Search

Zašto je Hedi Slimane napustio Saint Laurent?

Zašto je Hedi Slimane napustio Saint Laurent?

Odlazak rock'n'roll autsajdera

Tekst: Ana Pavić


Prošla godina ostat će zapamćena kao jedna od turbulentnijih u modnom biznisu. Raf Simons je napustio Dior, Wang se pozdravio s Balenciagom, Elbaz je prikazao svoju posljednju kolekciju za Lanvin... Temelji poznatih kuća dobrano su uzdrmani.

Modni urednici tek su se oporavili od šokova koje su im zadali neki od najcjenjenijih dizajnera današnjice, a već početkom tjedna uslijedio je novi. Hedi Slimane je nakon četiri uspješne godine napustio kuću Saint Laurent. Odlazak popularnog dizajnera sa čelne pozicije stresan je za vlasnika konglomerata, pogotovo ako je taj isti dizajner bio uspješan kao Slimane. Naime u 2015. godini, Saint Laurent je ostvario profit od nevjerojatnih 973 milijuna eura! Ako u obzir uzmemo podatak da je u 2011. kuća uprihodila 353.7 milijuna eura, zabrinutost za budućnost je i više nego opravdana. Po pričama insajdera, vlasnik grupacije Kering, François Henri Pinault na stol je bacio primamljivu financijsku ponudu, ali ni to nije bilo dovoljno da Slimane produlji ugovor. Suradnji je navodno došao kraj jer je Slimane odlučio da je njegova misija u kući izvršena.

U današnjem svijetu gotovo je nezamislivo da netko odbije milijunsku ponudu KOJA UZ TO GARANTIRA apsolutnu kreativnu kontrolu, ali Slimane nikada nije igrao po pravilima Kada je imenovan kreativnim direktorom kuće, povukao je nekoliko ključnih poteza koji su sablaznili modne starosjedioce. Divovi francuske mode imaju zavidnu tradiciju, i koji god dizajner sjedio na čelu kuće te koliko god ta kuća gledala u budućnost, temelji su izrazito konzervativni i nisu podložni radikalnim promjenama. Kada je Hedi promijenio ime brenda u Saint Laurent, portali su eksplodirali od optužujućih članaka u kojima su ga maltene nazivali divljakom koji napada naslijeđe YSL-a odbacivši njegovo prvo ime i logotip, koji se urezao u srca i novčanike svih štovatelja francuske mode.

slp

Prva kolekcija također je izazvala podijeljene kritike. Jedni su ga slavili kao reformatora koji za današnju modu čini ono što je Yves predstavljao 60-ih godina, dok su ga drugi optuživali za banaliziranje kuće. Kao najžešća kritičarka pokazala se britka Cathy Horyn kojoj je poziv na reviju bio uskraćen zbog članka koji je napisala 2004. godine, a u kojem slavi skinny siluetu Rafa Simonsa te postavlja tezu da bez Simonsa ne bi bilo Slimanea. Horyn se u svom osvrtu na reviju pozvala na taj članak te optužila Slimanea i grupaciju Kering za neprofesionalnost, navodeći da bez obzira na napisane riječi, novinari trebaju dobiti pozivnicu za modnu reviju. Slimane je javno odgovorio otvorenim pismom, u kojem je Horyn nazvao "siledžijom s dječjeg igrališta". Javno obraćanje te vrste poprilično je iznenadilo sve one koji Slimanea poznaju. Naime, dizajner važi za osobu koja drži do svoje privatnosti. Nikad ne daje intervjue, ne poklanja se publici na kraju revije, ne kreće se po zabavama Tjedana mode, gotovo da postoji samo kao neko mitsko biće koje djeluje iz sjene.

Zamjerke su mu upućene I radi odbijanja da živi I dizajnira u Parizu Naime, Slimane je uspostavio svoj atelje u Los Angelesu što je presedan u francuskoj modi. Rijetko kojem je dizajneru, ako iti jednom, uspjelo poći za rukom da posao vodi kilometrima udaljen od matične kuće. Jedna kritičarka je nakon revije napisala da kolekcija nema veze s onim što se nosi na ulicama Pariza, zlurado aludirajući na boravak u Los Angelesu, ali upravo u tome je bio glavni ključ nove ere kuće.

slp

Brzo je postalo jasno da Slimane nije tu da bi "kopao" po arhivima i nudio neki "svjež pristup" starim komadima. Zadržao je neka obilježja kuće, poput vječnog le smokinga, ali se nije previše upletao u gustu mrežu prošlosti koja je u crno zavila njegove kreativne prethodnike. S podrškom Pinaulta i Pierre Bergea koji ga je javno branio od medija i izjavljivao kako bi Yves bio itekako ponosan na Slimaneovu viziju kuće, dizajner je preuzeo kompletnu, kreativnu kontrolu nad svim aspektima brenda. Sam je snimao kampanje koje su postale prepoznatljive po crno-bijelim vizualima, nevjerojatno mršavim modelima i rock estetikom, osmislio je novi dizajn dućana i što je najvažnije, oživio je couture liniju koja je bila u mirovanju od 2002. godine.

slp

Oko sebe je okupio mlade indie glazbenike, radio na promociji novih imena koja je angažirao kao ambasadore i praktički im na pladnju dao svjetski poznatu kuću kao odskočnu dasku u svijet. Dok su primjerice Dior, Versace, Louis Vuitton i Givenchy mahom angažirali zvijezde poput Rihanne, Michelle Williams, Angeline Jolie ili Kardashiana, Slimane je gurao Sky Ferreiru, Staz Lindes, Mishu i druge manje poznate, ali iznimno talentirane glazbenike. S tim pristupom, Slimane je napravio više za svjetsku indie scenu, nego većina glazbenih portala koji pišu o glazbenicima tek kad uđu na Billboard ljestvicu. Jedina kuća koja njeguje sličan, ali nešto komercijalniji pristup je Miu Miu, koji za kampanje angažiraju mlade, neafirmirane glumice s velikim potencijalom.

slp

Ono što neki modni kritičari nisu mogli predvidjeti je utjecaj koji će Slimaneova estetika imati na mase. Žene su poludjele za motorističkom kožnom jaknom koja košta 3.000 dolara, grunge negližeima kakve je u fazi grupe The Hole nosila Courtney Love, minijaturnim haljinama u kojima su bezbroj puta vidjeli Kate Moss kako izlazi iz nekog privatnog londonskog kluba. Brend je procvao na svim razinama, Kering je preoteo velik dio financijskog kolača od ostalih grupacija, a bogate trendseterice su pustošile dućane kao da se odjeća dijeli besplatno. Slimane je službeno postao najunosniji dizajner 2015. godine. Njegova najveća revija dogodila se prije kojih mjesec dana u omiljenom mu Los Angelesu. Plejada zvijezda iz svijeta mode, glazbe i filma pohitala je vidjeti komade koje će njihovi stilisti kasnije manično tražiti po Saint Laurent dućanima. Znakovito, Slimane se prvi put otkako je u kući pojavio pred publikom, poklonio se i očigledno tom gestom zahvalio na dosadašnje četiri godine.

slp

Iz svih navedenih razloga, vijest o odlasku je dočekana s tugom i nevjericom. Hedi će se vjerojatno posvetiti fotografiji i otkrivanju nekih novih glazbenih talenata, a Kering će morati dalje s novim dizajnerom koji je danas službeno potvrđen. Radi se o mladom Anthonyju Vaccarellu koji je napustio Versus za ovu priliku života. S odabirom Vaccarella jasno je da Kering želi nastaviti u nekom sličnom smjeru koji je zacrtao Slimane. Talijanski dizajner također preferira izrazito mršavu siluetu, nekad koketira s rock estetikom, njegova žena je drska, moćna, moderna, i obožavaju ga supermodeli.

Anthony Vaccarello

Iako je odabir logičan, jer na modnoj sceni trenutno ne postoji mladi dizajner koji bi se uklopio u Saint Laurent, mišljenja smo da bi Vaccarello bio idealan kandidat za prvu liniju kuće Versace. Njegove revije izgledaju onako kako bi Versace trebao izgledati u 2016. godini da je Gianni još živ i da je njegova estetika evoluirala s vremenom u kojem živimo. Iako ga je Donatella prepoznala kao idealnog kandidata za drugu liniju Versus, na njeno mjesto u prvoj liniji će teško zasjesti, a dok i ako se to dogodi, pitanje je u kakvom će stanju Versace biti i tko će biti većinski vlasnik tvrtke. U ovoj poslovnoj transakciji jedno je sigurno, Vaccarello mora pokazati karakter, čvrstoću, svoj identitet i nametnuti se današnjoj Saint Laurent ženi, koja će ga sigurno dočekati sa sumnjom.

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više