Traži

Ovo su događanja s pariškog Tjedna muške mode koja su podigla najviše prašine na društvenim mrežama

Ovo su događanja s pariškog Tjedna muške mode koja su podigla najviše prašine na društvenim mrežama

Sjajan početak godine u znaku muške mode

Tekst: D.D.


Fotografija: Imaxtree

Za razliku od nedavno završenih modnih događanja u Italiji - Pitti Uomo i Tjedna muške mode u Milanu, za vrijeme trajanja muškog modnog tjedna u Parizu, fokus nije bio na street styleu. Dapače, bilo je toliko drugih događanja, vijesti i posjetitelja koji su uz revije izazivali pozornost medija i korisnika društvenih mreža, a mi smo izdvojili samo neke od njih.

Tjedan muške mode otvorio je Heron Preston, ime dobro znano svim ljubiteljima streetweara. Američki dizajner radio je kao umjetnički direktor rappera Kanyea Westa uz Virgila Abloha koji mu je u to doba bio stilist, a ta dva kreativca zajedno su bili dio umjetničko-modnog kolektiva Been Trill. Danas se obojica bave svojim projektima - Preston modnom markom pod vlastitim imenom koja je osvojila ne samo mušku, već i žensku publiku u Parizu, dok je Abloh kreativni direktor svog brend Off-White i muške linije francuske modne kuće Louis Vuitton. Drugi dan Tjedna muške mode bio je u znaku luksuzne streetwear kuće Off-White - ne samo da su se ti moderni komadi dominantno furali na ulicama Pariza, nakon revije za jesen/zimu 2019/2020, nekadašnji modni autsajder, samouki dizajner Abloh je još jednom ovjenčan lovorikama. Inspiraciju je pronašao u svom djetinjstvu - filmovima i serijama iz 80-ih i 90-ih godina te motivima američkog Midwesta u kojem je odrastao. A u kolekciju je uz obilje trapera, kariranog i predimenzionirane siluete uspio umiksati i svoje posljednje utjecaje iz Pariza u kojem se nalazi sjedište Louis Vuittona, a koje smo mogli vidjeti kroz pomno krojene sakoe i kapute. Kako se godinama kretao u glazbenim krugovima ne čudi činjenica da mu je jedan od modela na reviji bio rapper Offset iz popularne skupine Migos. Ljubitelji streetweara ponovno su od Abloha dobili hit komade za kojima očigledno žude pa možemo očekivati da ove balonere, jakne i kapute uskoro non-stop viđati na ulicama. 

Veliko iznenađenje na rasporedu pariškog muškog modnog tjedna bila je i revija genijalca Rafa Simonsa. On je, naime, krajem studenog naprasno napustio svoju poziciju kreativnog direktora američke marke Calvin Klein, a nitko nije očekivao da će se tako brzo snaći i isproducirati elaboriranu reviju pod vlastitim imenom. Njegov brend bio je u sjeni angažmana u američkom brendu te, prije toga, u Dioru, a to je očito bila jedina pozicija na kojoj je mogao pustiti svojoj mašti na volju - iako je u Calvin Kleinu imao puno šire ovlasti od "običnog" kreativnog direktora. I zaista si je dao oduška. Njegova estetika nikad nije bila komercijalna, barem kad je riječ o brendu Raf Simons, a na ovoj kolekciji počeo je raditi prije cijele drame u američkoj kući. Zamislio je klasičnu mušku garderobu na neki svoj način s naglaskom na najkonkretnijem dijelu iste - kaputu. Dugačke siluete, naglašena ramena, našivci, brojne aplikacije - svaki model bio je uzbudljiv na drugačiji način, a svoje će poklonike pronaći najprije među pripadnicima millennial i Z generacije, koji toliko novaca troše na odjeću, da će do 2020. prihodi od prodaje muških kolekcija nadmašiti prihode od prodaje ženskih. Istog dana po prvi put je svoje muške modele prezentirala dizajnerica kuće Givenchy Clare Waight Keller, koja je u svojih 18 mjeseci u toj kući također shvatila važnost muških kolekcija. Iako je nekoliko lookova predstavila i u sklopu couture kolekcije, sada se odlučila za samostalnu kolekciju inspiriranu 70-im godinama, a od svibnja 2018. godine, kada je kreirala haljinu za vjenčanje Meghan Markle i princa Harryja, ne samo da se brend popularizirao među ženama, već i muškom publikom - neki od najnovijih klijenta su sam britanski princ, glazbenici Jay-Z i Harry Styles te glumac Rami Malek.

