Traži

Farfetch mijenja pravila igre i planira kreirati dućan iz budućnosti

Farfetch mijenja pravila igre i planira kreirati dućan iz budućnosti

Kad više nije dovoljno samo imati dućan


Fotografija: Promo

Online dućan Farfetch svoje je poslovanje započeo 2007. godine, nešto kasnije od konkurencije, ali je prvi najavio novo iskustvo kupovine

Prije 15-ak godina, spremno i  s većim ili manjim oduševljenjem dočekali smo dan kada ćemo moći kupovati odjeću udobno zavaljeni u fotelju. eBay nam je bio pravo otkriće i brzo smo skužile kako "bidati" i osvajati artikle, kako mjeriti svoje proporcije i duljinu tabana kako bi naš odabrani artikl savršeno pristajao. Otvaranje PayPala i novih bankovnih računa, preračunavanje eura, dolara i funti činile smo u trenu i mnoge od nas dan danas nemaju potrebu hodati po dućanima, čekati u dugačkim redovima ili pak "čupati" se za određeni komad odjeće. Odabereš, naručiš, platiš, ako ne odgovara vratiš. U samo nekoliko klikova i poteza kupovina je obavljena. 

Danas nakon gore navedenih godina, vrijeme je za velike promjene. Više nije dovoljno imati samo odjeću ili stilista na raspolaganju, već se traži posve novo iskustvo u kupovini. Miješanje online i offline kupovine sada je doseglo vrhunac i mijenja se priroda luksuzne kupovine. Jedan od najpoznatijih online dućana Farfetch je najavio svoj plan koji će predstaviti sljedeće jeseni, a radi se o dućanu iz budućnosti. Farfetch OS priuštit će vam revolucionarno iskustvo koje će biti kombinacija već dobro poznate kupovine u dućanu i digitalizacije. 

José Neves, osnivač i direktor tvrtke Farfetch izjavio je kako klasična online kupovina više nije dovoljna i kako se više pažnje treba pridavati klijentima osobno. Budućnost luksuzne mode leži upravo u tome da kupci imaju isti tretman, kao i u luksuznim dućanima. Kako bi to postigli potrebno je uvođenje nove tehnologije u fizičke dućane čiji je uspjeh uvećan upravo zbog digitalnih platformi koje djeluju kao njihov produžetak. Upravo na raskrižju fizičke i digitalne maloprodaje, mnogo je kupaca koji su usmjereni na nova iskustva koja će im Farfetch OS omogućiti u suradnji s najvećim luksuznim brendovima. Pratit će se ponašanje kupca, uzimat će se u obzir njegove fizičke interakcije i poboljšati usluga same kupovine. 

Za potrebe ovog projekta online dućan Farfetch je u svibnju kupio londonski dućan Browns s planom da ga pretvori u svojevrsni laboratorij te na njemu isproba sve vrste maloprodajne tehnologije. "Mi želimo biti pioniri" - izjavio je osnivač Farfetcha i nadodao kako one ne želi mijenjati DNA butika Browns, već želi uvesti novu tehnologiju, postavljajući čipove u odjeću za lakše praćenje (bizarno?), razvija tehnologiju plaćanja preko mobitela u dućanu i koristeći umjetnu inteligenciju koja će pretpostaviti što bi kupac mogao kupiti, ovisno o faktorima kao što je vrijeme. 

Puno je vremena prošlo od naše prve online kupovine, a razvojem tehnologije promijenilo se toliko stvari da ih je ponekad često sve popratiti. Jedno je sigurno, a to je da se prodaja treba povećati, jer se luksuz više ne prodaje sam od sebe. S obzirom na sve navedeno postavlja se pitanje mijenja li Farfetch igru poslovanja kako bi opstao na tržištu? Sudeći po tome da mu je trenutna vrijednost oko milijardu dolara teško je to tvrditi, a vrijeme će pokazati uspjeh ovog poslovnog poteza. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor