Search

Pred kraj desetljeća prisjetimo se trendova koji su ga obilježili

Pred kraj desetljeća prisjetimo se trendova koji su ga obilježili

Od boho chica do estetike ružnog

Tekst: David Morhan


Image: Imaxtree

C

irkoni u 20-ima, volani u 50-ima, trapezice u 70-ima, a 2010-te? Moda se po prvi puta doista preselila na ulice s pojavom influencera i blogera, sport i praktičnost opet su postali cool, a nikako nismo mogli pobjeći ni iz čvrstog stiska nostalgije za 80-ima, 90-ima te na kraju i 2000-ima. Na kraju je cijelo desetljeće postalo jedan veliki revival. Hoćemo li uopće za desetak godina, kada dođe njihovo vrijeme za povratak u modu, prepoznati da se radi o 2010-ima?

Fashion meme

Daleko najzaslužnija modna kuća kada je riječ ovom trendu jest - Balenciaga. Sjećate li se žutih crocsica na platformu ili kopiju Ikeine Frakta torbe koji su dostigli vrtoglave cijene, višestruko veće od onih predmeta koje su, u pokušaju da isprovociraju reakciju, koristili kao inspiraciju (čitaj, kopirali s dovoljno izmjena da ih mogu nazvati svojim dizajnom). Balenciaga je otišla toliko daleko u komunikaciju i besplatnu reklamu putem memea da su neki lookovi stvoreni isključivo ne bi li se pojavili na raznim Redditovim forumima i Instagram objavama s oznakom #fashionmeme.

Balenciaga

Crop top

Crop top, se baš kao i choker vratio zajedno s nostalgičnim trendom 90-ih. Posebno je zanimljivo što se ovaj put, osim kao revival ženske mode, crop top potkrao i u muške ormare. Također predstavlja novi modni koncept koji je usko povezan s rodnim i seksualnim oslobođenjem. Pristalice ovog pokreta još uvijek pokušavaju crop top pretvoriti u unisex odjevni predmet ne bi li dokazali kako nema smisla odjećom definirati rod i spol.

Pred kraj desetljeća prisjetimo se trendova koji su ga obilježili (фото 1)

Revolucija trapera

Početak desetljeća obilježile su uske, plitke traperice, a otkrili smo i već iznošeni look s namjernim oštećenjima te se u jednom trenutku složili da je to najcool stvar koja se ikad dogodila. S nostalgijom za 90-ima nogavice su postajale sve šire, materijal krući, a struk se popeona svoje staro mjesto. Tako smo posvjedočili i oživljenju mom jeansa, a i niknuli su brojni brendovi koji traperice danas kreiraju kao couture komade.

Off White

Era it torbi

Ako bi se 2010-te mogle sažeti u jedan predmet, to bi bila torba. Brendovi koji su se specijalizirali za isključivu proizvodnju torbica, kao na primjer Danse Lente, Wandler i Strathberry svoje su početke pronašli na Instagramu i buknuli brže od plasta sijena. Bile su ogromne pa sićušne, kičaste, pa minimalističke i nismo im mogli odoljeti niti u jednom obliku. U duhu revivala, u modu su se vratili i stari klasični modeli poput Balenciaga Motorcycle, Givenchy Nightingale i Chloé Paddington, koji su se početkom desetljeća smatrali statusnim simbolom.

Borbonese

Boho chic

Boho chic svojih je 15 minuta slave dobio početkom desetljeća zajedno s hipsterima i ukuleleom. Korijen vuče iz hippie kulture, a označava vječnu lutalicu i nomada. Maksi suknje, plemenski uzorci, perje, rese, cvjetni vjenčići, kardigani i veliki šeširi preplavili su ulice, a neuredni stil iz kojeg stoji puno više napora nego što se otkriva postao je standard.

