Search

Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini?

Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini?

Tekst: BURO.


Sve donedavno, izgledalo je potpuno izvjesno da je era tiskanih magazina u onoj formi u kojoj smo ih do sada poznavali (i voljeli) pri kraju. Print se iz kategorije "neophodno" prebacio u kategoriju dragih nam dodatnih sadržaja bez nekadašnje informacijske vrijednosti. Nekako se činilo da će pandemija samo pogoršati ovu situaciju i ubrzati mu kraj, a ipak, dogodilo se suprotno - neki magazini su profitirali od promjena koje su nas zadesile i opće krize u kojoj smo se kolektivno našli. Evo o kojim vrstama tiskanih izdanja se radi.


Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini? (фото 1)

1.

MAGAZINI O UREĐENJU DOMA I iNTERIJERU

Po istraživanjima tržišta, čitanost i prodaja su najviše skočili tiskanim izdanjima publikacija koje se bave arhitekturom, dizajnom i uređenjem interijera, što svakako ne treba čuditi ako se ima u vidu da smo proteklu godinu (i nešto više) proveli najvećim dijelom upravo u svojim domovima. U Americi se čak dogodilo da je tiskano izdanje legendarnog magazina Architectural Digest zabilježilo porast tiraže od 18% usprkos činjenici da je u proteklih pet godina zabilježen konstantan pad čitanosti, dok su online sadržaji iste publikacije s druge strane ubrzano rasli. Slično se dogodilo i s tiskanim izdanjima magazina House Beautiful - zabilježen je porast od 18%, Elle Decor - 6%, kao i Good Housekeeping, koji se nalaze u vlasništvu izdavačke kuće Hearst.


Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini? (фото 2)

2.

MAGAZINI U STILU COFFEE TABLE KNJIGA

Za vrijeme pandemije porasla je prodaja tiskanim izdanjima magazina "na posebnu temu". Vrlo često se radi o obimnim publikacijama koje izlaze svega nekoliko puta godišnje (ne češće od svaka 3 mjeseca) i svaki broj je posvećen određenoj temi koja je obrađena u stilu coffee table knjiga. Danas ih neki već zovu i novim imenom bookazines. Ako ste pomislili da su u pitanju samo magazinu posvećeni dizajnu, modnim i art temama - pogađajte ponovo. Predsjednik konglomerata Meredith Corp., koji su lansirali bookazine People Royals o britanskoj kraljevskoj obitelji, nedavno je izjavio da je isti zabilježio porast prodaje od 3% i to u uvjetima u kojima ljudi kupuju samo najosnovnije i po cijeni od 9.99 funti, što je znatno više od one koju ima prosječan tiskani glossy magazin.


Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini? (фото 3)

3.

GLOSSY MAGAZINI S LEGENDARNIM NASLOVNICAMA

Glossy tiskana izdanja pretrpjela su najgori udar od svih po pitanju pada prodaje i čitanosti posljednjih godina. Na primjer, američko tiskano izdanje magazina Vogue zabilježilo je pad prodaje od 6% samo tijekom 2020. ali je prosinački broj s Harry Styles naslovnicom (i Gucci haljinom) doslovno razgrabljen čim se pojavio u prodaji te tako postao najprodavanije Vogue izdanje za 2020. godinu. Dakle, zvijezde i dalje prodaju (ali ne sve). Sličan rezultat očekuje se i od svibanjske naslovne strane s pjesnikinjom Amandom Gorman koja je od Bidenove inauguracije postala miljenica američke javnosti, a koju je fotografirala Leibowitz.


Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini? (фото 4)

4.

MAGAZINI POSVEĆENI KUHANJU

Ova kategorija, baš kao i ona posvećena interijeru, nije iznenađenje. Tijekom pandemije, ljudi su se počeli baviti svojim privatnim životom koji uključuje i kuhanje (za koje možda ranije nisu imali ni vremena, ni volje). Ispalo je da mnogi žele recepte i uputstva u fizičkoj formi, a ne samo na ekranu pa su tiskana izdanja magazina o kuhanju, čak i Bon Appétit, zabilježila porast čitanosti. Posebno izdvajamo baš ovaj primjer zbog skandala koji je potresao magazin oko rasističkih komentara bivšeg glavnog urednika Adama Rapoporta. Broj čitatelja Bon Appétita porastao je za 3.7%, a ako vam se to čini malo, taj postotak u praksi znači porast od 30.6 milijuna čitatelja.


Znate li da su magazini potpuno nenadano profitirali u protekloj godini? (фото 5)

5.

MAGAZINI POSVEĆENI ZDRAVLJU I WELLNESSU

Neki tiskani magazini koji se bave temama zdravlja, vježbanja i wellnessa su sasvim dobro prošli tijekom protekle godine. Za vrijeme karantene ljudi su se rado pretplaćivali na ove vrste izdanja, pa je američko izdanje magazina Women's Health zabilježilo rast od 17.4%, a Men's Health od 8%.

Hoće li se ovaj trend rasta prodaje tiskanih izdanja nastaviti - nitko ne zna sa sigurnošću. Ipak, prilično je jasno na koji način i zbog čega ova vrsta medija i dalje privlači ljude: svi smo svakodnevno izloženi pretjeranoj količini nasumičnih informacija i kada se susretnemo s pažljivo odabranim i strukturiranim sadržajem uvijek ćemo mu dati prednost u odnosu na sve i svašta što nas bombardira na društvenim mrežama, na primjer.


Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više