Traži

Najveća akvizicija u povijesti mode: LVMH kupuje Tiffany za 16.2 milijarde američkih dolara

Najveća akvizicija u povijesti mode: LVMH kupuje Tiffany za 16.2 milijarde američkih dolara

Pregovori su konačno zaključeni

Tekst: T.L.


Fotografija: Getty Images,
Instagram

"Uprava LVMH-a imat će poprilično mnogo doručaka u Tiffanyju - baš kao i ručkova, večera i poslovnih sastanaka", napisao je sinoć New York Times, nekoliko sati prije službene objave da je, nakon tjedana pregovaranja, francuski gigant LVMH (Moët Hennessy – Louis Vuitton SE) dogovorio akviziciju luksuznog američkog brenda nakita Tiffany & Co. Po prvim saznanjima, u igri je basnoslovnih 16.2 milijarde američkih dolara što ovu kupnju čini najvećom u povijesti u domeni luksuznih brendova.

Najveća akvizicija u povijesti mode: LVMH kupuje Tiffany za 16.2 milijarde američkih dolara (фото 1)

Kompanije LVMH i Tiffany & Co. dogovorile su zadnje detalje, nakon dugih i žučnih pregovora, u nedjelju popodne. Nakon što je akvizicija zaključena na 16.2 milijarde američkih dolara Bernard Arnault, generalni direktor grupacije LVMH u službenom je priopćenju saopćio: "Iznimno smo sretni što imamo priliku pozdraviti Tiffany & Co., kuću nevjerojatne ostavštine i reputacije u svijetu luksuznog nakita, kao novog člana LVMH obitelji".

Najveća akvizicija u povijesti mode: LVMH kupuje Tiffany za 16.2 milijarde američkih dolara (фото 2)

No, unatoč nepovoljnoj financijskoj poziciji i činjenici da Tiffanyju prodaja pada još od 2015. godine, pregovori nisu tekli nimalo glatko. Grupacija LVMH, koji pod svojim krovom drži modne brendove kao što su Dior, Givenchy, Fendi, Dom Pérignon i Bulgari, prije nekoliko je tjedana upravi Tiffanyja ponudio da će otkupiti udjele u tvrtki po cijeni od 120 američkih dolara po dionici što je američki brend nakita odbio. Arnault, koji slovi kao najvještiji (i najagresivniji) pregovarač u sektoru luksuza, podigao je ponudu na 130 dolara da bi konačna cijena stala na 135. Preuzimanje Tiffanyja tako je stavilo pečat na eru dugu 182 godine tijekom kojih je američki brend nakita na tržištu stajao sam, a označio je i početak LVMH-ovog povećanog interesa za kupnju brendova koji ne pripadaju takozvanoj "soft luxury" domeni (koju čini odjeća). LVMH je, naime, u popriličnom zamahu. Potkraj prošle godine za 2.6. milijardi dolara otkupio je lanac hotela i resorta Belmond i većinski udio u njemačkom brendu Rimowa za 719 milijuna dolara, a kreirao je i novu luksuznu modnu kuću Fenty u partnerstvu s glazbenicom Rihannom.

Najveća akvizicija u povijesti mode: LVMH kupuje Tiffany za 16.2 milijarde američkih dolara (фото 3)

Pripajanje Tiffanyja također znači premoć LVMH-a u "hard luxury" domeni jer tvrtka, osim Bulgarija, u svom portfoliju trenutno ima i brendove Chaumet, Fred, Hublot i Tag Heuer koji nose 9 posto svih godišnjih prihoda grupacije. Također, ono što LVMH ovom akvizicijom nastoji postići je konkurirati svom rivalu Richemontu, švicarskoj luksuznoj kući koja drži Cartier. Za oba brenda ovaj potez znači i veliku šansu da uzmu svoj dio kolača u Kini, zemlji u kojoj je interes za kupovinom luksuznih proizvoda, high-end cipela, torbica, nakita i ručnih satova znatno narastao. Što će se sada dogoditi s brendom Tiffany & Co. koji iza sebe ima 182 godine dugu tradiciju, ne znamo, no na repertoaru je sasvim sigurno jedna posve nova era.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar