Traži

Koliko zarađuju svjetski modni blogeri?

Koliko zarađuju svjetski modni blogeri?

Brojke se penju do milijun dolara godišnje

Ana Pavić


Fotografija: Blond Salad,
Man Repeller

Modni svijet podijeljen je na dvije ekstremne struje: prva struja podržava modne blogove i smatra ih relevantnim medijem današnjice

Druga struja prezire sve što ima veze s modnim blogerima i bloganjem kao takvim smatrajući da njihovo postojanje i djelovanje devalvira bit mode koja je oduvijek bila igra za probrane. Nije potrebno naglašavati da je druga struja u većini, a sastoji se mahom od utjecajnih modnih urednika, novinara, točnije svih onih koje nije zahvatio val Internet promocije i gesla "Chanel za sve". Kao i u svakoj branši i u onoj blogerskoj postoji A lista, B lista, C lista i ostali. A lista sjedi u prvim redovima tjedana mode, nalazi se na mailing i darovnoj listi svjetskih modnih kuća i, što je najvažnije, od svog bloganja doista zarađuje novce. Utjecajni WWD magazin jučer je objavio podatak o zaradi blogera s A liste i brojke su zanimljive, toliko zanimljive da će nakon objave ovog članka svijet sigurno dobiti još nekoliko aspirirajućih blogera. Popularni Bryan Boy izjavio je kako njegov prihod raste strelovitom brzinom te da blogeri za svoja pojavljivanja danas prosječno uzimaju od 10 do 15 tisuća dolara. Top igrači mogu naplatiti čak do 50 tisuća dolara, ali ovdje govorimo o doista maloj brojki i o sreći da nađu klijenta koji baš smatra da je njihovo prisustvo od iznimne važnosti.

Leandra Medine

Modne kuće često angažiraju blogere da putem društvenih mreža promoviraju njihov novi proizvod. Zahvaljujući velikom broju vjernih pratitelja na stranicama poput Instagrama i Twittera jedan post primjerice Leandre Medine za Calvin Klein vrijedi znatno više nego onaj koji će PR služba progurati kroz oglas ili objaviti na svojoj korporativnoj stranici. Najveći zlatni gral blogera je affiliate marketing koji će mladoj blogerici Rachel Parcall (Pink Peonies) samo ove godine donijeti 960 tisuća dolara i to najviše zahvaljujući unosnoj suradnji sa stranicom Nordstrom.com! Ambiciozna Parcall dodatan honorar zarađuje partnerstvima s modnim brendovima poput J.Crew i TRESemmé.

Premda dobar dio modnog svijeta negoduje i apelira na uskraćivanje poziva blogerima za važna događanja, čini se da brojke itekako idu u prilog ovom zanimanju 21. stoljeća. Slobodno tržište nalaže da svatko tko ima talent, ideju i način da je realizira i prezentira može utržiti nešto. Neki su zadovoljni s bonom za cipele, a nekima su apetiti puno, puno veći.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor