tu Supreme majicu?

Histerija za streetwearom ne jenjava

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: Supreme

Grgo Zečić je moj "rođak iz Amerike" i svaki put kad dolazi u Hrvatsku pošaljem mu narudžbu za neku sitnicu koju želim, a koju ne mogu kupiti ovdje...

Već godinu dana ga "žicam" da mi donese običnu Supreme majicu s box logotipom. U zadnjem navratu čovjek mi kaže: "Kolekcije dolaze svaki četvrtak. Red se formira od rane zore i u samo nekoliko sati njujorški dućan je opustošen... naravno do sljedećeg četvrtka kada se ponovno puni." Sjećate li se one histerije za vrijeme Balmain x H&M kolekcije kada su se žene čupale za kosu, kupovale tri broja premale haljine i skoro se fizički obračunale... E to vam u Supreme dućanu zovu četvrtak.

Supreme

Nedavno smo pisali tekst na temu zašto su Hrvati tako pomodni kao nacija. Pomodni smo, doista jesmo... Pogotovo ako se usporedimo s Nijemcima ili Austrijancima, ali promatrajući kretanja na svjetskoj modnoj sceni bilo bi nepravedno kazati da smo jedini koji se grabe za trendovske komade. Globalno smo upali u histeričnu smjenu trendova i termina poput "must have" i "it komad". Može zvučati licemjerno jer pišem iz pozicije glavne urednice portala na kojem vam svakodnevno sugeriramo što odjenuti i  kupiti, ali i dok pišemo tekstove tog tipa uvijek računam na individualnost, osobne preferencije i inteligenciju svakog našeg čitatelja koji zna da neće "umrijeti" ako u ormar ne pospremi košulju s volanima ili haljinu otkrivenih ramena. Niti vam treba sto bluza s prugicama, niti mrežaste čarape pristaju svakome, niti će vam dobro pristajati trend istočnog bloka ako se u njemu osjećate kao da ste ispljuvak 90-ih, niti morate hodati okolo kao ikebana ako vam cvjetni print nije najdraži.

Veći problem od probiranja onoga što nam pristaje ili ne pristaje jest taj što ćete za vrijeme navale određenog trenda teško pronaći drugačiju odjećuSvi brendovi se natječu u što više varijacija na temu te ako jedan ima pet modela košulja s puf rukavima, drugi će ih imati sedam, treći će u igru ubaciti još par boja i krug se zatvara. I teško da će vas negdje dočekati klasična košulja strogog kroja koju ste si zamislili za sastanke ili vam jednostavno odgovara uz stil koji nosite. Je li vam se ikada dogodilo da ste prešli cijeli grad i niste mogli naći najobičniju poštenu bijelu majicu od dobrog pamuka bez ikakvog džepića, logića, ukrasa, cirkona ili slično? Stvar je u tome da ako njegujete određeni stil nema vam druge nego čekati da taj isti dođe u modu pa da možete kupiti zamišljeno... Naravno da će pola grada, ponukani tim trendom, biti odjeveno na isti način, ali što je tu je. Situacija je slična u drugim gradovima samo što ne možemo uspoređivati New York, London i Zagreb. Govorimo o usporedbi male sredine i svjetskih metropola čiji je stilski uzorak za promatranje znatno veći.

Supreme

Propast streetweara

U tom limbu trendova brendovi poput Stüssyja i Supreme NYC su bili poprilično zaštićeni. Specijalizirane modne marke koje su kupovali poznavatelji jer su odražavale njihov način života i filozofiju. Ja skejterica nisam... To znaju svi koji su me jednom vidjeli u životu. Mene je za Supreme prije nekoliko godina zainteresirala omiljena mi Kate Moss i to na ovoj kultnoj fotografiji/kampanji Terryja Richardsona gdje je odjevena u njihovu običnu majicu i leopard kaput, a u ruci drži na pola izgorenu cigaretu. Danas, Supreme majica s likom Kate Moss doseže cijenu od 980 dolara na eBayju. Dakle govorimo o obično pamučnoj bijeloj majici na kojoj je crno bijela fotografija Kate Moss i logo kuće Supreme.

supreme

Skejter nije ni Grgo Zečić (doista) koji se ne skida iz Supremea i Stüssyja... Štoviše, mislim da je najbliže što bi Grgo mogao doći skejtu situacija u kojoj dasku istog pretvore u stol gdje može odložiti čašu votke. Skejterica sigurno nije žena nekog oligarha koja kombinira Supreme i Champion x Vetements majice s rukavima koji joj se vuku po podu, za kakvih tisuću eura koliko je platila za taj efekt. Svi mi sudjelujemo i hranimo čudovište trenda. Jedina je razlika u tome koliko će ga netko od nas dobro nositi i prilagoditi svom stilu.

Streetwear brendovima se upravo događa ono što se već dogodilo GuccijuKada je prije nekoliko sezona Alessandro Michele predstavio svoju estetiku maksimalizma svi su pali sa stolaca iz prvog reda i slavili ga kao da se radi o kakvom svetom ukazanju. Gucci je opet bio "in", svi su željeli nositi geek chic pulovere, naočale, plisirane suknje s metaliziranim odsjajem... Taj trend Guccija toliko je zahvatio društvene mreže i medije da je svaka bogatašica koja drži do sebe u ormaru imala bar Dionysus torbicu. Danas je dovoljno prevrtjeti fotografije na Instagramu pa će biti jasno da se taj Guccijev maksimalizam počeo odlično slagati sa zvucima harmonike na splavovima diljem Beograda. Vjerojatno ni Michele ne sluti da njegov kombinezon dobije drugačiji izgled kad je otkopčan do pupka, a napetim ga drže samo dvije silikonske lopte. Slična sudbina ovih dana očekuje Supreme.

Supreme jučer i danas

Iako je ta pomama za njihovim stvarima prisutna već godinu dana pravu je lavinu izazvala kolekcija u suradnji s kućom Louis Vuitton. Cijeli siječanj i veljaču svjetski mediji su prenosili informacije o cijenama, potencijalnim prodajnim mjestima i odazivu kupaca. Danas je objavljena lokacija prvog pop up dućana koji će se sutra otvoriti u Sydneyju. Prema pisanju medija očekuje se stampedo. Vjerojatno je cijela vojska ljudi štedjela mjesecima kako bi "uboli" barem novčanik ili masku za iPhone, jer cijene torbi se kreću u pozamašnim rasponima od nekoliko tisuća dolara. Atmosfera na društvenim mrežama se zaoštrava kao da će taj jedan shopping promijeniti nečiji život.

Kate Moss Supreme majica

A što će skejteri? Ništa. Strpljivo čekati da trend prođe pa da se eventualno prestanu trgati svakog četvrtka s nekim a la Chiara Ferragni za majicu s kapuljačom. Ja sam od svoje verzije Supreme Kate Moss odustala. Za tih nevjerojatnih (precijenjenih) 980 dolara mogu stvoriti nekoliko dobrih uspomena s prijateljima, a iste ne uključuju provjeru postotka pamuka u majici i višesatno sjedenje pred kompjuterom u nadi da će cijena pasti za kakvih 50 dolara. Not today Satan, not today!

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više