Traži

Zašto Gucci inzistira na tematskim pop-up trgovinama?

Zašto Gucci inzistira na tematskim pop-up trgovinama?

Modna kuća u stalnoj potrazi za inovacijama

Tekst: T.L.


Fotografija: Getty Images,
Instagram

Otkako je na čelo talijanske modne kuće Gucci zasjeo osebujni i nedvojbeno talentirani Alessandro Michele brend je dobio jednu posve novu estetiku, nove poklonike, ali i jedan novi financijski zamah. Maksimalizam s vintage prizvukom i pregršt referenci iz svijeta umjetnosti, filma, mode i pop-kulture općenito dao je Gucciju posve novi izgled, ali i novu nadu iskopavši ga iz ralja stagnacije.

Zašto Gucci inzistira na tematskim pop-up trgovinama? (фото 1)

No, nakon nekoliko godina vladavine modnim svijetom bivajući na vrhu kao najpopularniji brend današnjice, prodaja je u 2019. godini počela padati. Je li došlo do zasićenja zbog "prejake" estetike ili je riječ o nekom drugom faktoru, teško je reći, no promjena je itekako svjestan i sam Michele koji je u posljednju prikazanu kolekciju unio dašak promjena nastojeći učiniti Gucci nešto klasičnijim, decentnijim i smirenijim. Naravno, i taj Gucci protkan je nitima svog nadaleko prepoznatljivom kreativnog rukopisa, no promjene u "komercijalnijem" smjeru svakako su vidljive.

Zašto Gucci inzistira na tematskim pop-up trgovinama? (фото 2)

Osim blagih zaokreta u estetici, Michele je naumio uhvatiti se u koštac s padom prodaje i na druge načine. Jedan od njih su svakako tematizirani pop-up dućani dizajnirani tako da kupci čitave godine imaju razloga da kupuju komade talijanske marke, posebno u regijama u kojima modni konglomerat Kering nema svoje trgovine. Destinacije koje talijanska modna kuća targetira iduće godine su Sao Paulo, Taipei, Bangkok, Moskva, Mexico City, Dubai kao i gradovi diljem Europe, Latinske Amerike, SAD-a... Projekt nosi naziv Gucci Pin, a svaki od pop-up dućana na lokaciji će se zadržati pet tjedana, dok će se u nekim gradovima trgovine otvarati i zatvarati ovisno o prigodama. Naravno, uz pedantno promišljenu digitalnu aktivaciju koja će Gucci držati prisutnim na društvenim mrežama. Prvi u nizu pop-up dućana otvorit će se danas - 5. studenog, u Hong Kongu, gradu za koji je Kering nedavno objavio da im je prodaja, zbog svakodnevnih uličnih demonstracija, pala za čak 35%, a nakon Hong Konga slijede Fukuoka, Seongnam, Pariz i Denver.

Zašto Gucci inzistira na tematskim pop-up trgovinama? (фото 3)

No, Gucci Pin nije zamišljen kao običan pop-up. Ideja je da svaki bude tematiziran, a tema će, jasno, ovisiti o okolnostima i vremenu tijekom kojeg je dućan otvoren za kupce. Prvi je krug, jasno, posvećen blagdanima pa će modna kuća ponuditi odjeću i dodatke naoružane holiday vibrom, uz mogućnost da u njihovom pop-up storeu potrošite svoj novac na poklone. Idući će krug tematizirati kinesku novu godinu i "Godinu miša", a nakon što prođe novogodišnja ludnica, talijanski brend će kupce privlačiti neobičnom temom psihodelije. I tako sve do konca iduće godine.

Gucci je dosad već eksperimentirao s pop-up trgovinama no to nije činio planski. Svejedno, dosadašnje iskustvo pokazalo je da takve trgovine pogoduju prodaji jer kupcu daju osjećaj da će požaliti ako ne obavi kupnju na vrijeme, a kupovina dobiva dašak ekskluzivnosti posebno kada je riječ o limitiranim kolekcijama. Hoće li ovaj biznis plan uspjeti vratiti Gucci u 2018. godinu kada je kuća bilježila rast od čak 37 posto? Ne znamo, no jasno je da Michele nastoji vratiti Gucci u najslavnije dane prije najavljene krize. Nadamo se, doduše, da neće morati odraditi previše intervencija na estetici.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar