Search

Kraj jedne ere: Demna Gvasalia napušta Vetements

Kraj jedne ere: Demna Gvasalia napušta Vetements

Gruzijski dizajner je suosnivač edgy brenda koji je promijenio tijek mode

Tekst: D.D.


Image: Getty Images,
Instagram

Modni brend, koji je prije pet godine potaknuo ludilo za streetwearom među modnim insadjerima - Vetements, ostaje bez svoje glavne zvijezde, dizajnera, kreativnog direktora i suosnivača Demne Gvasalije, piše portal WWD. Iako je brend s bazom u Švicarskoj, osnovan kao dizajnerski kolektiv - braća Demna i Guram Gvasalia dijelili su poslove vezane uz marku čija se estetika naslanjala na istočnoeuropsku modu 90-ih godina, Demna se, kao glavni dizajner, nalazio pod svjetlima reflektora, a kako je rasla popularnost brenda, tako je napredovala i njegova karijera. Dizajner si je, naime, na temelju hypea oko Vetementsa osigurao poziciju kreativnog direktora modne kuće Balenciaga, krajem 2015. godine, a svoj je radni tjedan dijelio na pola kako bi se s jednakom pažnjom mogao posvetiti kreiranju edgy komada za oba brenda.

Dizajner Demna Gvasalia u društvu Anne Wintour

U izjavi koja se ekskluzivno može pročitati na WWD-ju stoji kako 38-godišnji gruzijski dizajner smatra da je "postigao svoju misiju kao konceptualni umjetnik i dizajnerski inovator u brendu Vetements, koji je sazrio u kompaniju koja svoje kreativno zaleđe može razviti u novo poglavlje". Dizajner je sa svojim kreativnim rješenjima nastalim pod nazivom Vetements zaista obilježio jednu modnu eru, a njegov se lik poistovjećivao s komadima tog brenda. Iako je u posljednjih nekoliko sezona popularnost Vetementsa, ali i samog streetweara i estetike kakvu su takvi brendovi gurali, počela padati, nema sumnje kako će ova vijest još više prodrmati brend koji se ionako nalazi na klimavim nogama.

Kraj jedne ere: Demna Gvasalia napušta Vetements (фото 1)

Vetements je, naime, bio i jedan od onih brendova čiji se komadi nisi mogli nabaviti, odnosno, ubrzo nakon što su predstavljeni, bili bi rasprodani na svim online shopovima na kojima su bili dostupni. No, prije nešto više od godine dana portal Highsnobiety objavio je članak u kojem su tvrdili kako Gvasalia efekt više ne postoji te se brend bori s prodajom komada, odnosno da se njihovi modeli mogu pronaći na sniženju. Njihovu tvrdnju potvrdili su modni buyeri, a iz Vetementsa su se takvi napisi žestoko demantirali. Ipak, realno gledajući, osim što se trendovi mijenjaju sezonski - a Vetements je brend koji je počivao isljučivo na trendovskim komadima - modna industrija krenula je u smjeru održivog razvoja, što je značilo da više ni najveći ovisnici o shoppingu neće izdvajati nekoliko stotina dolara za pamučni hoodie s logotipom kurirske službe DHL, koji se u tom trenutku mogao pronaći u ponudi brenda.

Kraj jedne ere: Demna Gvasalia napušta Vetements (фото 2)

Ipak, neosporno je da su braća Gvasalia uspjela u svojem naumu da modu približe širokim masama. Osim toga, učinili su modnu industriji manje dosadnom, unijeli su svježinu kakvu mogu samo pravi autsajderi i imali tako jak utjecaj da je ubrzo njihova alternativna i underground estetika postala mainstream. Upitno je što će novo kreativci koji će stajati iza brenda Vetements izmisliti jer bi bilo šteta da se brend prilagodi tržištu, postane samo još jedan od mnogih, a u jako kratkom roku od nastanaka bio je predvodnik tržišta i inovator svjetske mode. Slijedi nova era Vetementsa, a bit će zanimljivo i pratiti koliko su vizija i talent Demne Gvasalije ne samo označili taj brend, već i bili glavna okosnica istog, odnosno koji će to komadi biti novi predimenzionirani hoodiji za kojima će venuti modni insajderi i najveće glazbene zvijezde današnjice.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više