Reviju Vetements trećeg je dana u potpunosti zasjenilo možda i najpopularnije događanje u ovih pet dana u Parizu, a to je revija francuske modne kuće Louis Vuitton. Na početku valja napomenuti da je njihov CEO izjavio kako se komadi iz prethodne kolekcije, prve koju je kreirao Virgil Abloh, prodaju bolje od suradnje te kuće s brendom Supreme koja je sve do sad držala rekord. A da će se isto dogoditi i s ovom kolekcijom možemo već sad zaključiti prema popularnosti nekih od predstavljenih komada na Instagramu - sigurno ste ovog vikenda na svom feedu zamijetili torbu koja svijetli u mraku. No, nisu samo modni dodaci bili highlight ove revije, a Abloh je dokazao da ga s pravom nazivaju jednim od najkreativnijih dizajnera današnjice iako je po struci arhitekt. Kao inspiraciju za drugu kolekciju za Louis Vuitton naveo je svojeg idola Michaela Jacksona koji je bio jedan od prvih ljudi uz koje se vezao pojam inkluzivnosti koji se sve češće koristi u modnom svijetu. A iz prvog reda pratio je reviju Frank Ocean - i to odjeven u jaknu švicarskog planinarskog brenda Mammut za kojim će sada svi zasigurno poludjeti i torbi iz ere Phoebe Philo u Celineu - glazbenik koji danas ruši brojne granice. U ovoj je kolekciji Abloh uspio odati hommage Michaelu Jacksonu bez da kolekcija pobjegne u smjeru kiča i 80-ih godina te kreirati komade u kojima možete zamisliti nekog elegantnog francuskog biznismena, kao i bilo kojeg američkog rappera. Osim toga, nježnim bojama i krojevima uspio je postići efekt fluidnosti između muške i ženske mode, a kao što smo već naveli ženama i muškarcima u publici narasle su zazubice samo na pogled na torbe i kapute s logom brenda Louis Vuitton.

Fantastične modne dodatke, poput reinterpretacije saddle bag modela, mogli smo vidjeti i na možda najboljoj reviji Tjedna muške mode u Parizu, onoj brenda Dior Homme. Spektakl je to kojeg su iz prvog reda pratile Kate Moss i Naomi Campbell, dugogodišnje prijateljice kreativnog direktora muške linije kuće Kima Jonesa, čiji modeli nisu hodali pistom već su se po njoj "vozili". Pokretna pista svakako je bila jedna od stvari o kojima se najviše pričalo ovih dana u Parizu, ali nije uspjela zasjeniti odličnu mušku kolekciju. Elegancija i couture koji su u DNA-u ove kuće s tradicijom dužom od 70 godina bili su vidljivi u svakom perfektno skrojenom kaputu ili odijelu koji su izazivali uzdahe publike, i to s potpunim pravom. Svoj potpis kreativni direktor dao je i kroz utility detalje koje je savršeno povezao s glamuroznim modelima. Posvećenost detaljima posebno je bila vidljiva kroz posljednji komad na reviji - ručno ukrašenu majicu s motivom Mona Lise izrađenu u suradnji s Raymondom Pettibonom na kojoj je radilo 25 ljudi i to 1600 sati. Uslijedile su revije brendova Loewe, Hermès te Jacquemus, a onda i službeno zatvaranje s revijom francuske kuće Celine.

Kod Hedija Slimanea ništa novo - ili ga volite ili mrzite, sredine zaista nema kad je ovaj dizajner u pitanju. Već s prvim izlaskom modela - kojeg smo lako mogli zamijeniti za neku fotografiju s revije Saint Laurenta otprije par godina - bilo je jasno da je riječ o dobroj staroj rokerskoj Slimane estetici koja nema nikakve veze s onom koju smo donedavno vezali za francusku modnu kuću. Da, vjerovali ili ne, točno ovako izgleda prva muška kolekcija Celinea. Skinny silueta tradicionalnih kaputa, motociklističke kožnate jakne i blještavi glamurozni sakoi nešto su što obilježava svaku Slimaneovu kolekciju, pa tako i ovu za sezonu jesen/zima 2019/2020. Kako je izjavio poslije revije, naglasak je stavljen na krojeve te pravokutnu siluetu s "jakim" ramenima koju je uveo već u prošloj sezoni. 

Iako ne pripada u mušku modu, u ovom pregledu ne smijemo zanemariti jučerašnju reviju švedskog brenda Acne Studios zbog koje su brojne Skandinavke doletjele u Pariz, čemu smo mogli svjedočiti na Instagramu. Ta je revija izazvala pravu pomamu, a svega nekoliko dana prije muška revija istog brenda prošla je u potpunosti "ispod radara". Moderan power suit s primjesama retro estetike otvorio je ovu reviju koja je bila pravi spoj visoke mode i casualweara. Iako je brend ponajprije poznat po svojim jaknama, iznenadili su drapiranim haljinama s naborima koje su odisale seksepilom koje dosad nismo vidjeli u komadima Acne Studios. A osim u robusnim čizmama manekenke su pistom koračale i u štiklama što je također jedan neočekivani detalj kad je riječ o estetici ovog skandi brenda. No, sudeći po pozitivnim reakcijama s društvenih mreža, rizik im se itekako isplatio. Sve u svemu, bilo je ovo zanimljivih pet dana u Parizu, koji su dosad nezanimljiviju mnogima mušku modu stavili u fokus svijeta. Čak toliko, da se uopće ne uzbuđujemo oko sutrašnjeg početka Tjedna visoke mode - svoju dozu inspiracije dobili smo zahvaljujući sjajnim revijama i inovativnim idejama viđenih ovih dana. 

Napišite komentar

više