Traži

Kucnuo i taj čas: Zara uvodi 100% održive materijale!

Kucnuo i taj čas: Zara uvodi 100% održive materijale!

Odluka slijedi stope ostalih high street brendova

Tekst: F.Š.


Fotografija: Instagram

Ako ste zaljubljenik u modu, teško vam je mogao promaknuti najnovi trend u tekstilnoj industriji -  brendovi sve više promišljaju o održivosti i problemu ekološke prihvatljivosti svojih proizvoda. Posljednja u nizu je španjolska Zara koja je najavila kako će se njihove kolekcije, počevši s  2025., sastojati od 100% održivih tkanina, što je velika vijest u high street svijetu s obzirom na to da je danas samo 20% Zarinih kolekcija izrađeno od održivih materijala. Da bi se ovaj zabrinjavajući postupak povećao, uz ostale održive inicijative, Zara je osnovala novi odbor unutar kompanije koji je usredotočen isključivo na ciljeve postizanja održivosti u budućnosti. Donošenjem ovakve odluke, omiljeni španjolski high street brend se priključio brojnim drugim modnim kućama među kojima su i UNIQLO, koji je nedavno najavio kako će smanjiti plastiku za jednokratnu uporabu za 85% do 2020. godine, kao i Burberry, koji je objavio da planira biti ugljično neutralan do 2022. godine. Slično kao i UNIQLO, i Zara će početi uklanjati plastiku za jednokratnu uporabu iz svojih kolekcija, a već su počeli upravljati svojim otpadom ponovnim korištenjem recikliranih kutija, kao i korištenjem reciklirane plastike.

"Mi smo ti koji uvode promjene, ne samo u kompaniji nego u cijelom sektoru ... Mi smo ti koji uspostavljamo nove ciljeve: snaga za promjenom treba dolaziti od našeg sveukupnog tima, ljudi koji rade s našim dobavljačima, ljudi koji rade s tkaninama. To je nešto što želimo postići u svojoj kompaniji” izjavio je Pablo Isla, izvršni direktor Inditexa.

Do kraja ove godine, sve Zarine trgovine će ispuniti ekološke standarde tvrtke, smanjivanjem potrošnje energije za 20 posto, a vode za 40 posto dok će, tvrde čelni ljudi španjolskog modnog diva, svi ostali brendovi iz Inditexovog portfolija ispuniti ovaj standard do sljedeće godine. Inditex, koji je velikim dijelom postigao uspjeh zahvaljujući svojoj sposobnosti da brzo reagira na zahtjeve potrošača aktivno radi na postizanju cilja takozvane "detoksikacije" modne industrije, inicijative koju promiče Greenpeace. Jedan od načina na koji to planiraju postići jest smanjivanjem otpada i emisija štetnih plinova uzrokovanih pakiranjem, a zatim i dostavom odjeće. Također, do 2023. godine, planiraju iz svojih trgovina, ali i iz proizvodnje izbaciti svu plastiku za jednokratnu uporabu, nakon 2025. godine koristit će se samo reciklirani poliester, dok bi pamuk trebao biti u potpunosti usklađen sa standardima održivosti.

MANGO Committed održiva kolekcija

Međutim, Zara ovakvu odluku donosi u, reklo bi se, pet do 12 jer su se njezini konkurenti poput H&M-a ili Manga još davno obvezali raditi za boljitak Zemlje. Podsjetimo, H&M je pokrenuo online trgovinu s vintage i second hand odjećom kako bi ukazao na važnost zaštite okoliša, te promijenio shopping navike kupaca. Cilj je bio ukazati na važnost cirkularnog sustava u modnoj industriji te utjecati na okoliš produživanjem života svakom proizvodu. Mango je, s druge strane sa svojom linijom MANGO Committed, već odavno predstavio proizvode koji su nastali u procesu održive proizvodnje. Tkanine korištene u kolekciji bile su isključivo ekološki prihvatljive, a sastojale su se od organskog i recikliranog pamuka, recikliranog poliestera, dok su bojane u ekološki prihvatljivim neutralnim bojama.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar