Traži

Zašto Tjedan mode u New Yorku nije donio ništa novo?

Zašto Tjedan mode u New Yorku nije donio ništa novo?

Završen prvi Tjedan mode u novoj sezoni


Fotografija: Imaxtree

Revijom Marca Jacobsa sinoć je u New Yorku završio Tjedan mode. Dojmovi se još uvijek sliježu, iako nije sasvim jasno oko čega. Jesmo li uopće vidjeli išta novo?

Jedina novost koja je sasvim jasna i koju bismo mogli vidjeti na ostalim Tjednima mode u ovom modnom mjesecu, kao i u nadolazećim sezonama, su see-now-buy-now kolekcije. Njima su se ove sezone priklonili Ralph Lauren, Tom Ford i Tommy Hilfiger. Njihove su kolekcije odmah nakon prikazivanja na pisti njujorškog Tjedna mode postale dostupne u online trgovinama. Trend koji je pokrenuo Burberry svakako se uhvatio, no pitanje je hoće li se ovakav način pristupa prodaji pokazati efikasnim. Sigurno je da publika želi nositi komade istog trenutka kad ih ugledaju na pisti, no mnogo je faktora koji ne idu u prilog tom pristupu. Kolekcija se nađe u trgovinama dok iskusni buyeri još nisu rekli svoje, dok se trendovi još nisu iskristalizirali niti je neki celebrity "odobrio" određeni komad noseći ga na nekom važnom događaju. To bi moglo dovesti do toga da veliki dio kolekcija ostane neprodan, no radi se o procesu koji se tek istražuje i bez sumnje će već do iduće sezone biti razrađeniji. No, fokusirajmo se na same kolekcije. Jesmo li vidjeli išta novo? 

Kanye West je otvorio Tjedan mode revijom na kojoj je jedina novost bila ta da modeli bijele rase nisu bili pozvani na casting, dok su oni koje je angažirao padali u nesvijest na reviji. S modne strane ništa vrijedno spomena, ove godine barem nije otimao termine revija mladim dizajnerima koji su jedva dočekali dobiti svoju priliku na tako velikom modnom događaju. Neki od njih, poput prvenstveno brenda Hood by Air, a onda i dizajnerica Sally LaPointe, Rosie Assoulin i još nekolicine drugih, iz sezone u sezonu pokušavaju nametnuti neki novi stil, no nisu dovoljno glasni. Svi su nekako suviše suptilni, u njihovom radu nema kritike društva niti dovoljno dubokog istraživanja dizajna. Mogli bismo učiti od Goshe Rubchinskog ili barem zaviriti u arhive svojih starijih kolega, koji su svojim kolekcijama mijenjali sliku modne industrije kako je danas mijenja Vetements i spomenuti Rubchinskiy.

Hood by Air

Na Vetements su se zato ugledali Donna Karan, Lacoste, pa čak i mladi Alexander Wang koji je do nedavno bio taj koji je sam nametao trendove i diktirao što će nositi cijeli svijet. Ove je sezone predstavio nešto što se jedva može nazvati dizajnerskom kolekcijom. Na pistu je poslao obrise sportske odjeće koji nisu imali dubinu, ni u dizajnerskom ni u tehničkom, izvedbenom smislu. Gdje je ono vrijeme kada je vješto laserski rezao svoje komade i hrabro dizajnirao džepove za upaljače? Nadajmo se da je ova sezona za njega tek iznimka.

Alexander Wang

Standardno sjajni bili su Marc Jacobs kojem nije potrebno mnogo riječi, zatim Proenza Schouler koja iz sezone u sezonu oduševljava sjajnom izradom, baš kao i Delpozo čiji su krojevi doista nadrealni, a tu je i Joseph Altuzarra koji postaje jedan od omiljenih američkih dizajnera uz sam bok Ralphu Laurenu, Calvinu Kleinu i Diane von Furstenberg. Zanimljivo je kako inače vrlo uspješne sestre Olsen, ove sezone nisu dopustile da i njihova revija bude u ovoj skupini. "Obični" ljudi su uvid u njihovu novu kolekciju dobili tek preko nekoliko fotografija na Instagramu. Čak ni Vogue Runaway nije prenio njihovu reviju. Time su možda dobile na ekskluzivnosti, a pitanje je je li to jedino što su htjele postići.

No, ipak nije sve bilo tako plošno. Dva su dizajnera ipak donijela dozu svježine o kojoj se pričalo danima kasnije. Prva je svakako Jenna Lyons, kreativna direktorica J.Crewa koji je poznat po klasičnom dizajnerskom izričaju. Ona je cijelu priču oko angažiranja "stvarnih" ljudi umjesto modela digla na novu razinu i predstavila sjajnu novu kolekciju na svojim prijateljima, kolegama iz brenda i suradnicima iz modne industrije. To su ljudi koji žive u J.Crew odjeći, daju joj dio svoje osobnosti i u njoj stvaraju sjećanja. I upravo je zbog njih nova J.Crew kolekcija izgledala nevjerojatno dobro.

J. Crew

Još je veću svježinu i energiju u New York donio Jonathan Saunders. Škotski dizajner koji je ranije ove godine zasjeo na mjesto kreativnog direktora kuće Diane von Furstenberg pokazao je koliko je doista vješt u svom poslu. U New Yorku je prikazao svoju prvu kolekciju za Diane von Furstenberg kroz koju je oživio wrap haljinu koju je dizajnerica osmislila još 1974. godine. Osuvremenio ju je i prikazao u novim oblicima s neopisivom svježinom koja nam je dala naslutiti kako nas čeka još mnogo sjajnih stvari dok je on na čelu brenda. 

Jonathan Saunders za Diane von Furstenberg

Uz sve promjene koje su zahvatile svijet mode u posljednjih nekoliko sezona, od nevjerojatnih smjena na čelima modnih kuća, preko uvođenja predjesenskih i cruise kolekcija čime su neki dizajneri prisiljeni izbaciti i do šest kolekcija godišnje, pa do spomenutih see-now-buy-now kolekcija, možda i nije tako nevjerojatno da je došlo do zasićenja. Kreativnost može bujati sve dok ne dođe pod preveliki pritisak pod kojim dolazi u blokadu i možda se baš to upravo događa u modnoj industriji, a možda joj se baš zato Demna Gvasalia s takvom nonšalancijom smije u lice. Vjerojatno je kako će nas ista situacija dočekati u Londonu, Milanu i Parizu čiji Tjedni mode tek dolaze, i samo se možemo nadati da će se netko od mladih dizajnera napokon probuditi i ponuditi nešto što će ponovno prodrmati modnu industriju ma što god to bilo.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više