Burberry

Streetwear je postao dijelom visoke mode

Osim Demne Gvasalie za Balenciagu i Vetements, jedan od dizajnera čiji je stil definirao modnu krvnu sliku jest Virgil Abloh. Kao dizajner za Louis Vuitton u kuću čiji je izgled polako postajao jučerašnja vijest unio je dašak svježine hoodiejima, tenisicama i uličnom modom generalno te ju lansirao u modnu stratosferu. Hoodie je, primjerice, dobio svoju vlastitu izložbu na Miami Art Baselu, a Ablohova kuća Off-White postala je jedna od najmjerodavnijih kada je u pitanju suvremena estetika. Neizostavnu ulogu u populariziranju i glamuriziranju ulične mode odigrali su i influenceri. Prikupivši ogromne količine pratitelja na društvenim mrežama, pogotovo Instagramu, postali su iznimno važna karika u modnom lancu, čak su dobili i svoje legitimno mjesto u srcima paparazza - tako se rodila i street style fotografija, neizostavni dio svakog eventa.

Off White

Athleisure

Athleisure je složenica dvije riječi – athletic (eng. atletski) i leisure (eng. slobodno vrijeme). Iz imena je jasno da se radi o trendu koji prisvaja sportsku odjeću u svakodnevni stil, a kao najreprezentativniji komad pokazale su se biciklističke hlačice. Ovaploćenje opuštenog stila, tajice poharale su ulice i nalaze se na samom vrhu kada se radi o asocijacijama za 2010-te. Ova se modna grozota išuljala iz naših ormarića u teretani i zajedno s tenisicama za trčanje i gornjim tijelom trenirke postala uniforma iz koje, zbog praktičnih razloga i udobnosti, nikako ne možemo izaći.

Chanel

Nage haljine

Nage haljine nisu tako nova stvar u modi pojavljivale su se rijetko, tek kao provokativni poklik u potrazi za pažnjom, generalno su bile neprihvatljive, a tek su se najhrabrije zvijezde kao što je Rihanna usudile pojaviti na crvenom tepihu u haljini koja na ovaj ili onaj način otkriva puno više no što ostavlja mašti. Danas su toliko ustaljene da svaki dobar brend donjeg rublja koji misli ostati relevantan mora imati liniju nevidljivog donjeg rublja.

Valentino

Mikro sunčane naočale

Negdje početkom 2017., nakon dugoročne dominacije avijatorica, u trend su ušle sunčane naočale iznimno sitnog okvira i postale instantni must-have svake fashionistice, trendsetterice influencerice i šopingholičake. Gigi i Bellu Hadid, Kaiu Gerber i Kendall Jenner gotovo niti ne možemo zamisliti u drugačijem paru sunčanih naočala.

Aalto

Mladi su postali konzumenti luksuzne robe

Luksuzna dobra početkom su se desetljeća vezala isključivo uz uspješne poslovne ljude starije od 35 godina u skrojenim odijelima i kompletićima. Nova, mlađa generacija ljubitelja luksuza rodila se u Kini. Ti su mladi, uspješni poduzetnici krenuli diktirati estetiku pa su se tako i luksuzne kuće prilagodile mijenjajući svoj asortiman. Samo značenje luksuza se nije promijenilo, no stvari koje se podrazumijevaju luksuznima jesu - markirani hoodieji, tenisice i šilterice postali su novi statusni simboli.

Gucci

Logomanija

Još u 80-ima Dapper Dan bio je prvi koji je rekao ono što je svima bilo na umu - sam logo postao je mnogo važniji od izgleda i kvalitete. 2010-te ovu su zaluđenost potpisima doživjele na entu. Supreme je svoj žig lupio na ciglu, motocikl i jednu cijelu Louis Vuitton kolekciju. Komadi s uzorcima loga modnih kuća, posebice torbe, postali su gotovo naizbježan dio svakodnevnog looka.

Chanel

Estetika ružnog

U desetljeće su nas uvele iznimno profinjene Prada i D&G djevojke. Kosturski mršave, nedodirljive, hladne - ostavština it djevojaka iz 2000-ih poput Paris Hilton.U nekom smo je se trenutku zasitili i zaželjeli se pristupačne, pomalo ironične, cool cure s kvarta koja je Dior iz praktičnih razloga zamijenila Vetementsom. Demna Gvasalia odlučio se kako će zamijeniti polove na našem estetskom kompasu te nas u najkraćem mogućem roku uvjeriti kako je ružno ipak lijepo. Prihvatili smo to gotovo kao činjenicu i uskočili u prve dad sneakers koje smo mogli naći. Poput pravih normieja, fokusirali smo se na njihovu funkcionalnost naušrtb izgledu. Zapravo, što su ružnije - to su bolje.

Vetements

Leave a comment

više