Search

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome

Tekst: Ana Pavić


U ovim suludim vremenima u kojima živimo lako se uljuljati u misao da se ništa ne pomiče. Dovoljno je da pročitate par naslova u mainstream medijima i da pomislite kako je sve osuđeno na propast i kako nema šanse da itko pogleda naprijed ili se usudi pokušati nešto. Neću uljepšavati situaciju i tvrditi da je bajno. Nije. Svi lebdimo na nekom oblaku neizvjesnosti i hvatamo se za slamke pozitive koje dolaze u obliku neke dobre vijesti ili neke natruhe normalnosti kakva je bila. Godina je bila posebno čudna za modu i kreativce bilo koje vrste, ali to nužno ne znači da na svaki segment moramo okačiti natpis „cancelled“ i proglasiti kreativni i prodajni poraz. Potencijalni uspjeh je u kombinaciji iskustva, inkluzivnosti i shoppinga. Okupljanju zajednice koja podupire određeni lifestyle i tako kreira javnu sliku brenda. Ono što je Jebbia radio godinama za Supreme dok stvar nije eksplodirala i postala mainstream pa smo kao rezultat dobili bogate Ruskinje u Supreme majicama jer su za njih saznale putem suradnje s Louis Vuittonom. Cilj Mirze Mulabegovića koji stoji iza streetwear brenda Zagreb Social Club kreće se u tom smjeru stvaranja zajednice. Prije dva dana je okupio prijatelje i suradnike na adresi Smičiklasova 22 koja je sad službeni fizički dom brenda Zagreb Social Club.

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 1)

 

Kako si se odlučio da otvorenje prvog monostorea bude baš sad? Mnogi bi kazali da je hrabar potez s obzirom na ekonomsku situaciju. Znam da brend postoji već neko vrijeme.

 

 

Upravo ovo novo normalno o kojem svi pričaju je idealni trenutak za ovakav potez, jer mi ne otvaramo klasični monostore, već otvaramo jedan kreativni prostor gdje je naglasak više na novim iskustvima nego na samoj prodaji. Prostor gdje će se održavati predavanja, radionice, slušati kvalitetna glazba i organizirati humanitarne akcije, jedno intimno mjesto gdje će se ljudi istih svjetonazora moći družiti te tako zamijeniti one staro normalne načine izlaska za nove.

 

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 2)

 

Proizvodite komade u limitiranim količinama. Ponavljate li rasprodane? Je li kolekcija stalna ili se mijenja po sistemu dropa?

 

 

Naš sistem predstavljanja novih komada je zapravo više micro drop nego klasični drop, selektivno izlazimo s novim komadima i ne radimo ih u velikim serijama, ne zbog ekskluzivnosti već više zbog individualnosti i ekološke osviještenosti. Neke komade ponavljamo, ali mora postojati dovoljno dug vremenski odmak između dva ista dropa.

 

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 3)

 

Poput mnogih streetwear brendova i Zagreb Social Club cilja na određenu skupinu ljudi koja se prepoznaje po načinu života glazbi koju slušaju, mjestima na kojima hengaju.. Koji ljudi čine tvoj klub? Koji su njihovi afiniteti?

 

 

Zapravo to ćemo najbolje vidjeti kada otvorimo naš kreativni prostor, ali za sada su to mlade, kreativne, liberalne individue s afinitetima prema umjetnosti i glazbi.

 

 

Danas je jedna od ključnih tema u modi održivost. Znam da proizvodite u Hrvatskoj, i da koristite kvalitetne materijale. Jesi li razmišljao o nekoj limitiranoj kolekciji u tom smjeru? Smatraš li uopće da modne kuće mogu totalno zaokrenuti kormilo i biti ekološki osviještene?

 

 

Samo zato što piše da je nešto organsko ne mora značiti da je i ekološki dobro. Naš cijeli pristup je da razmišljamo konstantno kako možemo biti osviješteni. U uređenju našeg prostora većina elemenata seže iz sredine devedesetih, proizvodimo u malim serijama da eliminiramo potrebu za skladištenjem robe, a u skladu s tom filozofijom je i naša nova podlinija na kojoj trenutno radimo.

 

 

“Second Chances and Romances” su kvalitetni vintage komadi u koje udišemo novi život, a najbolji primjer toga su bile vintage Ralph Lauren košulje koje smo koristili za prvu capsule kolekciju Dubrovnik Social Cluba.

 

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 4)

 

Tvoj prvi monostore će biti koncept u kojem se stvari neće vrtjeti samo oko prodaje odjeće. Što sve planiraš raditi ovdje?

 

 

Kao što sam ranije napomenuo radit ćemo kreativne radionice, predavanja, slušaonice i izložbe.

 

 

Upravo u suradnji s BECK’S pivom radimo na sedam izložbi sa sedam umjetnika iz različitih medija. Na kraju svake izložbe umjetnike će na sebi svojstven način ukrasiti naše prepoznatljive maskirne jakne koje idu na aukciju, te sam umjetnik bira gdje će ići sredstva od prodaje. Za svoj novi projekt, neku humanitarnu akciju ili obitelji slabijeg imovinskog statusa izbor je na umjetniku.

 

 

Ovo je najbolja ilustracija vrste događanja koje želimo raditi, gdje možemo promovirati mlade umjetnike, a u isto vrijeme vratiti i zajednici, te smo zbilja sretni da je BECK’S prepoznao ideju i omogućio nam da ju ostvarimo.

 

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 5)

 

Misliš li da je ovo usporavanje koje se dogodilo zbog pandemije dobro za modnu industriju? Kako je vama išla prodaja? Jesi li primijetio neke veće oscilacije?

 

 

Sigurno je dobro došlo, jer sad ljudi više razmišljaju što i koliko kupuju. Nama je bilo jako zabavno zadnjih par mjeseci, jer sve dostave unutar Zagreba sam osobno dostavljao i bilo je odlično vidjeti tko su naši kupci, a i mnogi su se iznenadili kad su vidjeli meni da dostavljam, tako da mislim da ću nastaviti tu praksu i u budućnosti (ako me netko dočeka s palačinkama imat će posebno mjesto u mom srcu)

 

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 6)

 

Virgil Abloh je kazao da će streetwear uskoro umrijeti. Misliš li da ima istine u tome i hoće li razlog možda biti taj konzumerizam koji je nastupio i histerična pomama za nečim novim iz tjedna u tjedan?

 

 

Streetwear u smislu idem tiskati nešto na majicu i ja sam streetwear brand će umrijeti. Bobby Hundreds je izjavio, a mi smo to uzeli kao naš svojevrsni moto, da streetwear bez kulture/zajednice je samo moda. Zato kako sam rekao u prvom pitanju na prvo mjesto stavljamo zajednicu i kulturu, a potom kupovinu.

 

Zagreb je postao bogatiji za novo mjesto u kojem se isprepliću moda, glazba i art. Evo što trebate znati o tome (фото 7)

 

Znam da vam okosnicu kolekcije čini sportswear, ali ste imali i ženske džempere koji su mi osobno bili fantastični. Planiraš li proširenje kolekcije u tom dizajnerski razrađenijem smjeru?

 

 

Cijelo vrijeme suptilno u pozadini radimo komade koji nisu klasični sportswear, crpeći znanje stečeno kroz naš drugi brand younghearts.

 

 

Naš san je da zavirimo u Varteksovu arhivu i napravimo suradnju s njima na jednoj casual muškoj kolekciji. Gospodine Bakić ako čitate ovo čekamo Vaš poziv ili nas bar zapratite na instagramu #followforfollow

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više