Traži

Zašto svi žele raditi s Gošom Rubčinskim?

Zašto svi žele raditi s Gošom Rubčinskim?

Samozatajni ruski dizajner u pohodu na svijet


Fotografija: Buro247ua,
Buro247 arhiva

Dizajner muške mode i fotograf, Goša Rubčinski, u posljednjih je osam godina izgradio reputaciju kakvu u svijetu mode nema nitko. Na Instagramu ga ne prate milijuni fanova i njegovu odjeću ne nose sestre Kardashian, a neke od najvećih svjetskih modnih kuća svejedno se bore kako bi dobile priliku raditi s njim. Kako je u tome uspio?

"Nakon moje prve revije 2008. jedan me novinar pitao kako će izgledati budućnost mode. Rekao sam mu ja sam budućnost mode. Za 10 godina svi će govoriti o Goši," prepričao je Rubčinski ranije ove godine za Financial Times svoje proročanstvo koje se već osam godina kasnije ostvarilo. Rubčinski, Demna Gvasalia i njihova prijateljica stilistica Lotta Volkova trenutno čine najkul skupinu kreativaca u svijetu mode i s njima žele raditi baš svi. Gvasalia je u posljednjoj kolekciji svog brenda Vetements surađivao s čak 11 dizajnera, dok je Rubčinski ostvario niz suradnji i kao dizajner i kao fotograf.

Prva suradnja koju je ostvario bila je ona s legendarnim brendom Rei Kawakubo, Comme des Garçons. Naime, Rubčinski je nakon pokretanja svog brenda 2008. imao velikih problema s pronalaženjem adekvatne tvornice koja će proizvoditi njegovu odjeću. Financial Times prenosi kako su tvornice u Rusiji bile iznimno neodgovorne i nisu isporučivale pošiljke na vrijeme, a čitav je proces za Rubčinskog postao jednostavno preskup. Zbog toga se odlučio na nekoliko godina posvetiti isključivo fotografiji, no nije prestao tragati za idealnim rješenjem za svoj brend i 2012. postiže dogovor ni više ni manje nego s predsjednikom Comme des Garçonsa, Adrianom Joffeom. I legendarni Comme des Garçons počinje proizvoditi i distribuirati njegovu odjeću u Europi.

Već tada je bilo jasno da postoji neka neobično privlačna aura oko samozatajnog Rusa kada mu je kuća poput Comme des Garçonsa dala svoje povjerenje. Nakon toga je nastavio nizati suradnje s velikim sportskim brendovima kojima se svidjela njegova moderna estetika i pristup sportskoj odjeći. Među njima su se našli Fila, Kappa, Reebok, Vans i Sergio Tacchini, a surađivao je i s brendovima koji se bave dizajnom svakodnevne odjeće kao što su Tommy Hilfiger i Levi's. No, to su tek dizajnerske suradnje. Rubčinski se okušao i u onim fotografskim pa je tako snimio posljednju jesensku kolekciju Supremea za magazin Popeye, a snimio je i novu božićnu kampanju muške odjeće za britanski Topman.

ČINI SE KAKO RUBČINSKI IZ MJESECA U MJESEC NEUMORNO RADI NA NEKOJ NOVOJ SURADNJI S JOŠ VEĆIM BRENDOM OD ONOG PRETHODNOG. NO, KAKO JE U TOME USPIO?

Calum Gordon, novinar High Snobietyja, zaključio je kako se dio njegove kulerske vibre krije upravo u tome što je većina njegove odjeće ružna. Proizvodnju mu vodi Comme des Garçons zbog čega bi Rubčinski mogao izrađivati najkvalitetnije jakne i najfinije pletivo, no on to ne želi. On bira svakodnevnu sportsku odjeću s aluzijama na doba perestrojke u Rusiji i ne trudi se namjerno stvoriti tu kulersku vibru - i upravo je u tome nevjerojatno cool.

Drugi razlog je vjerojatno njegovo duboko razumijevanje uličnog odijevanja. Ono ne podrazumijeva nošenje poderane hoodiece i tajica kako to misli Kanye West. Ulično je odijevanje oduvijek bilo subverzivno. Od Georgea Washingtona koji je u 18. stoljeću nosio tamnosmeđe odijelo kako bi se približio radnicima koji su na američkim ulicama nosili tamnosmeđa odijela do šarenog zoot suita kojim su pripadnici crne rase ismijavali njujorške biznismene početkom 20. stoljeća - ulična odjeća oduvijek nosi određenu poruku i Rubčinski to dobro zna. Njegove kolekcije uvijek nose aluzije na njegovo djetinjstvo u Rusiji, Gorbačovljev režim, već spomenutu perestrojku, ali i na rad drugih brendova i čitavu modnu industriju.

No, čini se kako je taj svojevrsni hype koji se stvorio oko njegovog imena i brenda objasnio jednom jednostavnom izjavom koju je ranije ove godine dao za Financial Times, a koja je do sada prenesena nebrojeno puta u raznim medijima. "Ljudi kažu Goša je sljedeći Raf, Goša je sljedeći Supreme. Ne. Goša je Goša." Odjeću mu možda proizvodi netko drugi, no on radi potpuno sam u Moskvi jer kaže kako jedino on zna što točno želi stvoriti, sam je predvidio svoj uspjeh i sam se proglasio jedinstvenim. I ta snažna vjera u samog sebe će mu donijeti još mnogo velikih uspjeha u narednim godinama.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor