Traži

Balenciaga, jesen/zima 2015.

Balenciaga, jesen/zima 2015.

Tradicija s notom subverzije


Fotografija: Imaxtree

Nova Wangova kolekcija donosi nam subverzivnu priču o tradiciji kuće Balenciaga

"Žene iz visokog društva, aristokratkinje, žene iz kraljevskih obitelji", odgovor je na pitanje gdje je Alexander Wang pronašao inspiraciju za novu kolekciju. Imajući na umu originalnu Cristóbalovu klijentelu, ali i suvremenu žensku publiku željnu raskoša serviranog uz dozu subverzije, Wang je otpočeo svoj dijalog s naslijeđem estetike kuće Balenciaga.

Forme u novoj kolekciji stigle su na pistu ravno iz arhiva, propuštene kroz Wangove prste: predimenzionirani kaput koji poput čahure obavija tijelo, jakne s kožnim ovratnicima, balon suknje - komadi naglašeni antiknim ukrasima, broševima, baš kao što su to dame činile nekad. U većini slučajeva materijali su ostajali unutar okvira couturea; bilo je pregršt grubog tvida, buklea i bogatih kariranih komada, u skladu s arhitektonskim krojem začetnika kuće. Prepoznatljiv Wangov potpis osjećao se u detaljima: dramatične metalne igle prodirale su i pričvršćivale dijagonalni šav suknji, crni kožni remeni imitirali su ovratnike, niske agresivne čizme razbijale su seksepil duboko rezanih suknji i koktel haljina. 

Baš poput Nicolasa Ghesquièrea, koji je pažljivo proučavao arhive, i Wang je napravio svoju zadaću. Međutim, možda su neprestane usporedbe Wanga s Ghesquièreom i njegovom reinterpretacijom naslijeđa kuće postale pomalo dosadne. Ipak, budući da je Wang tek drugi u nizu dizajnera koji nam donosi tradiciju začetnika kuće, potreba da ih se neprestano uspoređuje postaje neizbježnom i, za Wanga, čini se, prihvatljivom.

S druge strane, Wangova verzija originalne priče mjestimično je podbacila. Iako se hrabro uhvatio ukoštac s ikoničnim predimenzioniranim i "napuhnutim" krojem, u nekim je komadima ipak takav kroj izveden nespretno pa su modeli u balon suknjama djelovali kao da se teško kreću i da je težina kroja jednostavno sputavajuća. Mary Blume, autorica Balenciagove biografije, prisjetila se kako su Balenciagove siluete uvijek bile dizajnirane za "živa tijela u pokretu." Wang je na tom području, čini se, djelomično uspio. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor