

Boje i oblici jeseni - od minimalizma do dadaizma
Christophe Lemaire, Lanvin, Ackermann, Calvin Klein i Comme des Garçons
Nadolazeća sezona bit će pravi trijumf boja i oblika. Krajem 40-tih ilustrator René Gruau naslikao je haljinu haute couture strukirane siluete bogatih i snažnih boja: zlatno-crvene, baršunasto zelene, duboko sive. Kao i na Gruauovim ilustracijama, ove smo jeseni primijetili dominaciju boje i jednostavnost forme.
Christophe Lemaire u slici Vilhelma Hammershøija
U kolekciji francuskog dizajnera Christophea Lemairea prevladavaju tamne boje dok su siluete oblikovane u mnogo oštrih i istaknutih kutova. Hlače i kaputi ravnog kroja s geometrijskim izrezom, svojom nas formom i bojom odvode do danskog slikara simbolista Vilhelma Hammershøija koji je volumen i praznine svojeg platna ispunio oštrim kutovima zidnih slika, vrata i prozorskih okvira.
Kolekcija Lanvin i slike flamanskih umjetnika XVII. stoljeća
Boje u kolekciji dizajnera Haidera Ackermanna i detalji mrtve prirode iz flamanskog slikarstva XVII. stoljeća
Potpuno je drugačiji pristup ponudila nova kolekcija kuće Lanvin sa svojim jesenskim šarenilom. Lanvin boje podsjećaju na slike mrtve prirode Jana Vermeera i Pietera de Hocha, a svojim skulpturalnim oblikom jasno prate arhitektonske detalje. Djela flamanskih baroknih majstora inspirirale su i kolekciju francuskog dizajnera Haidera Ackermanna. Boje zrelih krušaka, ružinih latica i ostalih elemenata mrtve prirode, Haider je uklopio u slojevite siluete koje se, unatoč mekim i glatkim linijama, sjajno uklapaju u trend modne arhitekturalnosti.
Calvin Klein i slike Willa Barneta
U novoj jesenskoj kolekciji Calvin Klein dominiraju samo dvije boje, crna i crvena, sa svojstvenim minimalizmom i asketizmom kuće Calvin Klein. Kaputi ravnih linija, suknje „princess“ kroja i crne majice, živo podsjećaju na neimenovane slike američkog slikara Willa Bareta, nadahnute beživotnim i snenim zimskim krajolikom. Upravo je tako Francisco Costa, kreativni direktor kuće Calvin Klein, jesensku kolekciju lišio svih dekorativnih elemenata orijentirajući se na definirane konture i monokromiju.
Kolekcija jesen/zima modne kuće Comme des Garçons i kostim dadaista Huga Balla
Kreativna direktorica modne kuće Comme des Garçons, Rei Kawankubo, svoje je modele odjenula u dekorativna odijela koje podsjećaju na kostime rađene za školsko kazalište. Rei se inspirirala avangardnim umjetničkim, političkim i filozofskim pokretom dadaizam koji je osnovan 1916. godine u ciriškoj kavani „Cabaret Voltaire“. Dadaizam je akcentirao besmislenost civilizacije koja uništava vlastite vrijednosti i naglašava apsurdnost izlažući banalne predmete kao umjetnička djela. Jedan od osnivača pokreta bio je Hugo Ball koji se za fotografiranje u „Cabaret Voltaire“ odjenuo u hlače od sjajne kartonske cijevi i gornjeg dijela koji podsjeća na kostim limenog čovjeka iz slavne knjige i filma „Čarobnjak iz Oza“. Isti smo kostim pronašli i u jesenskoj kolekciji japanskog brenda Comme des Garçons u svijetloružičastim, blijedoljubičastim, klasično crvenim i plavim „Hugo Ball“ kostimima - od monokromnog minimalizma do šarenog dadaizma.
Crna u kolekciji Christophea Lemairea
Toni Garnn u jesenskom broju Harper's Bazaar USA
Lanvin jesen/zima 2012.
Haljina Calvin Klein jesen/zima 2012.
Calvin Klein Collection
Hermès
Erwin Blumenfeld, Revolving, 1950.
Haljine Dior, Balenciaga i Lafaurie
Jednobojne jersey haljine, 1956.
Evelyn Tripp u odijelu Sacony i šeširu Adolfo of Emme, 1955.
Haljine Christian Dior u ilustracijama Renéa Gruaua
Tekst: M.T./L.B.
Izbor urednika
Buro 24/7 izbor
Napišite komentar